de slechtste motor die je ooit gekocht hebt?

Gsx400f, nog geen 100km mee gereden, de benzine liep meer over de grond dan door de carburateurs.

Fzr400rr, nog geen 500km mee gereden, pracht motor maar vliegwiel zat vastgelast, deze las heeft het niet lang volgehouden...

(en ik heb mijn rijbewijs nog maar net een jaar :+)
 
Ruilen tegen een doos GS1000 motorblokonderdelen? O-) :+


:N :N :N
Gaat um niet worden.

Verkocht aan een handelaar, die hem heeft doorverkocht. Koper: Is dat ding wel gereviseerd? Is nl kompleet vastgekleund. :(


Tja, je moet wel af en toe ff sjekken of er olie in je tankje zit. :X


Kortom: ongeluksding. :Y :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Gsx400f, nog geen 100km mee gereden, de benzine liep meer over de grond dan door de carburateurs.

Fzr400rr, nog geen 500km mee gereden, pracht motor maar vliegwiel zat vastgelast, deze las heeft het niet lang volgehouden...

(en ik heb mijn rijbewijs nog maar net een jaar :+)
Heb je je wel aan je motto gehouden dan?
Wat er ook gebeurt, doe alsof het de bedoeling was.
})

'k Heb wel een zwakte voor de FZR400RR.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor was tevens de slechtste....tot nu toe.
Een Honda CB350F. Op zich best wel een leuk brommertje maar had de onhebbelijke gewoonte om bij een rit met het licht aan de accu leeg te trekken. Het enige wat ik er niet aan verniewd heb is de bedrading. Verder alles...lampen/spanningsverdeler/dynamo.....noem maar op vervangen, maar niets hielp. Zonder licht kon ik blijven gaan, maar eenmaal dat licht aangezet was het zo over. NOOIT kunnen vinden wat nu de oorzaak was |(

Waarschijnlijk hetgene dat je niet vervangen had...
 
:N :N :N
Gaat um niet worden.

Verkocht aan een handelaar, die hem heeft doorverkocht. Koper: Is dat ding wel gereviseerd? Is nl kompleet vastgekleund. :(


Tja, je moet wel af en toe ff sjekken of er olie in je tankje zit. :X


Kortom: ongeluksding. :Y :Y :Y :Y


Een maat van mijn vader had zo'n ding, toen ik 18 was wilde hij er van af..
Ik reed nog brommer en had nog geen rijbewijs, ik bij hem langs en ik mocht even een proefritje maken.
Toerenteller werkte niet en mn helm was niet echt "je van het".
Totaal geen ervaring met motoren, dus ik weg met dat ding, door de wind hoorde ik het blok niet, dus ik zat met 90km/h al in z'n 5....
Ik dacht bij mezelf, is dit nu een 750cc 2 takt??!
En toen.... langzaam aan ging de naald van de snelheidsmeter naar de 120km/h en kwam ie in z'n powerband.... Oh god, wat een ervaring!!

Ding door laten trekken tot zo'n 180km/h, en toen moest ik afremmen.... Remmen?!
De remmen begon je pas te vernemen tot de snelheid terug viel tot zo'n 120km/h, dat was wel even schrikken.

Oh god, wat een machine, ik mocht hem niet kopen omdat ik nog geen rijbewijs had, ik baal er nog steeds van.

Als die gast bij ons langs kwam met de GT750 moest ik er altijd even bij kijken natuurlijk, al was het alleen al om het geluid.

Wat een geweldige machines!
 
Gsx-r750 K1. In principe een top motor normaal gesproken, maar deze bleek later een opgelapt total loss verklaard zooitje te zijn. Motorcentrum Eindhoven rond 2005, dan weten sommige al genoeg :(
Wat een **** gevoel was dat, met je spaarcenten..
 
Ik kocht een suzuki SV 1000 S op zich een goede motor zoals elke suzuki natuurlijk. Door de vorige eigenaar te veel met de elektronica gerotzooid. Kwam erachter doordat mn koplamp stuk ging dacht ik. Bij nader inzien zaten er doodsimpele kroonsteentjes open en bloot tussen geprutst. En na verder gekeken te hebben zaten er her en der breuken n de bekabeling. Deze waren met plakband weer aan elkaar geknoeid. Later bleek deze motor ook nog behoorlijke schade gehad te hebben. Heb er dan ook maar kort op gereden. Rij nu tot volle tevredenheid op een yamaha. Dit terwijl ik een redelijke suzuki rijder was na 30 jaartoch op een andere Japanner gestapt.
 
full

Niet deze, ik had een blauwe.
Werkelijk alles ging stuk aan dat ding. Alles trilde los, brak, gaf kortsluiting of viel er gewoon vanaf.
Als het reed was het gewoon een fantastisch hooligan ding, maar verder alles fout. Maar ik kan nog steeds eerlijk zeggen dat ik een Harlie heb gehad en het me niet bevallen is.
 
Dag oma :W even een oud topic reanimeren :+

Ooit via mf een ouwe cbr600 gekocht. Eerste sportmotor dus niet zoveel verstand van destijds. Bleek achteraf nogal wat aan te mankeren, naks (natuurlijk :P ), voorvorkkeerringen 3x laten vervangen, veel boutjes los of dol en de kuip best wat ophangpunten afgebroken. Na een paar weken mn halve kuip op de snelweg eraf gewaaid :/ Later voor een fractie weer verkocht.

Daarna is de roze bril afgegaan :t
 
Mooi topic, enkele tientallen jaren oud, dat wel. Mijn laatste reactie van 2005 klopt nog steeds. Slechtste motor die ik heb gehad: Ducati 600SS vanwege het slechte sturen.
Sinds 2005 veel KTM's gehad. Niets dan lof.
 
Heb tot nu toe nog niet echt een miskoop gedaan qua motoren, het scheelt als je goedkope motoren koopt, heb je ook geen hoge verwachtingen. :9 Tot nu toe 1x stilgestaan doordat ik de accu kabels niet strak genoeg had aangedraaid bij m'n Hawk. :X

Qua storingen:
Eerste Hawk had een versleten koppeling (wat ik wel bijzonder vond bij 50k) en een lekkende remleiding (goedkoop Ebay prul), vervangen voor iets fatsoenlijk. Bij de NTV een verrotte demper en na een tijdje stil staan vieze carbs. 2de Hawk slecht lopend gekocht, laten afstellen op de bank bij de dealer en liep weer als nieuw.

Transalp 650, Fazer 600 niks nada mee gehad, verwacht van de TDM eigenlijk ook geen gekkigheid (olie niveau houd ik wel in de gaten).
 
ben precies nog geen Suzuki tegengekomen :D

Beetje dubbel gevoel want het was m'n eerste maar ook de slechtste. Ben er toch ook een keer op naar de Pyreneeën geweest en door de Alpen. Hoe dan ook het was een Suzuki gsx550e uit 83

Uitlaat rotte weg eerst met gungum een reparatie gedaan maar dat bleef niet lang goed. Dus laten lassen door een maat.
Toen spanningsregelaar defect. Starte slecht als de motor warm was. Door de vervangingsdemper denk ik een gigantische vermogensdip waardoor je de top alleen kon behalen door helemaal door te trekken in zijn 5 en dan snel naar zijn zes te schakelen.
Leerlingen van de voorvork moeten vervangen.
Lekkage door een losgetrilde bout.
Kentekenplaat verloren
Laklaag liet los daarom hele motor overgeslagen
Vastloper gehad waarbij de aandrijfstang afbrak en naar buiten kwam.

Nee, voor mijn geen Suzuki meer.
 
Buell X1 lightning.

Nieuw gekocht in 2002
Proef gereden op een totaal verbouwde demo. Nou,dat viel wel in de smaak. De mijne besteld en bij aflevering was de schrik groot. Waar was het geluid van het blok? Mijn benen zaten klem tegen de luchtinlaten. Wat een receptie was dat. Stom van mij om blind te staren op die demo, maar goed. Na de eerste 1000km inrijden eerst de uitlaat vervangen. Dikke vins&hynes er onder gezet. Nieuw luchtfilter huis aan één kant. Nieuwe stepjes van één of ander duur merk.
Dus kortom een hoop geld uitgeven voor een dan dikke Amerikaan.
Na een maand of zeven was de lol er wel een beetje vanaf. Vet koppel maar qua snelheid veel zwabberen en slecht bochten gedrag. Veel geleerd van een impuls aankoop. Na negen maanden met zwaar verlies verkocht.
 
Buell X1 lightning.

Nieuw gekocht in 2002
Proef gereden op een totaal verbouwde demo. Nou,dat viel wel in de smaak. De mijne besteld en bij aflevering was de schrik groot. Waar was het geluid van het blok? Mijn benen zaten klem tegen de luchtinlaten. Wat een receptie was dat. Stom van mij om blind te staren op die demo, maar goed. Na de eerste 1000km inrijden eerst de uitlaat vervangen. Dikke vins&hynes er onder gezet. Nieuw luchtfilter huis aan één kant. Nieuwe stepjes van één of ander duur merk.
Dus kortom een hoop geld uitgeven voor een dan dikke Amerikaan.
Na een maand of zeven was de lol er wel een beetje vanaf. Vet koppel maar qua snelheid veel zwabberen en slecht bochten gedrag. Veel geleerd van een impuls aankoop. Na negen maanden met zwaar verlies verkocht.

Je had hem even moeten houden. Zijn nu geld waard aan het worden.
 
Niet zelf gekocht maar wel mee wezen kijken met een vriend die z'n eerste motor ging kopen. Een goedkope CBR600F2 via marktplaats. De verkoper was een student die handelde in motoren en dat gaf mij al meteen een slecht gevoel. Toen zelf ff gereden en de voorkant voelde waardeloos: combinatie van een vierkante prutband met veel te dikke voorvorkolie en misschien meer. Ik zei hem dat ik het niet zou doen, maar hij had z'n roze bril op en had een heel eind gereden om naar z'n eerste motor te komen kijken dus had hij hem wel gekocht.

Uiteindelijk heeft ie er meer aan gesleuteld dan op gereden en het motorrijden op de weg is er nooit echt van gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha R1 rn19.

Was m'n droommotor maar heeft helaas niet lang geduurd.

Misschien had ik mijn huiswerk beter moeten maken...
Motorblok stuk gedraaid, het befaamde "bigend", pas als je zoiets voorhebt ga je op onderzoek uit en dan pas ontdek je natuurlijk dat dat meer voorkomt bij dat model.
Bij het vorige model komt dat veel minder voor, natuurlijk typisch ik dat ik de rn19 mooier vond dan de rn12.

Uiteindelijk slechts kleine 2 jaar meegereden.
Ander motorblok laten plaatsen voor 2500euro, niks geen garantie erop.
Had van iemand anders al gehoord dat hij ook ander blok had laten plaatsen en jaar later hetzelfde voorhad, daar had ik dus absoluut geen zin in en dus de motor verkocht. Zonde van de centen en toch wel zonde van de R1.
 
Beetje dubbel gevoel want het was m'n eerste maar ook de slechtste. Ben er toch ook een keer op naar de Pyreneeën geweest en door de Alpen. Hoe dan ook het was een Suzuki gsx550e uit 83

Uitlaat rotte weg eerst met gungum een reparatie gedaan maar dat bleef niet lang goed. Dus laten lassen door een maat.
Toen spanningsregelaar defect. Starte slecht als de motor warm was. Door de vervangingsdemper denk ik een gigantische vermogensdip waardoor je de top alleen kon behalen door helemaal door te trekken in zijn 5 en dan snel naar zijn zes te schakelen.
Leerlingen van de voorvork moeten vervangen.
Lekkage door een losgetrilde bout.
Kentekenplaat verloren
Laklaag liet los daarom hele motor overgeslagen
Vastloper gehad waarbij de aandrijfstang afbrak en naar buiten kwam.

Nee, voor mijn geen Suzuki meer.

Eind jaren 80 ook zo'n kreng gehad; beetje dubbel gevoel bij.

Toendertijd een heerlijk sturende motor die voor een 5 en halfje ook best hard liep.
Maar spanningsregelaar begaf het vrij snel. OK kan gebeuren maar niet lang daarna versnellingsbak vastgelopen bij een gangetje van 100 km in zijn 4.
Tellerstand net 18.000 !!!
Bleek een bekend euvel van de eerste bouwjaren maar dealer en importeur wilden niets doen uit coulance, zelfs geen korting op de 10 van de 12 tandwielen van de bak die ik nodig had.
Garantie voorbij, pech gehad :( Bak gehaald bij sloper en niet lang daarna maar ingeruild.
Nooit meer Suzuki gereden..........
 
Terug
Bovenaan Onderaan