Ik heb zo'n "ding op de foto", Motolug voor 1 motor, recent zo goed als niew overgenomen. Het tweede linkje is ook een motolug, maar dan voor 2 motoren.
Ik huurde altijd een trailertje met een vlakke vloer voor 3 motoren. Dat vind ik nog steeds fijner met laden, simpelweg omdat je dan er goed naast kan staan en even de standaard gebruiken.
Toch werd ik het zat om telkens achter zo'n karretje aan te moeten. Je gaat net even makkelijker een paar uurtjes offroaden als je het spul gewoon thuis hebt. Zelfde probleem, garage heeft al multifunctionele rol en een karretje past er niet bij. Buiten neerzetten vind ik gewoon rommelig, dus dat wilde ik niet. Nog afgezien van het feit dat alles buiten staat en dan vast iets niet werkt als je weg wilt.
Ik had ook mijn twijfels bij de motolug, maar tot op heden is het me goed bevallen. Het oogt wat iel allemaal, maar zodra je de spanbanden van de motor aantrekt, wordt de motor een onderdeel van het geheel en is het stijf zat. Alleen nog maar met een enduro gereden (125 kg). Ik denkt dat dat eigenlijk licht zat is voor zo'n karretje wat ook niet veel weegt. Mijn versie mag tot 350 kg, al zie ik me de fatboy er nog niet in mijn eentje opduwen. 250 kg moet makkelijk kunnen volgens mij.
Het karretje neemt opgevouwen nauwelijk ruimte in in de garage. De goot vouwt op, de as kan er los naast rechtopstaan. Knippers ergens boven op een kast. Meeste ruimte nemen de wielen nog in, omdat er een stuk inschuif as aan vast zit. Maar ook dat is formaat boodschappenkrat voor 2 wielen.
Ik heb nog onvoldoende gereden om er zomaar mee naar zuid frankrijk terijden, al heb ik er nog geen enkele concrete aanleiding toe dat dat niet zou kunnen. Amsterdam Venlo vv gereden met ca 100 km/h, en karretje gaf geen krimp. Al dacht ik dat het met een iets zwaardere motor misschien wel stabieler achter de auto ligt.
Ik ben positief, zeker vanuit het compromis was ik nodig had, zelf een trailer willen, maar geen ruimte.