Dealer geld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben met stupid!

goed ze melden wat er is. balen voor hun maar hun pobleem is niet op de klant door te geven.

binnenkort bij de veiling???;) niet doen dus tenzij hierboven vermeld. en dan nog zou ik geld afdwingen.
 
Ik vind overigens wel dat het zeer netjes is dat ze de situatie gewoon melden ipv de koper aan het lijntje te houden.
En ik hoop voor beide partijen dat het snel opgelost kan worden!

Advies aan de koper, kijk om wat voor een totaal bedrag het gaat, en kijk of het eigendomsrecht al wel bij de motorzaak ligt (motor blijft eigendom van de leverancier tot hij 100% betaald is). Is hij namelijk nog van de leverancier, dan is het zeer moeilijk. Is hij van de motorzaak dan kun je een overeenskomst maken waarbij jij Officeel de eigenaar bent (Met aankoopbon) en waar ook duidelijk in staat hoeveel je vooraf en achteraf betaald. Dan krijg je ook bij failissement je motor als nog omdat jij eigenaar bent. (nogmaals mists hij niet meer van de leverancier is)



Groetjes

Als het eigendomsrecht bij de dealer lag, dan was dit topic niet geopend en was TS al drie weken aan het rijden. :]

Ik zou de deal annuleren vanwege niet kunnen leveren door garage. Zij maken van hun probleem, jouw probleem. Zolang je het geld nog in je zak hebt, heb je vrijheid om te gaan.

Wellicht kan na faillissement de curator nog wel afname dwingen vanwege een koopovereenkomst, dus als je ontbindt, doe dit dan schriftelijk! Een curator probeert nl. vaak nog wel koopcontracten af te leveren om geld in de boedel te krijgen.
 
Als het eigendomsrecht bij de dealer lag, dan was dit topic niet geopend en was TS al drie weken aan het rijden. :]

Ik zou de deal annuleren vanwege niet kunnen leveren door garage. Zij maken van hun probleem, jouw probleem. Zolang je het geld nog in je zak hebt, heb je vrijheid om te gaan.

Wellicht kan na faillissement de curator nog wel afname dwingen vanwege een koopovereenkomst, dus als je ontbindt, doe dit dan schriftelijk! Een curator probeert nl. vaak nog wel koopcontracten af te leveren om geld in de boedel te krijgen.

:^

Ik zou ook annuleren, op zeker spelen...
Inderdaad wel schriftelijk doen (aangetekend?) en duidelijk de reden van ontbinding vermelden.
 
Krijg de importeur niet te pakken... :N
Contact gehad met de RDW. De motor staat dus wel al op kenteken, alleen nog niet op naam.
Wil nu via de importeur weten wat de stand van zaken is...


:^

Ik zou ook annuleren, op zeker spelen...
Inderdaad wel schriftelijk doen (aangetekend?) en duidelijk de reden van ontbinding vermelden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zonder kenteken bewijs op mijn naam niets betalen, zoiets was paar weken terug nog met een autodealer op televisie bij opgelicht http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/car-lease-holland-daan-kersten/ , waarbij de aotodealer ook met allerlei smoesjes auto's had geleverd zonder kenteken, toen die dus failiet ging kwam de importeur dus beslag leggen op de auto's die de klanten al thuis hadden staan waar ze dus nog geen eigenaar van waren. Want zonder kenteken op jouw naam ben je dus wettelijk geen eigenaar ook al heb jij wel betaalt. Zaten daar veel huilende mensen die veel geld kwijt waren vaak een inruil auto hun nieuwe auto en hun geld kwijt. Deze autodealer betaalde met hun geld weer andere dingen en dus niet hun auto bij de importeur. Als deze dat ook doet heb jij niets meer.
Als je er nog geen geld hebt inzitten zou ik mij er niet aan branden. Misschien contact opnemen met importeur. Maar zeker geen geld geven zonder een kenteken bewijs op naam te krijgen.

Groeten Dennis
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je een briefje sturen en formeel heeft de dealer dan nog drie weken om levering na te komen. Hoewel het wel tricky is omdat de motor fysiek aanwezig is, alleen niet in eigendom van de dealer. Staat ergens in de BOVAG voorwaarden vermeld en is met vertragingen in leveringen van auto's vanwege de tsunami een hot-topic overal. Auto's worden ook zomaar 10 weken later geleverd... (andere oorzaak, maar gaat ook om ontbinding).

De importeur heeft waarschijnlijk nog wat geld tegoed en is bang dat hij wel een motor levert, maar hier geen cent van terugziet.
 
Ik vind overigens wel dat het zeer netjes is dat ze de situatie gewoon melden ipv de koper aan het lijntje te houden.

Ik denk niet dat ze op gerekend hadden dat TS dit met naam en al op internet zou gooien. Ik weet ook nog niet helemaal of ik dat nou zo verstandig vind, met dit soort praatjes kan je een zaak wel de doodschop geven; je kunt mede MF ers ook waarschuwen door aan te geven in welke regio en ze er weer even op te wijzen dat het slecht gaat bij een aantal zaken, dan kun je ervan uitgaan dat ze slim genoeg zijn om zelf voorzichtig met hun aankopen om te gaan.

maar evengoed hoop ik dat je eruit komt TS, prachtige motor!
 
Ik zou zonder kenteken bewijs op mijn naam niets betalen, zoiets was paar weken terug nog met een autodealer op televisie bij opgelicht http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/car-lease-holland-daan-kersten/ , waarbij de aotodealer ook met allerlei smoesjes auto's had geleverd zonder kenteken, toen die dus failiet ging kwam de importeur dus beslag leggen op de auto's die de klanten al thuis hadden staan waar ze dus nog geen eigenaar van waren. Want zonder kenteken op jouw naam ben je dus wettelijk geen eigenaar ook al heb jij wel betaalt. Zaten daar veel huilende mensen die veel geld kwijt waren vaak een inruil auto hun nieuwe auto en hun geld kwijt. Deze autodealer betaalde met hun geld weer andere dingen en dus niet hun auto bij de importeur. Als deze dat ook doet heb jij niets meer.
Als je er nog geen geld hebt inzitten zou ik mij er niet aan branden. Misschien contact opnemen met importeur. Maar zeker geen geld geven zonder een kenteken bewijs op naam te krijgen.

Groeten Dennis

Bedankt voor de tip, erg handig want ik wist niet hoe dit werkte nu wel B|
 
Klopt, inprincipe wilde ik alleen informatie.
Moet eerlijk zeggen dat er steeds meer frustratie bij kwam kijken.
Oa beloftes die niet werden waargemaakt.

Wil zeker niet het bedrijf kapot maken...
Dat is de reden waarom ik niet de naam heb geschreven in de opening.
Hoop dat we er als nog goed uitkomen!

Ik ga zo naar ze toe om nogmaals te praten over oplossingen.

Zal jullie op de hoogte houden.

Ik denk niet dat ze op gerekend hadden dat TS dit met naam en al op internet zou gooien. Ik weet ook nog niet helemaal of ik dat nou zo verstandig vind, met dit soort praatjes kan je een zaak wel de doodschop geven; je kunt mede MF ers ook waarschuwen door aan te geven in welke regio en ze er weer even op te wijzen dat het slecht gaat bij een aantal zaken, dan kun je ervan uitgaan dat ze slim genoeg zijn om zelf voorzichtig met hun aankopen om te gaan.

maar evengoed hoop ik dat je eruit komt TS, prachtige motor!
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd.
Maar het blijft toch opmerkelijk dat een "groot" bedrijf die niet kan voorschieten zoals gebruikelijk is.
 
Ik ben benieuwd. Het is wel kip of het ei nu. Als ze geen motor kunnen verkopen, dan verdienen ze ook geen geld en kunnen ze ook geen andere motoren verkopen. Dit is wel redelijk end of the line, tenzij ze nu veel kleding/occasions verkopen natuurlijk.

Ik zou als TS even de naam van de motorzaak uit zijn posts halen. Naming & Shaming kan wel weer als dingen definitief zijn.
 
@TS: volgens mij is de dealer naam nog niet geqoute, dus je kúnt je berichten nog enigzins wijzigen, als je daar tenminste behoefte aan zou hebben. (praat misschien ook wat gemakkelijker straks, dikke kans dat forums als deze goed in de gaten gehouden worden)

@senor sjon: zo , jij moet wel heel gelukkig zijn met je vrouw *D

of ben je bang dat je je trouwdatum vergeet })
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is komt de naam van de dealer niet voor...
Als iemand hem nog gequote ziet staan graag verwijderen...

Hartelijk dank!

@TS: volgens mij is de dealer naam nog niet geqoute, dus je kúnt je berichten nog enigzins wijzigen, als je daar tenminste behoefte aan zou hebben. (praat misschien ook wat gemakkelijker straks, dikke kans dat forums als deze goed in de gaten gehouden worden)
 
Ben alleszins benieuwd hoe dit gaat aflopen. Goed dat je de dialoog aangaat, en de naam hebt verwijderd. Succes!
 
Mijn vrouw waart hier ook rond. Datum vergeten = doodstraf natuurlijk. })
Besides, ik heb sindsdien niet meer over een andere ondertitel nagedacht.


Tja, maar als je die nou meteen verandert , heb je misschien toch weer wat uit te leggen straks :Y O-)
 
Hypothese;

De dealer heeft (tijdelijk?) niet de liquiditeit om de motor te betalen bij de importeur. De motor is dus eigenlijk van de importeur en niet van de dealer. Zodra jij betaalt, schep je de financiële ruimte zodat zij de motor kunnen betalen aan de importeur waardoor deze van eigenaar kan veranderen.

Het wekt wel de indruk dat ze in moeilijkheden zitten, maar dat houdt natuurlijk niet per se in dat jij bedrogen wordt.
 
Hypothese;

De dealer heeft (tijdelijk?) niet de liquiditeit om de motor te betalen bij de importeur. De motor is dus eigenlijk van de importeur en niet van de dealer. Zodra jij betaalt, schep je de financiële ruimte zodat zij de motor kunnen betalen aan de importeur waardoor deze van eigenaar kan veranderen.

Het wekt wel de indruk dat ze in moeilijkheden zitten, maar dat houdt natuurlijk niet per se in dat jij bedrogen wordt.

Deze theorie had ik ook al gemeld. Naar aanleiding van de berichten van TS is dit ook wat er aan de hand is.
 
Ik praat al zo'n 3 weken met ze.
Kwamen eerst met andere verhalen. Nu is het hoge woord eruit.
Ze geven aan dat de enige oplossing is dat ik geld betaal.
Een andere oplossing hebben ze niet.
Ik denk dat ik hier met praten niet veel verder kom.
Ik vrees dat ze echt dicht bij de grond zitten.
De importeur wil hun geen credits meer geven... Zegt ook wel iets toch?
Je hebt een afspraak/contract met de dealer, zij houden zich niet aan hun deel, lijkt me het moment om je ook niet aan jouw deel te houden.
Koop die motor elders, of koop hem straks uit de faillissementsboedel, dan is-ie ongetwijfeld nog goedkoper ook.
 
En dan zou ik aangeven dat ik aan het eind van de dag wel kom met het geld en dan de motor meeneem met kenteken.
En als het nog mogelijk is zou ik de hele zaak afblazen. Dit is geen normale werkwijze.

Het volgende scenario is niet ondenkbaar:
Jij betaalt en neemt de motor mee als onderpand (op een aanhanger, want zonder kenteken) Eind van de dag kom je terug en dan zeggen zij, laat hem maar hier, dan maken wij hem klaar en schroeven het kenteken erop en dan kom je hem morgen maar ophalen.
En de dag erna gaat de telefoon.
Sorry, sorry sorry, maar hij is nog niet klaar. Er moet nog een onderdeel besteld worden dat bij de laatste controle kapot bleek. En dan houden ze je nog even aan het lijntje omdat het onderdeel nog niet binnen is etc... en dan ineens zijn ze failliet en is je motor weg. Maar je hebt wel betaald.
Dit is precies wat er een maand gleden bij autobedrijf A15 gebeurd is. Kranten hier stonden er vol mee. Veel mensen hadden de auto betaald en kwamen hem bij een lege showroom ophalen. Geen auto dus.

:^

Bovenstaande verhaal heeft ook bij Tros opgelicht de revue gepasseerd. Ik zou de boel ook afblazen, zoals ik je verhaal lees TS! En fijn dat je nog niets betaald hebt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan