De gevaarlijkste snelweg van Nederland

Het is al een paar keer eerder geschreven, links zo hard mogelijk doorhalen en dan vier banen kruizen om uit te voegen. Zo kan je zeker vijf plekken opschieten.
Ik kom daar wel vaker, ook op de A9 met twee afslagen Almere. Het lijkt wel of ze daar in die polder patent hebben op hufterig verkeersgedrag. Je moet met de motor op het randje links van de linker baan rijden anders kan je zo voor je flikker gereden worden.
.
Nee, het ligt niet aan de rijbanen, het ligt aan de verkeershufters.
 
132 ongelukken per jaar maar stug vol blijven houden dat er niks aan die situatie mankeert.

Maar oh wee als er een onhandig geplaatste putdeksel of wat lasnaden in een bocht zitten waar 132 motorrijders per jaar op hun plaat gaan. Moord en brand!

Sterk argument !! Je moet wel gelijk hebben, die weg is zwaar waardeloos aangelegd, t zou verboden moeten worden !!


Heb je ook nog echte argumenten waarom / wat er aan die situatie mankeert wat de bestuurders niet kwalijk genomen kan worden ?
 
Moet je gewoon tijdig uitvoegen, kunnen ze je niet raken en daarnaast;
De eerste automobilist die het voor elkaar krijgt om mij van een motorfiets af te rijden moet nog geboren worden.
In de juiste versnelling kun je ALTIJD weg...
De rem mag niet eens een optie zijn, gas doet op een motor veel meer dan een rem! ;)

Denk je dat? Vraag dat eens aan de vaste posters in dit topic. Die mensen kunnen je vast meer vertellen. Of zijn dit volgens jouw allemaal incapabele motorrijders?
 
Uit welke pot worden die 132 schadegevallen met mogelijk letsel per jaar gefinancierd? Dacht je dat het geld bij verzekeraars aan de bomen groeit? Liever figuurlijk doodziek van wat grensrechters die met wat cijfertjes schermen dan letterlijk dood omdat je als motorrijder door een van links naar rechts hoekende automobilist van je sokken gereden wordt.

Je geeft hier dus zelf ook aan dat het een een weggebruiker ( automobilist in dit geval ) ligt ?

Of ligt het eraan dat die automobilist de gelegenheid heeft zo te hoeken ?? Dan gaan we dus idd naar allemaal enkele rijstroken met iedere rijstrook links en rechts een geleiderail. ( Vangrail in spreektaal )






Het is al een paar keer eerder geschreven, links zo hard mogelijk doorhalen en dan vier banen kruizen om uit te voegen. Zo kan je zeker vijf plekken opschieten.
Ik kom daar wel vaker, ook op de A9 met twee afslagen Almere. Het lijkt wel of ze daar in die polder patent hebben op hufterig verkeersgedrag. Je moet met de motor op het randje links van de linker baan rijden anders kan je zo voor je flikker gereden worden.
.
Nee, het ligt niet aan de rijbanen, het ligt aan de verkeershufters.

:^
 
Laatst bewerkt:
Sterk argument !! Je moet wel gelijk hebben, die weg is zwaar waardeloos aangelegd, t zou verboden moeten worden !!


Heb je ook nog echte argumenten waarom / wat er aan die situatie mankeert wat de bestuurders niet kwalijk genomen kan worden ?

Ja hoor, in m'n reactie op jouw post. Dat stuk dat je voor het gemak maar niet gequote hebt :t . Overigens is dit ook wel een lekker inhoudelijke reactie.

Edit: Met als toevoeging dat ik helemaal nergens beweerd heb dat de weggebruikers zelf niks kwalijk kan worden genomen. Die woorden leg jij me nu in de mond.
 
Laatst bewerkt:
Denk je dat? Vraag dat eens aan de vaste posters in dit topic. Die mensen kunnen je vast meer vertellen. Of zijn dit volgens jouw allemaal incapabele motorrijders?

Vast niet allemaal.... :P


Maar ga daar eens vragen wat nu precies de oorzaak was van hun ongeval.

Ik durf de stelling aan dat het in 95% (of meer) een menselijke fout is geweest. Dus een bestuurder ( de motorrijder zelf of een andere bestuurder of weggebruiker ) is oorzaak, niet de weg.

Daarnaast ga ik er toch wel in mee dat de gemiddelde Nederlandse motorrijder eigenlijk onvoldoende opgeleid en getraind is op risicoherkenning en anticiperen. Het enige wat je voor je rijbewijs leert is van A naar B te gaan, geen cent meer.

De Nederlandse wegen zijn al zo f*kking fool-proof, als je je ogen openhoudt.
Maar goed, we gaan dus naar nog meer 80km wegen die 60 worden, nog meer inhaalverboden en als slakken in treintjes achter elkaar aan.



Maar wat heeft jouw reply eigenlijk met het onderwerp, een bepaalde onveilige plek op de snelweg, te maken ?
 
Laatst bewerkt:
Was een zijspoor dat Wegmisbruiker ingezet heeft en dat er volgens mij wel degelijk toe doet, omdat motorrijders in zulke situaties vaak over het hoofd gezien worden en dan niet aan het langste eind trekken. Lees maar terug. Maar ga je je nu alleen focussen op wat ik geschreven heb?
 
Laatst bewerkt:
Ik rij daar dagelijks op de motor met een cam aan. Nog nooit iets in beeld gekregen dat de moeite waard was.

Ik zou er morgen iets meer gas kunnen geven, wie weet levert het iets leuks op. }) O-)
 

Dat weet ik zeker!
Vaak zat het gas vol opengedraaid om me ergens uit te redden, je moet het wel programmeren voordat je gaat rijden, anders rem je.

Is een hele simpele mindset voor, alles wat je tegenkomt morsdood willen rijden.
Als iemand dan iets flikt schrik je daar niet van, blijf je ook van je rem af en heb je je vluchtroute allang uitgestippeld.
En als er geen vluchtroute is rem je wat sneller en meer gedoseerd, omdat je niet schrikt.

Verder hoef ik dat niet te vragen aan mensen die iets is overkomen, danwel door hun eigen schuld, die van een ander of een combinatie van beide.
Ik denk echter wel vaak bij het lezen van al die ellende, dit had niet gehoeven als je....

Mgoed, jij vind die 3e rijstrook op de afrit dus niks omdat het volgens jou mensen triggert om op het laatste moment van volledig links in 1 schuine lijn die 3e afritstrook op te zeilen.
Ligt dat dan aan die afrit, of ligt het eraan dat er types rondrijden die je eigenlijk zonder blikken of blozen de vangrail in zou moeten snijden?
 
Het is al een paar keer eerder geschreven, links zo hard mogelijk doorhalen en dan vier banen kruizen om uit te voegen. Zo kan je zeker vijf plekken opschieten.
Ik kom daar wel vaker, ook op de A9 met twee afslagen Almere. Het lijkt wel of ze daar in die polder patent hebben op hufterig verkeersgedrag. Je moet met de motor op het randje links van de linker baan rijden anders kan je zo voor je flikker gereden worden.
.
Nee, het ligt niet aan de rijbanen, het ligt aan de verkeershufters.
Ik kom ook op beide punten en ik vind er niks mis mee.
Maar inderdaad op beide locaties rijden ook verkeershufters die in de randstad werken en in Groningen wonen.
 
Excuses voor de foute foto. Foto no 1 is niet goed. Het maakt echter weinig verschil met de goede foto. Oordeel zelf zoals het eerst was:
full

Twee rijstroken en geen derde er bij geprikt. En het is zo een stuk overzichtelijker. Je kan natuurlijk ook iets zeggen over verkeershufters maar soms wordt het ook uitgelokt door de inrichting van een weg. Niet goed te praten natuurlijk.
 
Man, man wat is het gevaarlijk...... Doe bijna in mijn broek van angst!
Helemaal niks mis met deze weg. Iedereen op tijd wakker worden zou ik zeggen.

Ik kan zelf de kentekens van verschillende tussendoor-schieters al aflezen. Daarom zet er maar een camera op en daarna overtreders trakteren op een bonus-brief met artikel 5: "Het ernstig in gevaar brengen van overige weggebruikers". Als ik 5km/h te snel rijd krijg ik wel post uit Leeuwarden. Dit lijkt me vele malen erger dan die paar km te hard! Maar ja, zoals we sinds kort bevestigd hebben gekregen is het veel belangrijker om geld binnen te harken dan dat het gaat om de verkeersveiligheid.
 
Excuses voor de foute foto. Foto no 1 is niet goed. Het maakt echter weinig verschil met de goede foto. Oordeel zelf zoals het eerst was:
[afbeelding]
Twee rijstroken en geen derde er bij geprikt. En het is zo een stuk overzichtelijker. Je kan natuurlijk ook iets zeggen over verkeershufters maar soms wordt het ook uitgelokt door de inrichting van een weg. Niet goed te praten natuurlijk.
Ik vind de nieuwe situatie beter dan de oude.
In de oude situatie stond het verkeer op de 2 afslaande banen stil vanwege file. Er werd dan hard op de banen voor rechtdoor langs gereden en op het laatste moment er toch tussen gedrukt.
In de nieuwe situatie kan het verkeer op de afslaande banen doorrijden (geen file) en heeft het geen voordeel om er links langs te rijden.
 
Het grootste probleem zit tussen het stuur en de stoel van een auto.

Invoegen en uitvoegen blijft in druk verkeer een probleem door de huftertjes die voor willen dringen en niemand wat gunnen.

Tevens is voldoende afstand houden daar vrijwel niet mogelijk omdat er dan meerdere auto's er weer tussen drukken.

Laat de koekblikkers maar eens een dag met zwaar verkeer zoals een hijskraan of vrachtwagen mee rijden in de hoop dat hun kijk op verkeer ietsje verbeterd.

(Mocht je dit al eng vinden met uitvoegen TS? De splitsing A1 A6 richting Amersfoort/Almere is leuker voor je. De rechts rijders moeten daar naar links en de links rijders naar rechts. Zowel in de oude als de nieuwe situatie een momentje om een beetje op te letten)
 
Laatst bewerkt:
Klopt Erwin_83
Ik rijd er dagelijks, probleem is inderdaad dat de linksrijders links willen blijven rijden en dan op het laatste moment de meest linkse afslag willen pakken, maar ze moeten dan wel door twee banen heen.
Ik blijf bij deze afslag zoveel mogelijk rechts.
 
Man, man wat is het gevaarlijk...... Doe bijna in mijn broek van angst!
Helemaal niks mis met deze weg. Iedereen op tijd wakker worden zou ik zeggen.

Ik kan zelf de kentekens van verschillende tussendoor-schieters al aflezen. Daarom zet er maar een camera op en daarna overtreders trakteren op een bonus-brief met artikel 5: "Het ernstig in gevaar brengen van overige weggebruikers". Als ik 5km/h te snel rijd krijg ik wel post uit Leeuwarden. Dit lijkt me vele malen erger dan die paar km te hard! Maar ja, zoals we sinds kort bevestigd hebben gekregen is het veel belangrijker om geld binnen te harken dan dat het gaat om de verkeersveiligheid.

Hier ben ik het 100% mee eens.

Een camera die kleine filmpjes kan vastleggen en op basis van het filmpje een mooie acceptgiro uit Leeuwarden versturen.

Zorgt voor meer veiligheid en het brengt geld in het laatje. De gekte betreffende de snelheidscontrole heeft al aangetoond hoe veel dat op kan brengen, de businesscase ligt er al...
 
Waarom gebeuren daar dan de meeste ongelukken?
Omdat als je een beetje verkeersinzicht hebt er geen ongelukken gebeuren.
quote:
Met 132 ongelukken in het afgelopen jaar is het stuk van de A10 bij Watergraafsmeer het gevaarlijkste stukje snelweg van Nederland.

Weet je wat nou grappig is:
De meeste van die ongelukken gebeuren niet eens bij de afslag maar op het rechte stuk A10 er voor en NA de afslag.


Dit is er mis. Zie je ook vrij duidelijk terug in de video: mensen proberen langzamer verkeer links voorbij te rijden om vervolgens dwars door een drukke rechterstrook nog ff dat laatste stukje uitvoegstrook te pakken. Gewoon tweebaans uitvoegstrook van maken en dat later over laten gaan in een driebaansweg.

Het grote probleem is dat mensen die over de A10 richting Noord gaan,
expres rechts gaan rijden. Daarom is het links redelijk rustig.

Daarmee blokkeren ze ten eerste het verkeer dat vanuit Diemen de A10 op wil.
Ten tweede blokkeren ze daarmee het verkeer dat van de A10 de A1 op wil.
Je krijgt dan dus twee kruisende stromen: van de oprit de A10 op,
en van de A10 de afslag op.
Die moeten allemaal tussen het verkeer door dat op de A10 gewoon recht door wil,
maar 200m voor het knooppunt lekker rechts gaat rijden, terwijl ze eerst op midden of links zaten.
(Ook al wil je de volgende afslag (Zeeburg) er af, dan hoef je niet op dat punt al naar rechts.)

Tweebaans uitvoegstrook van maken helpt hierbij niets.
(meer dan 3 maken ook niet trouwens).
Heropvoeden van de automobilisten en meer verdraagzaamheid in het verkeer zal wel helpen.
Dan heb je misschien ook wat meer begrip voor die persoon die per ongeluk de afslag gemist heeft.
 
Ze zouden de gehele ring A10 dubbelrings moeten maken zoals ze ook al bij Utrecht zuid hebben. Het verkeer dat op de snelweg blijft of een andere snelweg wil volgen blijft de binnenste ring volgen, verkeer dat een afslag op de ring wil nemen moet de buitenring volgen.
 
Het grootste probleem zit tussen het stuur en de stoel van een auto.

Invoegen en uitvoegen blijft in druk verkeer een probleem door de huftertjes die voor willen dringen en niemand wat gunnen.

Tevens is voldoende afstand houden daar vrijwel niet mogelijk omdat er dan meerdere auto's er weer tussen drukken.

Laat de koekblikkers maar eens een dag met zwaar verkeer zoals een hijskraan of vrachtwagen mee rijden in de hoop dat hun kijk op verkeer ietsje verbeterd.

(Mocht je dit al eng vinden met uitvoegen TS? De splitsing A1 A6 richting Amersfoort/Almere is leuker voor je. De rechts rijders moeten daar naar links en de links rijders naar rechts. Zowel in de oude als de nieuwe situatie een momentje om een beetje op te letten)


Ik ben het hier helemaal mee eens maar je vergeet alleen nog de sloompies te noemen die de auto met ver onder de max hun gebakje naar links drukken, en het verrekken om gas bij te geven.
Iedereen die achterop komt moet dan weer hoog in de ankers van 130 of 120 naar 90 of 100. De rest wat daar nog verder achter zit gaat gewoon terug naar 50. Het is net een trekzak, zo n muziekinstrument.

Echt wat een drama als je alles aanziet wat er gebeurt in de spits, maar ook buiten de spits.
Ik wil er eigenlijk niet aan mee doen maar je moet gewoon meedoen. Als je constant voldoende ruimte laat tot de voorligger dan moet je constant in de remmen omdat zich er weer 1 of 2 auto s tussendrukken.
Da maar gewoon meedoen en lekker dicht op de voorganger kruipen want je word er anders gewoon niet goed van.

Ik ben nu al zover dat ik de heenweg 1 afslag voor een kruispunt van de snelweg afga, dan snij ik een stukje af en kom een paar km verder weer op de goeie snelweg.
In elk geval geen last van malloten en de kolonel vrachtwaggels die de complete afslag al kilometers van te voren blokkeren.
De terugweg rij ik nu meestal lekker binnendoor. Alles is beter dan 3 kwartier rijden tussen allerlei mafkezen.
(Zo, dat is er uit)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan