Deense sloten

Hoewel maar half gemeend hap ik inderdaad ja.

Ik zie hoe de mensen om me heen, waaronder veel vrienden, keihard werken voor een hongerloontje van rondom €600 netto per maand (als ze al werk kunnen vinden).
Om zeven uur / half acht beginnen en vaak door tot in de avond om maar rond te kunnen komen.
En dan nog aan alle kanten afgeknepen worden.
En die mensen hebben geen belasting ontdoken, hun volledige jaarsalaris viel ruim onder de belastingvrije voet van €12000 op jaarbasis.

En wat krijgen ze nu? Ze mogen een 'solidariteitsheffing' van €300 betalen.
Een half maandsalaris weg terwijl je toch al teruggedraaid bent tot op het absolute bestaansminimum en alles in recordtempo duurder wordt.

Als ik dan op Nederlandse fora alleen maar lees dat alle Grieken lui en corrupt zijn, dat alle Grieken met 50 al met pensioen gaan (terwijl de gemiddelde pensioenleeftijd in Griekenland hoger ligt dan in Nederland) dan schiet me dat soms even in het verkeerde keelgat.

Maar goed, jij hebt je mening, ik de mijne en dit is natuurlijk compleet off-topic.
 
Hoewel maar half gemeend hap ik inderdaad ja.

Ik zie hoe de mensen om me heen, waaronder veel vrienden, keihard werken voor een hongerloontje van rondom €600 netto per maand (als ze al werk kunnen vinden).
Om zeven uur / half acht beginnen en vaak door tot in de avond om maar rond te kunnen komen.
En dan nog aan alle kanten afgeknepen worden.
En die mensen hebben geen belasting ontdoken, hun volledige jaarsalaris viel ruim onder de belastingvrije voet van €12000 op jaarbasis.

En wat krijgen ze nu? Ze mogen een 'solidariteitsheffing' van €300 betalen.
Een half maandsalaris weg terwijl je toch al teruggedraaid bent tot op het absolute bestaansminimum en alles in recordtempo duurder wordt.

Als ik dan op Nederlandse fora alleen maar lees dat alle Grieken lui en corrupt zijn, dat alle Grieken met 50 al met pensioen gaan (terwijl de gemiddelde pensioenleeftijd in Griekenland hoger ligt dan in Nederland) dan schiet me dat soms even in het verkeerde keelgat.

Maar goed, jij hebt je mening, ik de mijne en dit is natuurlijk compleet off-topic.

oh maar dit vind ik wel interessant, dus wat we hier horen over Grieken ("met 45 met pensioen", "geen belasting op huizen" etc) dat klopt niet? Dat is toch gek? Hoe komen we dan aan die verhalen? En.... hoe komt Griekenland dan aan zoveel tekorten?

Kijk en 600 euro netto per maand dat lijkt in onze ogen weinig, maar ook nog als je dat afzet tegen de kosten van levensonderhoud? Big Mac index anyone?
 
Laatst bewerkt:
Ach ja sukkeltje, je leest wat en dan blijf je het herhalen, zielepoot. |(

de tijd dat amsterdam een wereldstad was is al lang voorbij.
na jaren pvda bewind is het gewoon een pauperbende.

als je eens een wereldstad wil zien ga dan naar berlijn, praag, (parijs), barcelona.
 
oh maar dit vind ik wel interessant, dus wat we hier horen over Grieken ("met 45 met pensioen", "geen belasting op huizen" etc) dat klopt niet? Dat is toch gek? Hoe komen we dan aan die verhalen? En.... hoe komt Griekenland dan aan zoveel tekorten?

Kijk en 600 euro netto per maand dat lijkt in onze ogen weinig, maar ook nog als je dat afzet tegen de kosten van levensonderhoud? Big Mac index anyone?


Doorgegaan in topic [url =http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/311240/Griekenland-1.html] Griekenland [/url] in Off-Topic.
 
Laatst bewerkt:
Jaren 60 , kinkerbuurt ,als ik wat mispeuterde wisten mijn ouders het al voordat ik thuis was .
Verhuisd naar oud zuid ,de melkboer zette de flessen buiten voor de deur neer dat kon toen .
En sorry hoor , met de invoer van bepaalde bevolkingsgroepen heb ik dat zien veranderen .
Let wel , ik vertrouw rasechte stamboek hollanders tegenwoordig ook niet meer maar de kentering was wel toen .
 
Misschien zijn de mensen in Denemarken wat meer solidair en zeggen ze er wat van als ze zien dat er iemand iets aan het jatten is?

Ik ben trouwens ook import Amsterdammer maar zet mijn motor voor de deur alleen maar op schijfslot. In een Vogelaerwijck. In de stad zet ik hem zo neer, stuurslot werkt niet. Ik ben eerder bang dat ze hem slopen dan dat ie gejat wordt.
1 Keer is mijn sleutel uit het contact gejat nadat ik hem vergeten was eruit te halen |(
 
Naja goed ik wilde geen ruzie ontketenen! Laten we allemaal gewoon gezellig blijven doen ;)
Ik hou van Amsterdam, maar in vergelijking met andere steden zie je al gauw dat Amsterdam ook gewoon een uit de kluiten gewassen dorp is. Kopenhagen is nog kleiner overigens.

Het viel me gewoon op, we hoeven niet meteen iedereen te vergallen :P
 
In Canada overigens doen de mensen niet eens hun huis op slot als ze weggaan!!!
 
Wereldstad had ik t niet over hondekop, woont ie zelf in enschete bijgoochem en dan commentaar leveren. _O- _O-
Maar verder lul je uit je nek zoals gewoonlijk, beetje blaten verder kom je niet relnicht. :Z
als een cavia in een klein hok in de randstad wonen :') vechten om een parkeerplek en elke ochtend hopen dat je motor er nog staat.
als je dochter uit gaat hopen dat ze ongeschonden weer thuis komt.
en als je clubje kampioen word dan breken ze hun hele eigen stad af :')

nee dan liever lekker in tukkerland waar je fatsoenlijk kunt wonen, je vriendelijke mensen hebt en goed kunt uitgaan.
 
als een cavia in een klein hok in de randstad wonen :') vechten om een parkeerplek en elke ochtend hopen dat je motor er nog staat.
als je dochter uit gaat hopen dat ze ongeschonden weer thuis komt.
en als je clubje kampioen word dan breken ze hun hele eigen stad af :')

nee dan liever lekker in tukkerland waar je fatsoenlijk kunt wonen, je vriendelijke mensen hebt en goed kunt uitgaan.

Haha, als je het zo zegt lijkt het bijna of je een punt hebt ;)
In Amsterdam kan je meer dan prima uitgaan, zijn de meeste mensen prima vriendelijk, wordt het clubje zelden kampioen en hoef je niet zo nodig in je cavia hok te zitten want er is buiten de deur nog wat te doen. Dat in tegenstelling tot de wat dunner bevolkte provinciën.

Maar ieder z'n ding natuurlijk. Ik heb vrienden genoeg die de drukte van de stad vreselijk vinden en prima in Brabant of Friesland wonen, en inderdaad, als ik daar ben is het ook erg gezellig. Maar als ik dan weer de drukte van de stad in rij voel ik me toch nog altijd het meeste thuis.
Nou woon ik in Amsterdam Noord, dus heb je een beetje van de rust en een beetje van de stad. Ik vrees dat Roxio86 het de twilightzone gaat noemen, maar goed ;) Mocht hij een leuke woning in een andere buurt weten, voor een leuke prijs, PM me dan gerust even!
 
Laatst bewerkt:
Haha, als je het zo zegt lijkt het bijna of je een punt hebt ;)
In Amsterdam kan je meer dan prima uitgaan, zijn de meeste mensen prima vriendelijk, wordt het clubje zelden kampioen en hoef je niet zo nodig in je cavia hok te zitten want er is buiten de deur nog wat te doen. Dat in tegenstelling tot de wat dunner bevolkte provinciën.

Maar ieder z'n ding natuurlijk. Ik heb vrienden genoeg die de drukte van de stad vreselijk vinden en prima in Brabant of Friesland wonen, en inderdaad, als ik daar ben is het ook erg gezellig. Maar als ik dan weer de drukte van de stad in rij voel ik me toch nog altijd het meeste thuis.
Nou woon ik in Amsterdam Noord, dus heb je een beetje van de rust en een beetje van de stad. Ik vrees dat Roxio86 het de twilightzone gaat noemen, maar goed ;) Mocht hij een leuke woning in een andere buurt weten, voor een leuke prijs, PM me dan gerust even!

Ik krijg soms het idee dat randstedelingen denken dat uitgaansgelegendheden bij ons oude drankketen ergens in een weiland zijn die om 11 uur al sluiten omdat de volgende dag weer gemolken moet worden.
Een van de dingen die mijn ex en haar vriendinnen op viel was dat je hier veel beter uit kunt gaan. de discotheken mooier zijn, mensen vriendelijker en er weinig tot geen finnen zijn die je aanranden en ruzie maken.

en wat te "doen" in enschede en omstreken zijn er meer feesten dan dat een flink feestbeest kan bijbenen. en wat ze in de randstad discotheek noemen noemen wij een klein feestcafe. een discotheek heb je pas met een paar duizend man zoals bij zak of index. en dan nog de duitse karpaten festivals en oktoberfeesten en zomerfeesten.

heb min of meer 2 jaar zo half in de randstad gewoont en het is echt 10x niks vergeleken bij een "boerengat" als enschede.
 
_O- Zal dan wel een Limburger zijn. ;)

*Wacht in spanning af op commentaar* O-)

ik was mijn haar niet met peroxide.
ach hagenezen...dat volk is al helemaal de weg kwijt.
Hun "trots" zijn een paar zuipende mongolen die voor 50 euro per dag zichzelf en hun stad voor lul zetten.
Maar het is wel lachen met die zwakbegaafden :')
 
als een cavia in een klein hok in de randstad wonen :') vechten om een parkeerplek en elke ochtend hopen dat je motor er nog staat.
als je dochter uit gaat hopen dat ze ongeschonden weer thuis komt.
en als je clubje kampioen word dan breken ze hun hele eigen stad af :')

nee dan liever lekker in tukkerland waar je fatsoenlijk kunt wonen, je vriendelijke mensen hebt en goed kunt uitgaan.

Je weet echt niet waar je over praat joh, over dat afbreken 90 % is tuig uit de provincie. Ben er veel geweest in dat Tukkerland van je , vriendelijke mensen zeker,( men voelt zich wel altijd achtergesteld tov het westen.) Maar wat een saaie boel daar. :X
 
Laatst bewerkt:
de tijd dat amsterdam een wereldstad was is al lang voorbij.
na jaren pvda bewind is het gewoon een pauperbende.

als je eens een wereldstad wil zien ga dan naar berlijn, praag, (parijs), barcelona.

Ja man tuurlijk zo ging ik 2 jaar geleden naar Wenen , Toch wel een wereldstad niet?

Luxe , Uitstraling , Netheid? Of niet? Algemeen beeld van Wenen?

Zagen Winkelpassage staan op een bordje dachten nou gaan we eens een kijkje nemen.
Bleek een Metrostation te zijn met wat winkels..........

Terwijl we naar een zonnig einde van een tunnel sjeesde vanwege de vele schimmige figuren met iets te grote doppen formaatje Dominator voor de bekenden.

Loopt er voor mij een man in trainingspak en schuin achter mij nadert een man in lange leren jas gevolgd door 2 types van het formaat Bodybuilder.
Met dat de man in jas mij passeert geeft hij een plastic zakje met cocaïne aan de persoon in het trainingspak op nog geen 5 cm van mijn gezicht. Het zakje had alleen wat scheurtjes dus ik zat onder het witte poeder terwijl we voor de ingang nog een politiebureau moesten passeren.

Buiten in het park was het een komen en gaan van handelaren en afnemers bij een groep van 50 personen die het park zo'n beetje bezaten.

Wereldsteden heb je overal in verschillende opinie's maar in de meest louche buurten of afgelegen plekken van Amsterdam heb ik me nog nooit zo onveilig gevoeld als daar in dat gedeelte van Wenen.
En even voor de locatie van deze passage ga met je rug tegenover hotel SACHERTORTE staan (ja dat wereldberoemde sachrertorte bak verhaal) en zo'n 300 meter aan je linkerhand is de ingang van de passage! :/
 
Haha, als je het zo zegt lijkt het bijna of je een punt hebt ;)
In Amsterdam kan je meer dan prima uitgaan, zijn de meeste mensen prima vriendelijk, wordt het clubje zelden kampioen en hoef je niet zo nodig in je cavia hok te zitten want er is buiten de deur nog wat te doen. Dat in tegenstelling tot de wat dunner bevolkte provinciën.

Maar ieder z'n ding natuurlijk. Ik heb vrienden genoeg die de drukte van de stad vreselijk vinden en prima in Brabant of Friesland wonen, en inderdaad, als ik daar ben is het ook erg gezellig. Maar als ik dan weer de drukte van de stad in rij voel ik me toch nog altijd het meeste thuis.
Nou woon ik in Amsterdam Noord, dus heb je een beetje van de rust en een beetje van de stad. Ik vrees dat Roxio86 het de twilightzone gaat noemen, maar goed ;) Mocht hij een leuke woning in een andere buurt weten, voor een leuke prijs, PM me dan gerust even!

Website Rappange in de gaten houden : Westerpark 3-kamers 450 eutjes in de maand. 1 minuutje zit ik op de Haarlemmerweg ;)

Rust is prima ben zelf 2 jaar achter elkaar naar Inzell geweest in Duitsland waar ik werd gewekt door schaapjes en lammetjes die bijna op ons balkon liepen.

Vind voetbal een andere discussie dan problemen in steden.
Ja oke jullie kennen het fenomeen kampioen worden natuiurlijk niet echt Fubaar?! O-) :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan