De Nieuwe Ducati Scrambler

Gisteren mijn ‘power-ontluchter’ voor de voorrem binnen gekregen. Kan nu de remhendel tegen het handvat aantrekken…😏 Aankomend weekend eens kijken of ik er wat mee kan. Gelijk een rood geanodiseerde afdekdop er bij besteld. Dan heeft het ook nog esthetische waarde…😄 Ding is van Stahlbus. Zit een terugslagklepje in, zodat je niet loopt te hannesen met het open en dicht draaien van de standaard nippel…

Bekijk bijlage 1733656
Netjes hoor. Trek je er gelijk een vers flesje vloeistof doorheen of haal je alleen de lucht er uit?
 
Gisteren mijn ‘power-ontluchter’ voor de voorrem binnen gekregen. Kan nu de remhendel tegen het handvat aantrekken…😏 Aankomend weekend eens kijken of ik er wat mee kan. Gelijk een rood geanodiseerde afdekdop er bij besteld. Dan heeft het ook nog esthetische waarde…😄 Ding is van Stahlbus. Zit een terugslagklepje in, zodat je niet loopt te hannesen met het open en dicht draaien van de standaard nippel…

Bekijk bijlage 1733656
En dan ben je weer klaar voor een mooi motorjaar.
Gisteren nog met 2 vrienden het rondje "Groesbeekse en Berg en Dalse heuvels" gedaan. Voor sommigen te ver van huis , maar wel een aanrader als je voor NL-begrippen een keer wat uitzicht wilt. GPS-bestand kan ik hier neerzetten voor de liefhebbers.
 
Ik heb ook nog een issue met mijn knippers op mijn stuur. Hoop het zaterdag allemaal op te lossen. Dan nog een jaarlijks beurtje en klaar voor een nieuw jaar…
 
Voor wie zaterdag (26-03) nog een mooi rondje door Brabant mee wil rijden: 120 km ongeveer kronkelend rond Tilburg.

We starten om 11.00 uur bij de MacDonalds op de afslag Udenhout, van de provinciale weg tussen Tilburg en Den Bosch.
Adres Kreitenmolenstraat 300, 5071 ND Udenhout. De M kun je niet missen.

Het gpx-bestand vind je hierbij, maar ....... let op! rijd niet naar het beginpunt van de route; dat is nl. onze lunchplek (als alles goed gaat). We beginnen dus bij de Mac bij Udenhout.

GPX viewer
 

Bijlagen

  • Brabantse+zandgronden vanaf Dongen 120 km gpx.gpx
    154 KB · Weergaven: 8
Voor wie zaterdag (26-03) nog een mooi rondje door Brabant mee wil rijden: 120 km ongeveer kronkelend rond Tilburg.

We starten om 11.00 uur bij de MacDonalds op de afslag Udenhout, van de provinciale weg tussen Tilburg en Den Bosch.
Adres Kreitenmolenstraat 300, 5071 ND Udenhout. De M kun je niet missen.

Het gpx-bestand vind je hierbij, maar ....... let op! rijd niet naar het beginpunt van de route; dat is nl. onze lunchplek (als alles goed gaat). We beginnen dus bij de Mac bij Udenhout.

GPX viewer
Ik zag dat het ineens een heel ander rondje wordt als je de route omdraait (andere richting dus) en dan kunnen er ook nog een paar bebouwde kommen uitgehaald worden. Blijft natuurlijk een rondje midden-Brabant, maar dan vanuit een andere gezichtshoek.
Dat zouden we een volgende ronde kunnen doen. Als iemand een voorstel heeft voor een datum, dan ga ik die route wel aanpassen/verbeteren.
 
Ik zou zeggen over een week of 3. Aankomende week wordt het erg regenachtig en de week daarna kruipt de temperatuur langzaam omhoog. Voor zover ze dat kunnen voorspellen natuurlijk… Tegen die tijd kunnen we de actuele voorspellingen in de gaten houden. Daarna zou het wellicht leuk zijn weer eens een ritje in een ander deel van Nederland te plannen. We hebben de afgelopen 6 a 7 ritjes in Brabant gereden. Tijd voor een ritje in een ander deel van Nederland. Ik ben gek op de zee, dus een ritje langs de kustlijn bijvoorbeeld zou ik wel waarderen. Een aantal badplaatsen aandoen lijkt me erg leuk.
 
Ik zou zeggen over een week of 3. Aankomende week wordt het erg regenachtig en de week daarna kruipt de temperatuur langzaam omhoog. Voor zover ze dat kunnen voorspellen natuurlijk… Tegen die tijd kunnen we de actuele voorspellingen in de gaten houden. Daarna zou het wellicht leuk zijn weer eens een ritje in een ander deel van Nederland te plannen. We hebben de afgelopen 6 a 7 ritjes in Brabant gereden. Tijd voor een ritje in een ander deel van Nederland. Ik ben gek op de zee, dus een ritje langs de kustlijn bijvoorbeeld zou ik wel waarderen. Een aantal badplaatsen aandoen lijkt me erg leuk.
Een ander ritje? A.s. zondag is het rondje regio van de Ducaticlub. In principe zou je lid moeten zijn, maar met iemand meerijden kan natuurlijk altijd. Je gaat van regiocafé naar regiocafé. Zie verder de site van de DCN.
Ik rij naar Beusichem (onder Utrecht) en van daar binnendoor naar Heino in Overijssel. Mooie route en daarna nog een leuk stukje naar huis.
 
Een ander ritje? A.s. zondag is het rondje regio van de Ducaticlub. In principe zou je lid moeten zijn, maar met iemand meerijden kan natuurlijk altijd. Je gaat van regiocafé naar regiocafé. Zie verder de site van de DCN.
Ik rij naar Beusichem (onder Utrecht) en van daar binnendoor naar Heino in Overijssel. Mooie route en daarna nog een leuk stukje naar huis.
Ben dit weekend helaas druk met andere zaken zoals het er nu uitziet.
 
Het eerste motorweekend in Duitsland zit er weer op. Zo ging het er ongeveer aan toe.

foto1.png
foto2.png
 
Hier ook maar eens meelezen.
Vanmiddag ff een Desert Sled van dichtbij bekeken.
Bij Doornekamp alleen kijken zal er niet snel een motor kopen.
Viel me op dat er best veel Ducati Scramblers stonden zo maar stuk of 8.
Vind de DS veruit stuk mooier.
Maar dat zal zijn dat ik van off road rijden hou.
Vind het gaaf dat hij nog luchtgekoeld is.
Heb wat vragen.
Is de 1100 ook luchtgekoeld en in DS uitvoering te krijgen?
Droge of natte koppeling.
Als ik moest gokken nat.
Vroeg of ik m.n husky 701 enduro er kon inruilen.
Geen interesse voor.
Heb ook nog een tijdje een RNineT gehad maar daar kan ik niet mee omgaan.
Je rijd er te hard mee.
Aju propje
 
Hier ook maar eens meelezen.
Vanmiddag ff een Desert Sled van dichtbij bekeken.
Bij Doornekamp alleen kijken zal er niet snel een motor kopen.
Viel me op dat er best veel Ducati Scramblers stonden zo maar stuk of 8.
Vind de DS veruit stuk mooier.
Maar dat zal zijn dat ik van off road rijden hou.
Vind het gaaf dat hij nog luchtgekoeld is.
Heb wat vragen.
Is de 1100 ook luchtgekoeld en in DS uitvoering te krijgen?
Droge of natte koppeling.
Als ik moest gokken nat.
Vroeg of ik m.n husky 701 enduro er kon inruilen.
Geen interesse voor.
Heb ook nog een tijdje een RNineT gehad maar daar kan ik niet mee omgaan.
Je rijd er te hard mee.
Aju propje
Desert Sled is er alleen als 800.
De koppeling is inderdaad nat en de 1100 is ook luchtgekoeld.
De 1100 is vooral een goede optie als je op de 800 niet past. Vering van de 1100 en Desert Sled staan op een hoger niveau dan de vering op de reguliere 800 modellen.
Succes met je zoektocht en ga vooral eens proefrijden om te kijken wat je er echt van vind.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook maar eens meelezen.
Vanmiddag ff een Desert Sled van dichtbij bekeken.
Bij Doornekamp alleen kijken zal er niet snel een motor kopen.
Viel me op dat er best veel Ducati Scramblers stonden zo maar stuk of 8.
Vind de DS veruit stuk mooier.
Maar dat zal zijn dat ik van off road rijden hou.
Vind het gaaf dat hij nog luchtgekoeld is.
Heb wat vragen.
Is de 1100 ook luchtgekoeld en in DS uitvoering te krijgen?
Droge of natte koppeling.
Als ik moest gokken nat.
Vroeg of ik m.n husky 701 enduro er kon inruilen.
Geen interesse voor.
Heb ook nog een tijdje een RNineT gehad maar daar kan ik niet mee omgaan.
Je rijd er te hard mee.
Aju propje
Ik heb een Desert Sled uit 2018 (rood frame, witte tank, zwarte wielen) en ben daar heel blij mee. Mijn eerdere Scrambler Icon was te klein voor mijn benen. Ik heb een ander zadel en andere stepjes en een klein rekje. Nadat de vering bij HK Suspension in Tiel prima was afgesteld, kan ik me geen verbetering meer voorstellen en zou ik echt niet weten welke motor ik liever zou willen hebben.
 
Einde ducati scrambler classic.
Klinkt erg, maar zo is het niet. Heb hem ingeruild op een Moto Guzzi v85tt. Die motor is wat groter en ik zit er beter op. Heb in twee jaar ruim 10k gereden op de Duc. Nooit een misslag en kan inmiddels ook de riemen vervangen en de kleppen stellen. (Eigenlijk alleen maar controleren, want de afstelling was nog correct) Ducje zal wel te koop komen in Heerenveen. Nieuwe koper krijgt er geen spijt van. Fijn ding, beetje klein en ook wel wild karakter. Groet aan de meelezers op deze pagina. Ben nooit met jullie ritjes meegeweest maar wel genoten van jullie verhaaltjes.
 
Einde ducati scrambler classic.
Klinkt erg, maar zo is het niet. Heb hem ingeruild op een Moto Guzzi v85tt. Die motor is wat groter en ik zit er beter op. Heb in twee jaar ruim 10k gereden op de Duc. Nooit een misslag en kan inmiddels ook de riemen vervangen en de kleppen stellen. (Eigenlijk alleen maar controleren, want de afstelling was nog correct) Ducje zal wel te koop komen in Heerenveen. Nieuwe koper krijgt er geen spijt van. Fijn ding, beetje klein en ook wel wild karakter. Groet aan de meelezers op deze pagina. Ben nooit met jullie ritjes meegeweest maar wel genoten van jullie verhaaltjes.
Jammer dat je nooit bent meegereden. Maar met de Guzzi mag je wat mij betreft ook wel meerijden hoor… Is ook een Italiaan en min of meer retro.
 
Termignoni racing uitlaat voor een scrambler(alle modellen) te koop. Zeer goede staat. Inclusief ongebruikte upmap module! Vraagprijs: €795.
 

Bijlagen

  • DD2129F0-0CE5-4880-9F1A-FF81BA1D09A2.jpeg
    DD2129F0-0CE5-4880-9F1A-FF81BA1D09A2.jpeg
    111,9 KB · Weergaven: 8
  • 639BD360-14DE-4415-8655-567EF58BBF2D.jpeg
    639BD360-14DE-4415-8655-567EF58BBF2D.jpeg
    354 KB · Weergaven: 8
  • E073AB9D-D26A-4631-B0AC-3A4B681C0226.jpeg
    E073AB9D-D26A-4631-B0AC-3A4B681C0226.jpeg
    106,2 KB · Weergaven: 11
Einde ducati scrambler classic.
Klinkt erg, maar zo is het niet. Heb hem ingeruild op een Moto Guzzi v85tt. Die motor is wat groter en ik zit er beter op. Heb in twee jaar ruim 10k gereden op de Duc. Nooit een misslag en kan inmiddels ook de riemen vervangen en de kleppen stellen. (Eigenlijk alleen maar controleren, want de afstelling was nog correct) Ducje zal wel te koop komen in Heerenveen. Nieuwe koper krijgt er geen spijt van. Fijn ding, beetje klein en ook wel wild karakter. Groet aan de meelezers op deze pagina. Ben nooit met jullie ritjes meegeweest maar wel genoten van jullie verhaaltjes.
 
Om dezelfde reden heb de Scrambler Icon ingeruild. Maar wel voor een Desert Sled, die goed bij mijn formaat en mindere knie past. Ik heb ook proefgereden op o.a. de 85TT, maar ik vond dat blok redelijk tam aanvoelen. Minder het idee dat er ook werkelijk iets gebeurt als je gas geeft.
 
Na ooit een te kleine motor gekocht te hebben (bekrompen zithouding) koop ik alleen nog maar motoren wat ik lekker ruim op kan zitten. De normale scramblers zijn inderdaad wat compacter.
Om die reden rij ik dus ook een Desert Sled, wat prima bevalt.

Helaas vanavond wel een lekke band gereden.
Heeft er iemand nog tips voor een goede stand voor de Desert Sled waarmee het achterwiel vrij komt om uit te nemen ?
 
Na ooit een te kleine motor gekocht te hebben (bekrompen zithouding) koop ik alleen nog maar motoren wat ik lekker ruim op kan zitten. De normale scramblers zijn inderdaad wat compacter.
Om die reden rij ik dus ook een Desert Sled, wat prima bevalt.

Helaas vanavond wel een lekke band gereden.
Heeft er iemand nog tips voor een goede stand voor de Desert Sled waarmee het achterwiel vrij komt om uit te nemen ?
Skippy en ik (daar weet ik het zeker van) gebruiken de ABBA stand.

 
Ik heb nu een paddockstand geleend en moet de lepels op het einde van de brug zetten.... ik zie liever iets wat meer solide....

Bevalt zo'n ABBA goed ?

Zo'n ABBA ziet er al wat stabielen uit, alleen twijfel ik of ik voldoende bodemvrijheid creëer. De swingarm ophanging vam een DS is net wat afwijkend van die van een normale scrambler geloof ik.
Kan een van jullie eens meten hoe hoog het hart van de swimgarm as zich boven de vloer begeeft in opgebokte stand ? Volgens mij heb ik minimaal 46 cm nodig....

Alvast bedankt !!! 😀
 

Bijlagen

  • 20220718_214005.jpg
    20220718_214005.jpg
    154,8 KB · Weergaven: 14
  • 20220718_214021.jpg
    20220718_214021.jpg
    218,2 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan