enforcerer
Die hard MF'er
- 11 sep 2020
- 948
- 405
ja erop gereden echt niks voor mij. rijd als een motor een tmax is zoveel lekkerder om op te rijden is niet eens te vergelijken.Dacht dat je een X-ADV wilde?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ja erop gereden echt niks voor mij. rijd als een motor een tmax is zoveel lekkerder om op te rijden is niet eens te vergelijken.Dacht dat je een X-ADV wilde?
Is die nog beschikbaar? En heb je een prijs die je wilt?Akra reeds verkocht. Nog iemand interesse in het sportwindscherm? (orgineel Yamaha)Bekijk bijlage 1727416Bekijk bijlage 1727417
Hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
Scherm is ook verkocht.Is die nog beschikbaar? En heb je een prijs die je wilt?
Hier ook een 2020 model met hetzelfde. Dacht al dat het aan mij lag........kan er ook niet de vinger op leggen wat het precies is. Ik heb soms ook de indruk dat de achtervelg sneller vervuild. Net of er iets aanloopt, zeker met passagier.Wanneer ik met iemand achterop rijd dan hoor ik vaak - vooral bij lagere snelheid/rond de 40kn/u - een schurend geluid. Net of de band ergens tegenaan loopt, maar dit lijkt niet het geval (gecontroleerd). Ik heb het idee dat het geluid afkomstig is van de riem/vario die bij "zwaardere belasting" een schurend geluid begint te maken ofzo. Als ik alleen erop zit dan hoor ik het niet of nauwelijks. We wegen samen max 130kg, dus aan het gewicht kan het ook niet liggen . Het gaat om een x-max uit 2020 met inmiddels 5000km op de klok. Herkent iemand dit of enig idee wat dit zou kunnen zijn?
2021 hier het zelfdeHier ook een 2020 model met hetzelfde. Dacht al dat het aan mij lag........kan er ook niet de vinger op leggen wat het precies is. Ik heb soms ook de indruk dat de achtervelg sneller vervuild. Net of er iets aanloopt, zeker met passagier.
Ik heb er iemand van de garage (waar ik hem gekocht heb) op laten rijden (die zelf ook een Xmax heeft gehad) en volgens hem was dit normaal en kon het verder niet kwaad. Het zou de riem zijn die je hoort onder zwaardere belasting.Hier ook een 2020 model met hetzelfde. Dacht al dat het aan mij lag........kan er ook niet de vinger op leggen wat het precies is. Ik heb soms ook de indruk dat de achtervelg sneller vervuild. Net of er iets aanloopt, zeker met passagier.
Snelwegen heb ik de volledige inrijperiode vermeden. Ik heb in het begin vooral veel getourd op kleine/rustige binnenwegen waar ook de maximum snelheid lager lag. Het was best lastig om altijd onder die 4500 toeren te blijven vooral op 80km wegen. Dus die laatste heb ik in het begin ook proberen te vermijden.Donderdag eindelijk mijn xmax ophalen. Heeft iemand tips voor het inrijden? Snelwegen volledig vermijden? Wat hebben jullie gedaan? De info over het inrijden uit het boekje heb ik gelezen.
dank ga ik dat meenemen. gelukkig kun je via maps snelwegen vermijden Ben benieuwd of het inrijden lukt volgens het boekje.Snelwegen heb ik de volledige inrijperiode vermeden. Ik heb in het begin vooral veel getourd op kleine/rustige binnenwegen waar ook de maximum snelheid lager lag. Het was best lastig om altijd onder die 4500 toeren te blijven vooral op 80km wegen. Dus die laatste heb ik in het begin ook proberen te vermijden.
Ik ben niet overtuigd van die uitleg.Ik heb er iemand van de garage (waar ik hem gekocht heb) op laten rijden (die zelf ook een Xmax heeft gehad) en volgens hem was dit normaal en kon het verder niet kwaad. Het zou de riem zijn die je hoort onder zwaardere belasting.
Ik vond dat ook erg lastig. 4500 toeren is met tegenwind soms maar 65 km/u. Ook zoveel mogelijk rustige binnenwegen gepakt maar soms ook kleine stukken even vol opgetrokken of net onder 5500 toeren gebleven. Heb ook wel eens gelezen dat je niet constant op 1 bepaald toerental in moet rijden omdat de zuiger dan op die manier inslijt. Wel altijd pas wat meer gas als motor goed op temperatuur is.Donderdag eindelijk mijn xmax ophalen. Heeft iemand tips voor het inrijden? Snelwegen volledig vermijden? Wat hebben jullie gedaan? De info over het inrijden uit het boekje heb ik gelezen.
Ik ga het mee maken ga hem morgen ochtend ophalen. Helaas word het echt shit weer erger kon niet. Bedankt voor de tips zal morgen even een fotootje delen als ik hem heb.Ik vond dat ook erg lastig. 4500 toeren is met tegenwind soms maar 65 km/u. Ook zoveel mogelijk rustige binnenwegen gepakt maar soms ook kleine stukken even vol opgetrokken of net onder 5500 toeren gebleven. Heb ook wel eens gelezen dat je niet constant op 1 bepaald toerental in moet rijden omdat de zuiger dan op die manier inslijt. Wel altijd pas wat meer gas als motor goed op temperatuur is.
Ik vond dat ook erg lastig. 4500 toeren is met tegenwind soms maar 65 km/u. Ook zoveel mogelijk rustige binnenwegen gepakt maar soms ook kleine stukken even vol opgetrokken of net onder 5500 toeren gebleven. Heb ook wel eens gelezen dat je niet constant op 1 bepaald toerental in moet rijden omdat de zuiger dan op die manier inslijt. Wel altijd pas wat meer gas als motor goed op temperatuur is.
Ik heb meer gelet op wisselende snelheden (zonder te overdrijven natuurlijk) dan me te fixeren op de toerenteller...
Ik heb dit al eerder aangegeven in dit topic.Hier ook een 2020 model met hetzelfde. Dacht al dat het aan mij lag........kan er ook niet de vinger op leggen wat het precies is. Ik heb soms ook de indruk dat de achtervelg sneller vervuild. Net of er iets aanloopt, zeker met passagier.
Is normaal. Het rechter vak kan je gewoon openen. Het linker is via de draaiknop...... Nog een vraag het rechter vak voorrin gaat gewoon open ( drukken)als de smartkey niet in de buurt is en als die op stuurslot staat. Hoe zit dit? Dat hoort toch niet? ....
stuurslot moet je een beetje terug draaien en dan opslot zetten dus niet helemaal naar links maar een beetje speling behoudengisteren mijn xmax opgehaald bij Goedhart. Meer dan tevreden en gister meteen al 130 km erop gezet. Tot zover erg tevreden. Enigste "minpunt" ik krijg hem moeilijk op het stuur slot uiteindelijk lukt het wel maar niet naar wens misschien even oefenen. Nog een vraag het rechter vak voorrin gaat gewoon open ( drukken)als de smartkey niet in de buurt is en als die op stuurslot staat. Hoe zit dit? Dat hoort toch niet? Dit weekend koud maar droog dus morgen weer rijden
En? Gisteren gereden?gisteren mijn xmax opgehaald bij Goedhart. Meer dan tevreden en gister meteen al 130 km erop gezet. Tot zover erg tevreden. Enigste "minpunt" ik krijg hem moeilijk op het stuur slot uiteindelijk lukt het wel maar niet naar wens misschien even oefenen. Nog een vraag het rechter vak voorrin gaat gewoon open ( drukken)als de smartkey niet in de buurt is en als die op stuurslot staat. Hoe zit dit? Dat hoort toch niet? Dit weekend koud maar droog dus morgen weer rijden