De geschiedenis van de motorgroet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurax

Die hard MF'er
17 mei 2003
788
0
Voorschoten
Geen idee of deze tekst bij deze of gene al bekend is, maar ik wilde hem graag met jullie delen. Ik ben het trouwens niet met alles eens, ik vind de tekst in het algemeen wel lachuh!

Veel leesplezier!!

De geschiedenis van de motorgroet

De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee van zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten ze af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.


Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd)

Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten.
Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventuuel in het ziekenhuis kunnen belanden.


De verboden groet

Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder dan 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.


Een aparte categorie: Oldtimers

Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij je groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.


Het groeten op de autosnelweg

Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien.
Groet je met je linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in je onderarm.


De "Rossi-groet"

De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".


Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten

1. De garantie vervalt als hij een niet-Amerikaans produkt groet;
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog;
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald;
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij loslaat (geldt ook voor bikers met een "duc");
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen;
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden;
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt;
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen zijn handvat en zijn handschoen;
9. Hij heeft zojuist in het economische gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley;
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken;
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden;
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden;
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast;
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt;
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen;
16.Hij poetst netzijn chromen luchtfilterdeksel;
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.


Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten

1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken, de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is;
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien" aanwezig;
3. Hij is net ingedut;
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog;
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn accountant en de ING-bank;
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden om vreemden te groeten;
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen;
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD-verzameling;
9. De hand voor de antenne stoort de TV-ontvangst;
10.Hij ruimt net de vaatwasser in;
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten;
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn niet meer;
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker;
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent;
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand.



:} AMEN :}
 
Leuk verhaaltje hoor, zitten zeker wel kernen van waarheid in.
Ook wat fabels...

Dat van die onderbroek is bij mij ook het geval trouwens :9

:W
 
Hij blijft leuk _O-
Ook na al die andere keer dat hij gepost is :W
 
Laatst bewerkt:
Kijkhard voorbij knallen en dan het beentje dthats the way


vooral in een bocht


das altijd humor bij de eerst volgende pitstop/benzinestation


WAAROM DOE JE DAT NOU GVDGVDGVDGVD je brecht me in gevaar



HAHAHAHA _O- suckah!!!!


mot je maar doorrijden suckah _O-


altijd geinig beetje stangen
 
Kijkhard voorbij knallen en dan het beentje dthats the way


vooral in een bocht


das altijd humor bij de eerst volgende pitstop/benzinestation


WAAROM DOE JE DAT NOU GVDGVDGVDGVD je brecht me in gevaar



HAHAHAHA _O- suckah!!!!


mot je maar doorrijden suckah _O-


altijd geinig beetje stangen
precies! voetje uitsteken is de shit 8-)






:+
 
niet zwaaien is voor zelfingenomen sociaal gestoorde woon/werk rijders :Y

ik zwaai, met trots :W 8-)


Jij bent dus mooi-weer-rijder

Als ik iedere keer mijn voopoot moet uitsteken als ik een mooi-weer-rijder tegenkom als ik terugkom van mijn werk, zit ik de rest van de avond met een verlamde arm in me zetel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan