De gevaarlijkste snelweg van Nederland

cmk

MF veteraan
28 okt 2012
1.992
3
Bergen op Zoom
Videos | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl
Ik heb dat filmpje eens bekeken en vergeleken met hoe het er vroeger uitzag.

Man man man, wat een verkeersdeskundigen hebben wij in dit land. Je kan hieraan zien dat het onderwijs aan alle kanten tekort schiet. En dan nog durven te beweren dat het aan de automobilist ligt.
Die zit dus alleen maar te appen en documenten te bekijken. Weet je, het zal wel gebeuren maar ik neem aan niet op dat punt, want iedereen, de meeste dan, kan zien dat van heel die uitvoegstrook geen haar van een hond van deugd.
Afijn, hier de foto's toen en nu.
full

full
 
ahhh recept voor gezeik!!!

PS, ik heb na onze verhuizing...speciaal een dashcam gekocht voor de A15 van Alblasserdam <-> Hardinxveld, wat een bizar stuk snelweg en wazig rijgedrag daar!

Dus hierbij nomineer ik de A15 voor gevaarlijkste snelweg!
 
Hoe lang geleden was toen? Dat viaduct staat er al een paar decennia en zie ik niet op jouw foto.
 
Hoe zou je het anders willen zien dan?

Bij uitvoegstroken is vaak het probleem dat mensen te laat op de uitvoegstrook gaan rijden.

Je ontkomt er niet aan om zulk soort uitvoegstroken te maken
 
Wat deugt er niet aan de uitvoegstrook dan?

Wat zou je denken van onoverzichtelijkheid bij druk verkeer.
Een betonnen paal van het viaduct midden op de snelweg.
Een 3de uitvoegstrook die vrij laat begint.
Met gelijk een bocht erachter zodat iedereen op de rem gaat staan.

Ze hadden vanaf die pilaar van het viaduct een vangrail moeten plaatsen op de dubbele lijn van de eerste foto en de meest linkse uitvoegstrook laten vervallen. Dan hadden ze die eerste bocht wat rechter kunnen maken.
Maar ja, in autocad kan je elk lijntje leggen waar je wilt zonder rekening er mee te houden dat verkeer dynamisch is.
 
Mooi hoe er op 0:21 nog een auto van helemaal links nog even gaan uitvoegen.
Mensen moeten gewoon even normaal doen en opletten.
 
Mooi hoe er op 0:21 nog een auto van helemaal links nog even gaan uitvoegen.
Mensen moeten gewoon even normaal doen en opletten.

Als die vangrail er staat gaat dat niet meer. Dan kan je doorrijden tot de volgende afslag.
En ja mensen moeten opletten, maar ik durf te wedden dat jij ook wel eens een afslag gemist heb
 
Lijkt mij een prima wegsituatie waar iemand met een rijbewijs en zelfs maar een klein beetje verkeersinzicht geen enkel probleem mee zal hebben.
 
Als die vangrail er staat gaat dat niet meer. Dan kan je doorrijden tot de volgende afslag.
En ja mensen moeten opletten, maar ik durf te wedden dat jij ook wel eens een afslag gemist heb

Een afslag word op de snelweg vanaf 1200 meter voor de afslag al aangegeven.

Als je hem dan nog mist.... dan ligt dat toch echt aan de weggebruiker zelf.




Ik heb idd wel eens een afslag gemist trouwens. Echt helemaal mijn eigen schuld, daar hoef ik geen excuses voor te verzinnen.
 
Laatst bewerkt:
Luie Nederlanders wennen er aan dat er nog net geen mannetje in de auto verschijnt om je handje vast te houden bij de afrit.

Kijk even op bijvoorbeeld euhm... de ring Antwerpen, als je echt lelijke in/uitvoegers zoekt.
 
Lijkt mij een prima wegsituatie waar iemand met een rijbewijs en zelfs maar een klein beetje verkeersinzicht geen enkel probleem mee zal hebben.

Waarom gebeuren daar dan de meeste ongelukken?
Omdat als je een beetje verkeersinzicht hebt er geen ongelukken gebeuren.
quote:
Met 132 ongelukken in het afgelopen jaar is het stuk van de A10 bij Watergraafsmeer het gevaarlijkste stukje snelweg van Nederland.
 
8<
Ze hadden vanaf die pilaar van het viaduct een vangrail moeten plaatsen op de dubbele lijn van de eerste foto en de meest linkse uitvoegstrook laten vervallen. Dan hadden ze die eerste bocht wat rechter kunnen maken.
En dan was je zeker gaan mopperen dat twee uitvoegstroken te weinig is, dat elke idioot dat toch kan zien, etc.
Maar ja, in autocad kan je elk lijntje leggen waar je wilt zonder rekening er mee te houden dat verkeer dynamisch is.
Je denkt toch niet echt dat een weg ontworpen wordt door een beetje te klooien in autoCAD, toch? :?
https://staticresources.rijkswaters...jn Ontwerp Autosnelwegen 2014_tcm21-76103.pdf
Waarom gebeuren daar dan de meeste ongelukken?
Omdat als je een beetje verkeersinzicht hebt er geen ongelukken gebeuren.
quote:
Met 132 ongelukken in het afgelopen jaar is het stuk van de A10 bij Watergraafsmeer het gevaarlijkste stukje snelweg van Nederland.
Het is wel de telegraaf hè. :z
Het gok dat het ook zomaar eens één van de drukste punten van NLse snelwegen kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Man man man, wat een verkeersdeskundigen hebben wij in dit land. Je kan hieraan zien dat het onderwijs aan alle kanten tekort schiet.

Ik wil graag even een leuk quotje doen. Ik heb logistiek "gestudeerd" en bij ons op de etage zat ook verkeerskunde, daar heb ik het volgende gesprek gevolgd tussen vier studenten uit het derde jaar wat aan een groepsopdracht bezig was, één student was aan het woord. Dit was de logica:
"Hard rijden is gevaarlijk", ja dat klopt vond iedereen. "We hebben geleerd dat mensen op een smalle weg minder hard rijden". Ook dat klopt weer, "Maar ook een weg optisch smaller maken helpt voor de snelheid, dit kan bijvoorbeeld door er voorwerpen vlakbij te plaatsen, bijvoorbeeld bomen" en weer iedereen was het eens.

Vervolgens is er voor de opdracht een smalle weg met bomen tegenaan getekend. Dit is lekker veilig! :X

Ik mag hopen dat zoiets er nog uitgebeukt wordt })
 
Die "verkeersdeskundige" die ook bij al die dashcamfilmpjes analyse doet :') :') :') |( |( |(

Lijkt mij een prima wegsituatie waar iemand met een rijbewijs en zelfs maar een klein beetje verkeersinzicht geen enkel probleem mee zal hebben.

:^ Helaas zijn er steeds meer mensen die gewoon Schijt met de grote S hebben aan regels (massaal overtreden art. 54, belijning (NEE je mag daar niet over de doorgetrokken lijn van rechts naar links!) aan hun anus lappen.
Gisteren had ik ook weer zo'n teringlul (ja dat ben je als je zo groots loopt te kloten) die van uiterst links haaks een baan en een dubbele doorgetrokken streep overschrijd omdat hij te bedonderd was om eerder rechts voor te sorteren. Vervolgens uiterst rechts gaar rijden, vervolgens weer naar de linker baan gaat en even verderop nog voor het eerste blokje (dus over het puntstuk) vanaf de invoegstrook op de snelweg naar de uiterste linkerbaan knalt. De ik-heb-schijt-aan-iedereen factor was 12 op de schaal van 10.
Soms zou ik alleen daarom wel eens agent willen zijn...
 
Laatst bewerkt:
Euuhh, nogal eeuuuhh, een eeueuuuggh, knullig eeughhh filpje euuggghhhhh.

Misschien toch beter achter de typemachine kruipen euuuhhhhh..

db
 
Luie Nederlanders wennen er aan dat er nog net geen mannetje in de auto verschijnt om je handje vast te houden bij de afrit.

Kijk even op bijvoorbeeld euhm... de ring Antwerpen, als je echt lelijke in/uitvoegers zoekt.

Heh, ik rijd regelmatig op de ring van Antwerpen, de linkerbaan is mijn vriend, de rest blijf ik ver weg tot ik er af moet.
 
Gevaarlijk.. gevaarlijk...

Bron voor dit sensationele artikeltje: Rijkswaterstaat Verkeersinfo | Files, nieuws en meer over de snelweg
"Hoewel de aanrijdingen vaak (relatief) onschuldig van aard zijn (vaak alleen blikschade)"

Een betere samenvatting zou zijn "de grootste kans op blikschade heb je op de A10".


Relatief veel fatale ongevallen in verkeer Zuidwest-Nederland | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Aantal verkeersdoden stijgt naar 621 in 2015
http://www.letselschade.nl/verkeersveiligheid/80-km-wegen-meest-dodelijk-2015/

Dus is je leven je lief, dan mijd je dus (?) provinciale wegen, in het Zuid-Westen van Nederland, in de avondspits.
 
Laatst bewerkt:
Gevaarlijk.. gevaarlijk...

Bron voor dit sensationele artikeltje: Rijkswaterstaat Verkeersinfo | Files, nieuws en meer over de snelweg
"Hoewel de aanrijdingen vaak (relatief) onschuldig van aard zijn (vaak alleen blikschade)"

Een betere samenvatting zou zijn "de grootste kans op blikschade heb je op de A10".


Relatief veel fatale ongevallen in verkeer Zuidwest-Nederland | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Aantal verkeersdoden stijgt naar 621 in 2015
http://www.letselschade.nl/verkeersveiligheid/80-km-wegen-meest-dodelijk-2015/

Dus is je leven je lief, dan mijd je dus (?) provinciale wegen, in het Zuid-Westen van Nederland, in de avondspits.
Als je het kaartje goed bekijkt zie dat de meeste ongelukken zijn waar veel tractoren rijden.
Toevallig ook in het Groene Hart.
 
Als er camera's staan kun je dus ook alle kentekens zien van de auto's die een fout maken of asociaal gedrag vertonen.
Geeft maar eens torenhoge boetes en de mensen kijken wel uit na een keer zo idioot doen.
Dit kan dus op alle plekken waar het vaak spaak loopt...
Word gelijk de staatskas gespekt.
Maarja, dit is Nederland en dus schending van de privacy.
Zal dus wel niet mogelijk zijn, wettelijk gezien.
 
Hier in de omgeving liggen ook wat van die ''gevaarlijke'' wegen, heb deze ooit getest. Ben er op lopen stampen, ze helemaal verrot gescholden, mishandeld met de zwaarste moker die ik heb en er zomaar gaten in geboord. Al die wegen deden helemaal niets terug dus waarom deze als gevaarlijk worden betiteld is me een raadsel. Dat er weggebruikers zijn die met allerhande dingen bezig zijn behalve verkeer en ook nog eens geen greintje inzicht hebben waardoor ongelukken gebeuren kun je mi moeilijk een weg kwalijk nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan