Ah die kwam hier op M-F eerder eens ter sprake.Een topic uit 2003, helemaal doorgelezen en ik vind mijn Yamaha TX750 niet hier.
Wat een slecht ding was dat. Nieuw gekocht bij Safe R'dam en direct al vastgelopen voorrem. Motorolie werd loeiheet. Terug naar importeur en hele modificate: diepe carterpan en oliekoeler. Nog een keer met een gebroken nokkenasketting gestaan. Na nog vele bezoeken importeur (die me trouwens prima hielp) liep hij vast (nokkenas) toen maar weggedaan. Het ding rijdt trouwens nog steedsVZ-25-15.
[afbeelding]
"Om te voorkomen dat de 750 cc paralleltwin net zo zou trillen als een Engelse motor hadden de Japanse engineers hem van roterende balansassen voorzien, de “Omni-Phase balancer”. In praktijk draaiden die nuttige klonten metaal door de motorolie, waardoor een schuimige massa ontstond. Vettige lucht is niet voldoende om een motorblok te smeren.Latere tests wezen uit dat zo’n TX met moderne, speciaal voor motorfietsen ontwikkelde motorolie probleemvrij zou zijn geweest."
En die heeft Swetty later terug gekocht bij dezelfde Safe met 7.100 km op de klok?
Hahaha daar heb ik mn eerste speedwoble op meegemaakt vanaf de a27 de a28 op bij de uithof was toen nog 1baans afrit naar a28 pffffff but survived
moto guzzi florida van 91, motorisch viel mee maar elektrisch een ramp. Op een gegeven moment vloog hij in brandt door kortsluiting. Ik heb het 'ding' toen verkocht aan een gepensioneerde mekanieker. Die mens was zo gelukkig dat hij terug een fulltime job had.
Prachtig, zo'n topic dat na 10 jaar coma weer tot leven wordt gewekteen Honda VF750S, had 2 nokkenaskettingen per jaar nodig;+
Prachtig, zo'n topic dat na 10 jaar coma weer tot leven wordt gewekt
Mijn slechtste was ook een VF 750 S (hoi Rob)
Had ik 'm eindelijk goed aan het lopen, was het de wegligging (of beter, het gebrek eraan) die me bijna de das omdeed
[afbeelding]
Yamaha R1 rn19.
Was m'n droommotor maar heeft helaas niet lang geduurd.
Misschien had ik mijn huiswerk beter moeten maken...
Motorblok stuk gedraaid, het befaamde "bigend", pas als je zoiets voorhebt ga je op onderzoek uit en dan pas ontdek je natuurlijk dat dat meer voorkomt bij dat model.
Bij het vorige model komt dat veel minder voor, natuurlijk typisch ik dat ik de rn19 mooier vond dan de rn12.
Uiteindelijk slechts kleine 2 jaar meegereden.
Ander motorblok laten plaatsen voor 2500euro, niks geen garantie erop.
Had van iemand anders al gehoord dat hij ook ander blok had laten plaatsen en jaar later hetzelfde voorhad, daar had ik dus absoluut geen zin in en dus de motor verkocht. Zonde van de centen en toch wel zonde van de R1.
Ik kocht ooit een Suzuki. Iedereen maakt fouten...
Nee ik heb nog maar één motor gehad die me in de steek gelaten heeft. Dat was mijn gloednieuw gekochte 2008 Suzuki GSR600. En dan nog twee keer. Verkocht voor veel te weinig na 20.000 kilometer ook...
Tja je kan een zeperd treffen,ik heb veel verschillende merken en soorten motoren gehad en veel Suzuki,s die mij
nooit in de steek gelaten hebben. Het slechtste merk wat ik gehad heb was KTM wat een bagger was dat het ene
probleem na het andere,je bleef bezig met die rommel.De 2e plaats is voor Honda,waar ik ook de nodige ellende
mee gehad heb.De beste waren de motoren van Suzuki.
2e plaats voor Honda? Volgens mij heeft Honda nou niet echt een slechte naam ofzo. Hooguit een keer een spanningsregelaar of NAKS.
Ik heb juist niks met Suzuki. Niet omdat ze zo slecht zijn, maar meer omdat ik veel modellen helemaal niet mooi vind, zoals de ouwe GSXF en Hayabusa
Ik heb zat KTM’s gehad, maar nooit meer ellende gehad dan met Yamaha’s en Honda’s. Met uitzondering van de eerst 950SM waarvan de starterkrans de dynamo in zijn ondergang meenam. Maar het zij hem vergeven omdat het zo’n gruwelijk leuke fiets was om mee te rijden.
Prachtig, zo'n topic dat na 10 jaar coma weer tot leven wordt gewekt
Mijn slechtste was ook een VF 750 S (hoi Rob)
Had ik 'm eindelijk goed aan het lopen, was het de wegligging (of beter, het gebrek eraan) die me bijna de das omdeed