Skippy '73
MF veteraan
Er zit toch al een preventieve laag vuil op de meeste onderdelen?Moet dat ook nog beschermd worden?!Hoezo te koud? Ik heb deze week nog een afspraak voor een rondje samen met een andere oude rot.
Slecht weer bestaat niet; slechte motorkleding wél. Oud spreekwoord zegt alles!
Nog wel even de motor goed inspuiten met van alles en nog wat.
Dat zal wel een flinke klus worden, die oude roestige Zard pijp weer oppoetsen...Vandaag de motor ingespoten met allerlei middeltjes uit een spuitbus en de indoorhoes er overheen getrokken. Dit was in voorgaande jaren echter wel meer een dingetje dan nu. Sinds een week ligt er een nieuw dak op mijn garage. Voorgaande jaren was het altijd nat en vochtig in de garage gedurende de wintermaanden. Nu is hij wel koud, maar ook kurkdroog. Ben er erg blij mee en zorgt voor wat minder poetswerk in het voorjaar en is positief voor het behoud van je spullen (ook gereedschap ed.). Beide motoren zijn nu aan de winterslaap begonnen. Met een beetje mazzel begint het voorjaar vroeg. De olie en filters voor een goede start heb ik al klaar staan. Ik heb de Zard uitlaat en 2 standaard pijpstukjes binnen liggen. Deze kan ik nu weer lekker oppoetsen tot een blinkend geheel. Ga nog wat onderdeeltjes van CNC Racing bestellen. Als ik het allemaal binnen heb zal ik wel een fotootje schieten... In het voorjaar moeten ook de riempjes vervangen worden. Laat ik er ook gelijk een paar nieuwe vonkgenerators in zetten. Heb gelukkig nog effe tijd om te sparen....
Ben benieuwd wat je nog hebt weten te vinden in de CNC Racing catalogus maar wordt vast weer mooi.
Ik hoop zelf nog wel een enkel ritje te kunnen maken in de winter. Zolang het boven de 3° is en de weg een beetje schoon vindt ik het altijd nog wel lekker.
In het voorjaar vervang ik de olie en het filter wel, is er helaas niet meer van gekomen en ook niet strikt noodzakelijk.
Hoop dat we volgend jaar weer een paar leuke tochten kunnen maken met open horeca en wat reisjes naar het buitenland