Dell Orto 34mm RS125

Haantje

MF veteraan
6 jun 2004
2.005
0
Hoorn (Noord Holland)
Hallo Allemaal :)

Ik wil voor mijn RS125 een grotere Carberateur kopen namelijk een Dell Orto 34mm (standaard = 28mm DO) mijn vraag is nu echter is deze goed af te stellen enz? En doet het veel met de prestaties icm een Arrow uitlaat systeem en een K&N filter? :)
Bedankt voor de Reacties!

gr Sander aka Haantje :9
 
neem aan dat ze dat bij de mobu wel weten als ik hem daar laat afstellen....
Vraag me nou nog steeds af wat een spruitstuk? membraam? kosten als ik die ook wil aanpassen?? Ik ga ckr de resultaten posten binnenkort! (denk dat alles er over 4 weekjes onder zit)

[me]Haantje bed8 na lange tijd toch maar eens even te koekeloeren in zn 34mm topicje :P [/me]
 
ik zou het gewoon doen, zeker in combinatie met de uitlaat, dan win je hoogstwaarschijnlijk een paar pk's en misschien 1000 toeren, waardoor ie toch weer harder loopt en harder trekt. de carburateur zal voornamelijk voor het harder optrekken zorgen, en voor meer toeren moet je bij de uitlaat zijn. En zorg natuurlijk zoals al eerder gezegd voor een voldoende grote opening in het spruitstuk/membraam.
1 ding is zeker, die 35mm zullen zeker niet te groot zijn voor een 125cc. Op mijn mito zat standaard ook al een 35mm carburateur.(mikuni)

en harder zuipen zal ie zeker ook doen :)

Uit mijn ervaringen met opgevoerde brommers is gebleken dat een 70cc met een 12mm carb net zo hard loopt als dezelfde 70cc met een 20mm carb, maar met die 20mm carb trekt ie wel een stuk beter, voornamelijk leuk als je wind tegen hebt!

Dat met je brommer ervaring komt omdat je het lader niveau hebt verlegt. De carburateur bepaalt ook het laden v/d cil op bepaalde toerentallen. Zo zal een cilinder die bij lage toeren goed geladen wordt, harder trekken. Er bevindt zich dan meer koppel onderin. Heb je een beter lader niveau op hoge toeren, dan wordt je minder afgeremd op top TPM (tegen wind etc) ,maar trek je dus weer minder snel op.

neem aan dat ze dat bij de mobu wel weten als ik hem daar laat afstellen....
Vraag me nou nog steeds af wat een spruitstuk? membraam? kosten als ik die ook wil aanpassen?? Ik ga ckr de resultaten posten binnenkort! (denk dat alles er over 4 weekjes onder zit)

[me]Haantje bed8 na lange tijd toch maar eens even te koekeloeren in zn 34mm topicje :P [/me]

Polini membramen kost 21 Euro. Dan heb je een carbon velletje waar je ze zelf moet uitknippen. Maar ik verwacht dat je zo iets eerder bij een brommer dealer vind.
http://www.doctuning.host.sk/backup/index.htm
 
Laatst bewerkt:
Nee carbon kent (op de slijtage na) geen nadelen. Zijn veerkracht/massa verhouding is beter dan elk ander materiaal & je levert er geen vermogen voor in.
Door de lage massa blijft zijn reactie snelheid goed, ook ondanks grote massa's om meer stijfheid. dus veerkracht te verkrijgen

Bedankt! 21 euro is al zeker te overzien :) en een spruitstuk zal ook niet zo achtelijk duur zijn... :) thnx iig :}

Laat me ook weten of je dr 1 vind? Ik moet er zelf nog 1 hebben, maar aangezien ze volgens mij ws geen rechte spruitstukken verkopen, moet ik er zelf waarschijnlijk 1 gaan maken. Verder moet ik voor de 34mm vlakschuif carb nog een stuffer vinden die de overgang tot mijn membraam weer netjes laat verlopen.

Als Bij iemand een losse stuffer rond slingert die met 34mm overweg kan, let me know ;) .
 
Laatst bewerkt:
Carbon heeft nog een groot voordeel: als je membraanplaatjes breken dan hou je met een beetje geluk je cylinder heel. Stalen plaatjes richten een complete ravage aan.

Wat betreft de carbgrootte: hoe groter de carburateur, hoe moeilijker het word om zo'n ding goed af te stellen. Maar als een 70cc scooter al prima aan de praat te krijgen is met 24mm, en zelfs met 28mm, dan moet een 125cc met behoorlijk uitlaatje prima aan de gang te krijgen zijn met een 34mm.

Mijn ZZR-600 is een 600cc 4-cylinder. Oftewel: 150cc per cylinder. En daar zit een 36mm Keihin carburateur per cylinder op....
 
Terug
Bovenaan Onderaan