De kogel is door de kerk

Nou bij deze Lucky day morgen, Enne zorg voor een goeie massa met lassen dus eerst blank maken een stukje . . . en waarom de accu los, is ook gelijk je hele elektro gebeuren los van het frame, en kan er bij verkeerde massa niks stuk gaan. Je diodes van de gelijkrichter bijvoorbeeld
 
Ik gooi ook altijd de massakabel los, Het lijkt me veiliger.
Daarentegen heb ik ook mensen gehoord die de accu juist vast laten zitten. Door het lassen kunnen er piekspanningen door het frame gaan lopen. Die kunnen moderne micro elektronica beschadigen. De accu dient dan als een buffer om die pieken af te vlakken.

Uiteindelijk zal het dus niets uitmaken. kijk maar hoe stoer je bent.
 
Micro elektronica in aan op een HD .... Hmm ... Ik zal eens gaan zoeken.

Ennuh stoer ben ik niet ... Maar vaak ben je wel te bang...
 
*O* En de nieuwe zijspan-combi is geboren ... *O*

Kogelklem van het zijspanframe logeslepen en aan kogel bevestigd om zo een goede stand te krijgen
full


Bakken, bakken en nog een stukje bakken ... :9~
full

full


Dat gaat voorlopig niet meer los ... :Y
full

full

full


Twee bevestigingspunten aan motorframe gelast
voor
full


achter
full


Kogelklem aandraaien ... schoren plaatsen
full

full


Eerste proefritje
full


Dan direct ook maar de vuurdoop ... de eerste 15km ... op naar huis... met een grijns van oor tot oor :]
full


Thuis natuurlijk direct de bak erop... *D
full



Wat ontzettend gaaf!!

Ik had verwacht dat er nog wel de nodige fine tuning moest gebeuren om er mee te kunnen rijden, maar het voelde direct goed. Dus maar direct naar huis gereden.
Bij de 40km/h begint het stuur iets te slaan maar dat is bij 45km/h alweer voorbij ... en als je normaal optrekt en gewoon doorschakelt, dan merk je er nix van.

Veel rotondes gehad.
Bochtje naar links gaat aardig goed.
Bochtje naar rechts is (nog) moeilijk, daar moet ik meer moeite voor doen ... maar eens kijken of ik dat middels afstellen beter kan krijgen.

Had ik al gezegd dat ik het GAAF vond/vind! Me is heppie!! :)
 
Heel gaaf resultaat Mclos! Mooi gedaan en mooi laswerk zeg.. Gefeliciteerd en tot trefs ;)
 
Proficiat!
nu ben je voor de rest van je leven "bedorven" ;)

Dit mag je echt geen bak en braad werk noemen: dit is hogeschool lasperfectie (zo ziet het er iig uit)



bochtjes rijden is gewoon vooral heel veel oefenen; rechtsaf is gewoon GAS! Hoe meer gas je durft te geven des te minder snel komt de bak omhoog. Ga je van het gas af in de rechterbocht of bijna niet met trekkende motor, komt de bak veel eerder omhoog.
Gewoon even een groot parkeerterrein opzoeken (meubelplein bij Van Gils is misschien een handige plek voor je) en dan een paar uur bochtjes en 8-jes en slalommetjes draaien. Alles zoveel mogelijk rustig op beheersing en zoveel mogelijk proberen te sturen met je gasrespons. Klein streepje gas extra voor rechts, klein beetje gas minder voor naar links en dan bij voorkeur zo vloeiend mogelijk

of wringt het zijspanwiel in de bochten? dan zou je met iets minder toespoor en meer vlucht weer wat kunnen compenseren.


en anders kom je vanmiddag een bakkie doen in Vasse, dan help ik je wel even op weg met wat tips en truuks (vannochtend ben ik niet thuis, maar vanmiddag moet ik toch nog heel veel schilderen, dus als je dan zo rond koffietijd hier bent, heb ik mooi even pauze ;) )
(stuur maar PM voor adres of tel nr als je er gebruik van wilt maken)
 
... Mooi gedaan en mooi laswerk zeg...
Dit mag je echt geen bak en braad werk noemen: dit is hogeschool lasperfectie (zo ziet het er iig uit)
Erg netjes inderdaad. Maar ere die de eee toe komt, maar het laswerk komt niet van mijn hand ... daarvoor heb ik het te lang niet meer gedaan. En om dan maar weer eens te beginnen met bakken en braden bij de zijspan ... nee dat leek me niet verstandig.
 
Proficiat!
nu ben je voor de rest van je leven "bedorven" ;)

Dit mag je echt geen bak en braad werk noemen: dit is hogeschool lasperfectie (zo ziet het er iig uit)



bochtjes rijden is gewoon vooral heel veel oefenen; rechtsaf is gewoon GAS! Hoe meer gas je durft te geven des te minder snel komt de bak omhoog. Ga je van het gas af in de rechterbocht of bijna niet met trekkende motor, komt de bak veel eerder omhoog.
Gewoon even een groot parkeerterrein opzoeken (meubelplein bij Van Gils is misschien een handige plek voor je) en dan een paar uur bochtjes en 8-jes en slalommetjes draaien. Alles zoveel mogelijk rustig op beheersing en zoveel mogelijk proberen te sturen met je gasrespons. Klein streepje gas extra voor rechts, klein beetje gas minder voor naar links en dan bij voorkeur zo vloeiend mogelijk

of wringt het zijspanwiel in de bochten? dan zou je met iets minder toespoor en meer vlucht weer wat kunnen compenseren.


en anders kom je vanmiddag een bakkie doen in Vasse, dan help ik je wel even op weg met wat tips en truuks (vannochtend ben ik niet thuis, maar vanmiddag moet ik toch nog heel veel schilderen, dus als je dan zo rond koffietijd hier bent, heb ik mooi even pauze ;) )
(stuur maar PM voor adres of tel nr als je er gebruik van wilt maken)
Bedorven was ik al ... had juist het idee dat ik weer en beetje opbloeide })

Tanx veur de tips, ik zal ze ter harte nemen tijdens de komende oefeningen :Y
Eerst nog wel even de verlichting aan de bak knopen

Of het spanwiel wringt heb ik nog niet echt kunnen ontdekken, maar zal het in de gaten houden.

Helaas kan ik het vanmiddag niet redden, maar van die uitnodiging (net als de vorige) ga ik zeker nog een keer gebruik maken ... tnx!
 
Mooi werk hoor, gefeliciteerd!
Het lassen aan het frame had ik anders gedaan, maar daar zijn we zijspanrijders voor.
En van parkeerterrein is een goede tip, lekker achtjes draaien, uitwijken en noodstops oefenen. Bakje omhoog, achterwiel driften, voorwiel driften. Steeds sneller en ruwer.
 
ALs je dat eerste ritje zonder bak erop overleefd hebt is dat oefenen niet meer nodig :+

Mooi hoor, ziet er netjes uit!
 
Aangezien zelfs ons vlakke NL toch niet overal even vlak is vraag ik mij af of het handig om iets van een handrem o.i.d. aan de zijspan te maken, zodat deze geremd te parkeren is.

De zijspan kan natuurlijk net zover rollen tot het slot blokkeert, maar je hebt de motor ook weer niet altijd op slot staa en als die de verkeerde kant op rolt gaat dat uiteindelijk ten koste van men KM-tellerkabel.

Een "line lock" is een veel gebruikte toepassing in/bij "custom cars", hoofdzakelijk tbv burn-outs.

De motor in een versnelling laten staan kan ook, maar ja of dat altijd even handig is ... Voorlopig in ieder geval wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan