De nieuwe Yamaha Xmax 300

Bedankt, Ikrijgoedkoop. Het is niet mijn eerste 1 cilinder dus het zal wel, letterlijk en figuurlijk tussen mijn oren zitten.
 
image.jpg

Ik heb dit weekend ook weer even wat te doen :)

Iemand anders deze ook zelf geïnstalleerd, en zo ja, hoe moeilijk was het ? Tips ?
 
Bekijk bijlage 1553818
Ik heb dit weekend ook weer even wat te doen :)

Iemand anders deze ook zelf geïnstalleerd, en zo ja, hoe moeilijk was het ? Tips ?
Ik heb ze bij de dealer laten installeren dus dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ze heerlijk warm zijn! Pas bij temperaturen onder 0 gebruik ik de hoogste stand. En ze gaan automatisch uit als je ze vergeet uit te doen en dan heb je toch nog genoeg in de accu om te starten. Veel plezier er mee!
 
Ok, dus ze worden in ieder geval dus lekker warm, good to know. Zag in de handleiding dat je dat idd in kan stellen, dat automatisch uitschakelen bij lage accuspanning, dus dat zal ik ook doen. Zal die weergave op het display ook nog eens ergens goed voor zijn, ben benieuwd of hij met draaiende motor onder de 14,3 volt zal zakken
 
Heb zelf verwarmde handschoenen maar die grip heaters interesseren mij ook wel. Kan je het seizoen van rijden met zomerhandschoenen wat verlengen.
Mag ik vragen wat je betaald hebt bij de dealer??
Ik heb de prijs betaald zoals je die vindt op de Yamaha site. Staat mij bij iets van 179 euro.
 
Nog getwijfeld toen ik hem kocht, X Max is drie jaar nu...... Zopas gebeld. 200€ gemonteerd.....
Da’s heel netjes, de losse onderdelen kwamen op €186 uit bij EasyParts. Alles origineel Yamaha, je hebt namelijk niet alleen maar de “grips” zelf nodig, ook nog de aansluitkabel en de throttle guide (wat dat ook mag zijn)

Overigens bij aanschaf wel over gehad, inclusief montage ongeveer €300, daar wil ik best zelf even voor klooien ;)
 
Ok, dus ze worden in ieder geval dus lekker warm, good to know. Zag in de handleiding dat je dat idd in kan stellen, dat automatisch uitschakelen bij lage accuspanning, dus dat zal ik ook doen. Zal die weergave op het display ook nog eens ergens goed voor zijn, ben benieuwd of hij met draaiende motor onder de 14,3 volt zal zakken
Vanmorgen even gekeken, de accu spanning blijft bij mij op 14.3 met de verwarming in de hoogste stand.
 
Vanmorgen even gekeken, de accu spanning blijft bij mij op 14.3 met de verwarming in de hoogste stand.
Dat is goed om te weten, dat hij het qua stroom dus makkelijk kan hebben.
Ik heb vanmorgen een half uurtje geprobeerd alles los te krijgen, maar op een gegeven moment dacht ik “nee, dit gaat m niet worden, als ik verder ga demonteren krijg ik het nooit meer en heb ik Motoport gebeld.. donderdag gaan zij het voor me doen. Helaas wel a €95 per uur maar goed, dat is nou eenmaal het normale tarief tegenwoordig '(
 
Dat is goed om te weten, dat hij het qua stroom dus makkelijk kan hebben.
Ik heb vanmorgen een half uurtje geprobeerd alles los te krijgen, maar op een gegeven moment dacht ik “nee, dit gaat m niet worden, als ik verder ga demonteren krijg ik het nooit meer en heb ik Motoport gebeld.. donderdag gaan zij het voor me doen. Helaas wel a €95 per uur maar goed, dat is nou eenmaal het normale tarief tegenwoordig '(

Een fiets / scooterzaak heeft een lager uurtarief.
 
Zo stil hier ineens dus dan maar het volgende:
Ik weet niet of er nog iemand geld over heeft en bagageruimte te kort komt maar op marktplaats staat een topkoffer, 50 liter volgens mij maar lastig te zien, compleet incl. drager voor €250. Kost volgens Yamaha site allemaal 359,25. incl.slotje als ik het goed begrijp.
Ik dacht misschien heeft iemand het toevallig in z'n kop zitten. Ik niet in ieder geval.
Wel ff onderhandelen zou ik zo zeggen.🥴
 
Bedankt voor de tip. Ik heb zelf minder goede ervaring met een topkoffer toen ik nog een sh150 had. De scooter wordt er instabiel van. En de Xmax heeft een zeer van ruimte..
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Bedankt voor de tip. Ik heb zelf minder goede ervaring met een topkoffer toen ik nog een sh150 had. De scooter wordt er instabiel van. En de Xmax heeft een zeer van ruimte..
Nee, ik ben er ook geen fan van. In het verleden ook een gehad op een motor voor mijn pakkie brood en om helm in te doen. Vind het ook niet zo mooi staan en zal i.d. best instabiel worden nou je het zegt.
 
Nog mensen een brief gekregen dat er een probleem is met de reflector achteraan.
Deze word gratis vervangen.
Zou een probleem mee zijn dat onder een bepaalde hoek deze niet zou reflecteren.
 
Nog mensen een brief gekregen dat er een probleem is met de reflector achteraan.
Deze word gratis vervangen.
Zou een probleem mee zijn dat onder een bepaalde hoek deze niet zou reflecteren.

Wel over gelezen hier maar nog geen brief.
 
Nog mensen een brief gekregen dat er een probleem is met de reflector achteraan.
Deze word gratis vervangen.
Zou een probleem mee zijn dat onder een bepaalde hoek deze niet zou reflecteren.
Nee. En bij RDW zijn ook geen terugroepacties geregistreerd op die van mij uit 2020.
 
Terug
Bovenaan Onderaan