De nieuwe Yamaha Xmax 300

Bijlagen

  • IMG_20220402_161414.jpg
    IMG_20220402_161414.jpg
    365,9 KB · Weergaven: 49
........ik ben er bijna van overtuigd dat het aan de krakkemikkige achterschokbrekers ligt.....
Dit is mijn eerste scooter na een rits motoren. De achtervering valt mij ook niet mee. Op wat slechter wegdek oncomfortabel zelfs. Is dit eenvoudig te upgraden met een andere demper?
 
Dit is mijn eerste scooter na een rits motoren. De achtervering valt mij ook niet mee. Op wat slechter wegdek oncomfortabel zelfs. Is dit eenvoudig te upgraden met een andere demper?
De achtervering is inderdaad zo hard als een plank. Het wordt mettertijd wel beter en het went op den duur ook.
 
Dit is mijn eerste scooter na een rits motoren. De achtervering valt mij ook niet mee. Op wat slechter wegdek oncomfortabel zelfs. Is dit eenvoudig te upgraden met een andere demper?
Het went na een tijd. Snelheid beetje aanpassen op slecht wegdek.... Heb er mij ook aan geërgerd en nog naar Ohlins schokdempers gekeken. Toch maar niet gedaan vanwege.... de prijs.
 
Waar kan je Ohlins schokdempers kopen in nederland? Ik kan geen adres vinden (het liefst wel een motorzaak geen internet waar ik eerst moet betalen en dan maar wachten of het binnenkomt).
 
Waar kan je Ohlins schokdempers kopen in nederland? Ik kan geen adres vinden (het liefst wel een motorzaak geen internet waar ik eerst moet betalen en dan maar wachten of het binnenkomt).
ik heb er YSS schokdempers eronder gezet is ook wat beter. maar geef toe je motor was niet zo comfortabel en je gaat nooit zoveel bagage ruimte vinden onder geen enkel motor
 
Funny, over die vering, ik weeg 115kg (allemaal hersenen...) en heb m bij dat ene bruggetje boven Rotterdam echt al aan de grond gereden, dus ik ga voor de Heavy Duty YSS shocks en veren (YSS Twin Shock Heavy Duty G-Sport Black Series TG302-350TR-10 en PR265I075-095S435)
G-SPORT%20X-MAX%20BS%20HD-750x750.jpg
 
Dit is mijn eerste scooter na een rits motoren. De achtervering valt mij ook niet mee. Op wat slechter wegdek oncomfortabel zelfs. Is dit eenvoudig te upgraden met een andere demper?
Zo een scooter heeft achteraan een schommelarm met daarop vast bevestigd motor + aandrijving + achterwiel en dat betekent nogal wat onafgeveerd gewicht. Niet zo ideaal voor een comfortabel veergedrag.
Mijn Beverly is ook niet ideaal qua veergedrag, maar zoals anderen hier al gezegd hebben: het went wel en gevaarlijk of zo is het niet.
 
Vandaag een patrolline senty 4 alarm systeem laten monteren op de XMAX. Erg tevreden ik kan weer goed slapen vanavond.
 
Na heel wat heen en weer gemail met diverse dealers, heeft Noud's Motorbazaar de heavy duty shocks in de webshop gestopt, naast de gewone:
X-Max 250 - 300 wel enkele weken levertijd

De heavy duty vorkveren zijn vooralsnog niet te bestellen, maar gewone progressieve veren gaan vast al helpen.

En ik had een tijd geleden deze 298mm disc met bracket gekocht voor mn 250 uit 2005 wat niet pastte, maar nu wel op mn 300 past:
floating-xmax-298-black-750x750.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week een Leovince binnen gekregen en uiteraard direct gemonteerd. Nadat ik de DB-killer er uit had getrokken en de motor had gestart bekroop me al vrij snel een gevoel van schaamte. Dit was echt een beetje te gek. Ik moet vaak rond de klok van vijf in de ochtend de deur uit en hier zou geheid gedonder met de buurt van komen. Al met al, blij met de nieuwe uitlaat maar wel netjes met de DB killer er in (sportieve roffel).
 

Bijlagen

  • IMG_20220405_142416.jpg
    IMG_20220405_142416.jpg
    296,1 KB · Weergaven: 63
  • IMG_20220405_142433.jpg
    IMG_20220405_142433.jpg
    361,6 KB · Weergaven: 53
  • IMG_20220405_143309.jpg
    IMG_20220405_143309.jpg
    282 KB · Weergaven: 54
  • IMG_20220405_144739.jpg
    IMG_20220405_144739.jpg
    412,3 KB · Weergaven: 61
  • IMG_20220405_145722.jpg
    IMG_20220405_145722.jpg
    724,7 KB · Weergaven: 63
Afgelopen week een Leovince binnen gekregen en uiteraard direct gemonteerd. Nadat ik de DB-killer er uit had getrokken en de motor had gestart bekroop me al vrij snel een gevoel van schaamte. Dit was echt een beetje te gek. Ik moet vaak rond de klok van vijf in de ochtend de deur uit en hier zou geheid gedonder met de buurt van komen. Al met al, blij met de nieuwe uitlaat maar wel netjes met de DB killer er in (sportieve roffel).
Netjes hoor
 
Afgelopen week een Leovince binnen gekregen en uiteraard direct gemonteerd. Nadat ik de DB-killer er uit had getrokken en de motor had gestart bekroop me al vrij snel een gevoel van schaamte. Dit was echt een beetje te gek. Ik moet vaak rond de klok van vijf in de ochtend de deur uit en hier zou geheid gedonder met de buurt van komen. Al met al, blij met de nieuwe uitlaat maar wel netjes met de DB killer er in (sportieve roffel).
Een hele verbetering, 😍 is ook mijn volgende investering moet alleen een euro 5 uitlaat vinden. Uit welk jaar komt jouw XMAX?
 
Afgelopen week een Leovince binnen gekregen en uiteraard direct gemonteerd. Nadat ik de DB-killer er uit had getrokken en de motor had gestart bekroop me al vrij snel een gevoel van schaamte. Dit was echt een beetje te gek. Ik moet vaak rond de klok van vijf in de ochtend de deur uit en hier zou geheid gedonder met de buurt van komen. Al met al, blij met de nieuwe uitlaat maar wel netjes met de DB killer er in (sportieve roffel).
Mooi met die Leovince.... Zie dat je ook een sportscherm hebt.... Nu nog bar-end spiegels om het af te maken 8-)
 
Nice de leovince!! Is dat de LV evo Black? Ik heb mijn euro 5 versie bij easyparts besteld. Echter al 2 maanden levertijd. Hoop ‘m eind april te krijgen! Heb je degene met of zonder cat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan