Na jaren van verwaarlozing, ben ik afgelopen weekend, weer begonnen aan het reanimeren van "de Zwarte".
Wat moet er zoal gebeuren:
[*]andere draadboom, de huidige gaf al een tijdje storing en ik heb een nieuwe liggen
[*]Tank opnieuw spuiten, de verf ziet er nu niet uit
[*]poetsen poetsen en nog een poetsen, want overal zit vliegroest
[*]Electronische ontsteking ?
[*]konische balhoofdslagers?
En wat ik verder nog tegen kom, blokje zou in principe goed moeten zijn, dat heb ik voor het weg zetten nog helemaal open gehad en volledig van nieuwe pakkingen voorzien, dus dat zou nog wel prima moeten zijn.
Al met al, zondag dus de fiets opgehaald uit de stalling, waar ie stond sinds ik uit mijn sleutelhok moest, Bandjes stonden zacht en rem deed niets meer. Mooie reden om gelijk de remleidingen door staalflex te vervangen en een andere klauw te monteren, want die er nu op zit mist de ontluchtingsnippel en alle remvloeistof was verdwenen.
Maar eerst begonnen met het grote werk, dus gelijk de draadboom eruit getrokken en de nieuwe (orginele in deze, in de caferacer moet een aangepaste komen) erin gedaan. Ben je toch altijd weer even zoet mee.
Daarna aan de tank begonnen, schuren schuren en nog eens schuren. Vervolgens zooi in de spuit plamuur gezet en daarna kon het schuren weer verder gaan
Her en der even wat putjes die te diep zijn opgevuld zodat het allemaal weer netjes strak wordt.
En maar eens bedenken hoe de zooi gespoten gaat worden. De tank word zwart, dat staat buiten kijf, maar volgens mij kan ik nog wel wat lolligs ermee. Ik heb destijds met de CBR geexperimenteerd met een honda logo in de lak mee gespoten.
Denk dat ik dat nu weer ga doen, maar welk logo gaat het worden.
Het klassieke logo is schitterend, maar ook weer wat lastig om uit te snijden en het gaat toch in een enkele kleur worden.
Een andere optie is het japanse Honda Logo, dat is natuurlijk ook wel weer leuk.
Van de week zal ik weer eens wat foto's van het beestje gaan posten.
Voor wie haar niet kent:
Wat moet er zoal gebeuren:
[*]andere draadboom, de huidige gaf al een tijdje storing en ik heb een nieuwe liggen
[*]Tank opnieuw spuiten, de verf ziet er nu niet uit
[*]poetsen poetsen en nog een poetsen, want overal zit vliegroest
[*]Electronische ontsteking ?
[*]konische balhoofdslagers?
En wat ik verder nog tegen kom, blokje zou in principe goed moeten zijn, dat heb ik voor het weg zetten nog helemaal open gehad en volledig van nieuwe pakkingen voorzien, dus dat zou nog wel prima moeten zijn.
Al met al, zondag dus de fiets opgehaald uit de stalling, waar ie stond sinds ik uit mijn sleutelhok moest, Bandjes stonden zacht en rem deed niets meer. Mooie reden om gelijk de remleidingen door staalflex te vervangen en een andere klauw te monteren, want die er nu op zit mist de ontluchtingsnippel en alle remvloeistof was verdwenen.
Maar eerst begonnen met het grote werk, dus gelijk de draadboom eruit getrokken en de nieuwe (orginele in deze, in de caferacer moet een aangepaste komen) erin gedaan. Ben je toch altijd weer even zoet mee.
Daarna aan de tank begonnen, schuren schuren en nog eens schuren. Vervolgens zooi in de spuit plamuur gezet en daarna kon het schuren weer verder gaan
Her en der even wat putjes die te diep zijn opgevuld zodat het allemaal weer netjes strak wordt.
En maar eens bedenken hoe de zooi gespoten gaat worden. De tank word zwart, dat staat buiten kijf, maar volgens mij kan ik nog wel wat lolligs ermee. Ik heb destijds met de CBR geexperimenteerd met een honda logo in de lak mee gespoten.
Denk dat ik dat nu weer ga doen, maar welk logo gaat het worden.
Het klassieke logo is schitterend, maar ook weer wat lastig om uit te snijden en het gaat toch in een enkele kleur worden.
Een andere optie is het japanse Honda Logo, dat is natuurlijk ook wel weer leuk.
Van de week zal ik weer eens wat foto's van het beestje gaan posten.
Voor wie haar niet kent:
Laatst bewerkt: