BertV
Hant ghemaect
18
24
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat een geleuter over dat rijbewijs
Ga gewoon genieten van het motorrijden opzich.
Kennelijk is het grootste probleem dat men niet gezien wil worden op een "slap aftreksel" van een werkelijke motorfiets.
Enkel dat geeft al aan dat het kennelijk nodig is dat men tegen zichzelf in bescherming genomen dient te worden.
Aangezien het merendeel dat die leeftijd gepasseert is, allemaal zowat op een lichtere dan wel minder Kw fiets begonnen is.
Is het niet omdat de motorfietsen eerder gewoon veel lichter waren, dan was het wel omdat het men geen reet kon schelen wat de rest er van vond.
Als zij maar konden genieten van het motorrijden.
Jammer alleen van heel dat geneuzel dat een aantal mensen het extra geld gaat kosten, helaas tis niet anders
Have funn
Ik blijf dit zo'n vreemde redenatie vinden. Je zet nu dus twee uitersten tegenover elkaar en verbind daar voor het gemak maar een leeftijd aan.Ik ben het met je eens dat een lichtere motorfiets ideaal is om mee te beginnen, maar dat zou dan voor iedereen moeten gelden ongeacht hun leeftijd.
Je kan nu op je 18e dagelijks met de motor naar je werk/school rijden, en zodoende heel wat ervaring op doen (in weer en wind). Als je dit dan afzet tegen sommige oudere mooi weerrijders die hooguit 3000 km per jaar rijden.... Dan vraag ik me af wie er na bijvoorbeeld drie jaar de betere bestuurder is. En daarnaast heb je ook veertigers die op de motor hun verstand thuis hebben gelaten.
Vandaar die regelgeving.
Betuttelend, jazeker maar zoals ik eerder zei, als het ook maar 1 verkeersdode scheelt dan vind ik het prima.
Ik blijf dit zo'n vreemde redenatie vinden. Je zet nu dus twee uitersten tegenover elkaar en verbind daar voor het gemak maar een leeftijd aan.
Jongere die altijd rijdt en oudere die 3000 km per jaar rijdt.
Dat zijn dus niet controleerbare parameters.
Het gaat er puur en gewoon om dat jongeren roekelozer zijn, niets meer en niets minder.
Natuurlijk zijn niet alle jongere roekelozer maar over het algemeen genomen wel.
Vandaar die regelgeving.
Betuttelend, jazeker maar zoals ik eerder zei, als het ook maar 1 verkeersdode scheelt dan vind ik het prima.
volgens mij heeft niemand een idee.... is ook nog nie besloten geloof ik..
wel nog mijn aanvulling
ik ben net 21, rij een honda pan european (rijklaar 330 kg met 74 kw, 126 pk) een zwaar rijbewijs dus. Heerlijk voor iemand die lange afstanden gaat rijden..... Onbereikbaar voor de toekomstige motorrijder met dezelfde leeftijd/wensen/interesse. Racen doe ik niet aan, circuit ook niet, maar zelfs een vakantie op de motor is er dus niet meer bij...
volgens mij heeft niemand een idee.... is ook nog nie besloten geloof ik..
wel nog mijn aanvulling
ik ben net 21, rij een honda pan european (rijklaar 330 kg met 74 kw, 126 pk)
Weet iemand nu per wanneer deze regel in gaat?
Weet iemand nu per wanneer deze regel in gaat?
Testosteron gaat beter samen met die tientallen golfjes en andere pimp-bakken waarvan de bestuurders zich elk weekend weer, met veel te veel drank op, laten aanhouden in het beste geval, en om een boom vouwen in het slechtste geval?Testosteron en motorrijden gaat nu eenmaal minder goed samen, dat is een gegeven, net zoals die cijfers.
Testosteron gaat beter samen met die tientallen golfjes en andere pimp-bakken waarvan de bestuurders zich elk weekend weer, met veel te veel drank op, laten aanhouden in het beste geval, en om een boom vouwen in het slechtste geval?
Tja, of die hele regeling nou écht zoden aan de dijk zet vraag ik me ook af.
Maar.....feit is wel dat de cijfers aantonen dat met name in de jongere categorie motorrijders de meeste slachtoffers vallen. Als je dat afzet tegen het feit dat de grootste groep motorrijders 40 jaar of ouder is, dan geeft dat wel te denken.
Testosteron en motorrijden gaat nu eenmaal minder goed samen, dat is een gegeven, net zoals die cijfers.
Wil dat nu zeggen dat een jongere motorrijder per definitie een slechtere rijder is? Natuurlijk niet.
Maar jongere motorrijders zijn nu eenmaal eerder geneigd de grenzen van zichzelf en hun motor op te zoeken. Hoe goed je ook bent, als je altijd de grens opzoekt, ga je er vrijwel zeker een keer overheen. Dát is het probleem waar Den Haag en Brussel een oplossing voor willen vinden. Ik snap dat jongere rijders daar niet blij mee zijn, het lijkt er op dat ze als slechtere rijders worden gezien, maar die cijfers zijn er nu eenmaal.....
Maar.... wat is volgens jullie dan een bruikbaar alternatief, dat jongere rijders minder beperkt in hun keuzes en toch het aantal slachtoffers in die categorie terug brengt tot een aanvaardbaar niveau?
Vraagje:
Het kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, maar blijft de 2-jaars regeling wel van kracht? Dus na 2 jaar alsnog doorgroeien naar een volledig rijbewijs? (Niet dat het voor mij wat uitmaakt, ik ben lekker al 24.)
Ja. Een wet kan niet met terugwerkende kracht werken. Met andere woorden, voldeed jij op dat moment aan de toen gestelde wet die op dat moment van kracht was, dan heb jij daar aan voldaan en is het goed zo. Wat betreft die 25 kw regeling met 2 jaar wachttijd: Die datum wordt al in je rijbewijs gedrukt op het moment van afhalen, dus dat lijkt mij sowieso het probleem niet meer. En bovendien 25 kw of niet, je hebt op dat moment voldaan aan de toen geldende wet.