Demontabele of zakbare motortrailer?

Heb je ooit de kogeldruk gemeten bij deze?
De as lijkt mij wat ver naar achteren te staan. Zou daar een reden voor zijn? Meer kogeldruk is beter dan een negatieve, maar vaak is een personenauto de beperking met 50 kg oid
Nee, maar hij is heel zwaar. Ik zet mn motor altijd de avond voordat ik ga rijden op het karretje. Dan rij ik em de garage in en laat ik mn pa achter op de kar staan. Zo haal ik een los em los en laat de voorkant op een houten balk zakken. De volgende ochtend mijn pa uit zn nest halen om de boel weer aan de auto te hangen.
Voor hem is de lol er nu wel af }), dus van de winter ff een neuswiel erop maken.
Ik ga ook een andere goot erop zetten, met een inrijklem. Als de boel klaar is zal ik wat foto's schieten.
 
Nee, maar hij is heel zwaar. Ik zet mn motor altijd de avond voordat ik ga rijden op het karretje. Dan rij ik em de garage in en laat ik mn pa achter op de kar staan. Zo haal ik een los em los en laat de voorkant op een houten balk zakken. De volgende ochtend mijn pa uit zn nest halen om de boel weer aan de auto te hangen.
Voor hem is de lol er nu wel af }), dus van de winter ff een neuswiel erop maken.
Ik ga ook een andere goot erop zetten, met een inrijklem. Als de boel klaar is zal ik wat foto's schieten.

Als hij zo zwaar is dat je hem alleen niet opgetild krijgt dan zit je boven de grens denk ik.
Als ik jou was zou ik dat toch eens meten (wegen) Want daar wordt best wel ooit op gecontroleerd door politie.
En het is vervelend als je niet verder mag.
Zou die aanhanger bedacht zijn om een motorfiets er andersom op te zetten?
 
Nee, maar hij is heel zwaar. Ik zet mn motor altijd de avond voordat ik ga rijden op het karretje. Dan rij ik em de garage in en laat ik mn pa achter op de kar staan. Zo haal ik een los em los en laat de voorkant op een houten balk zakken. De volgende ochtend mijn pa uit zn nest halen om de boel weer aan de auto te hangen.
Voor hem is de lol er nu wel af }), dus van de winter ff een neuswiel erop maken.
Ik ga ook een andere goot erop zetten, met een inrijklem. Als de boel klaar is zal ik wat foto's schieten.

Kun je die inrijbeugel niet een stuk naar achter zetten? ik heb op mijn karretje net de as van t A-wiel van de motor goed op de kar de rest steekt er wat uit,maar dan heb ik t meeste gewicht bijna centraal op de as net iets ervoor,kan de kar perfect hanteren in m n eentje
 
Zelfde karretje maar dan met inrijklem. Motor staat daardoor ook iets verder naar achteren... Ik zet de motor er altijd op als hij aangekoppeld is, dus ik heb de kogeldruk nooit gecontroleerd...
 

Bijlagen

  • IMG-20170811-WA0007.jpg
    IMG-20170811-WA0007.jpg
    283,9 KB · Weergaven: 126
Ik ga die inrijklem ook wat verder naar achteren plaatsen inderdaad, dit moet zoiezo gebeuren als ik een neuswiel erop wil fixen. Nu had ik al een neuswiel gemonteerd maar kon ik niet aan dat hendeltje draaien ivm te weinig ruimte |(
@DAF400 achteruit de motor erop rijden zal vies tegenvallen denk ik.
 
Het is er van gekomen. Ik heb een occasion MOTOLUG aangeschaft. Geweldig! Volledig demontabel en dus gemakkelijk op te bergen. Past ook goed in een kofferbak. Het totale gewicht is 75 kilo, dus je blaast 'm niet omver. Reservewieltje zat er bij. Ik moest er 300 Km voor rijden maar de prijs was zeer goed. Heb 'm inmiddels helemaal schoongemaakt en hij is weer als nieuw. Het motorseizoen is bijna voorbij, maar voor volgend jaar staan er al een paar ritten op de planning naar Duitsland, Ardennen en misschien naar Italie.

En als je nu slim/sociaal/ondernemend bent dan verhuur je hem ook per weekend/week/whatever aan mede MF-ers. Jij kosten en onderhoud eruit en de mede MF-er heeft een mooie oplossing voor z'n vervoers uitdaging.
PM maar een tarief.
 
Mijn trekhaak kan 75 Kg hebben. Maar dat gewicht behaalt hij lange na niet. Iets van 35 kg....
 
Trouwens, het is zeer verstandig er 2 sloten op te zetten. Zie foto. Immers de dissel moet een slot hebben, maar ook het beweegbare deel van de dissel (op en neer). de pin die er bijhoort is zeer gemakkelijk te verwijderen. Dan kan nog alles losgekoppeld worden (behalve de dissel). Dan is de complete Motolug weg incl. motor......
 

Bijlagen

  • IMG_20181001_131907.jpg
    IMG_20181001_131907.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 112
Trouwens, het is zeer verstandig er 2 sloten op te zetten. Zie foto. Immers de dissel moet een slot hebben, maar ook het beweegbare deel van de dissel (op en neer). de pin die er bijhoort is zeer gemakkelijk te verwijderen. Dan kan nog alles losgekoppeld worden (behalve de dissel). Dan is de complete Motolug weg incl. motor......
Hoe nemen ze die aanhanger zonder dissel dan mee?
 
Heb je ooit de kogeldruk gemeten bij deze?
De as lijkt mij wat ver naar achteren te staan. Zou daar een reden voor zijn? Meer kogeldruk is beter dan een negatieve, maar vaak is een personenauto de beperking met 50 kg oid
:^

Deze heeft idd veel teveel kogeldruk, daarbij is het gewicht ook nog behoorlijk hoog boven de trekhaak.
Het gevolg is dat de trailer op hoge snelheid gaat zwabberen
Met een uitwijkmanouvre ligt de trailer ws op zijn kant.

Ik zou proberen de as verder naar voren te plaatsen of de motor meer naar achteren, dat kan ook.
 
:^

Deze heeft idd veel teveel kogeldruk, daarbij is het gewicht ook nog behoorlijk hoog boven de trekhaak.
Het gevolg is dat de trailer op hoge snelheid gaat zwabberen
Met een uitwijkmanouvre ligt de trailer ws op zijn kant.

Ik zou proberen de as verder naar voren te plaatsen of de motor meer naar achteren, dat kan ook.
Ja hij is verstelbaar dus kwestie van wegen.
 
Ik ga er toch een neuswiel op monteren. Heb net een klem gehaald (eerst gemeten) van 5 Euro en deze past na een kleine aanpassing precies op de disselkop. Het neuswiel zelf is universeel dus dat komt nog wel. (al nieuw voor 15 Euro)
 
Ik kan me eigenlijk geen situatie voorstellen waarbij dat gebeurt, tenzij je de motor op je aanhanger ‘s nachts buiten stalt. Maar dan heb je sowieso een beter slot nodig op je dissel. En een paar sloten om de motor natuurlijk.

Maar goed better safe than sorry
 
Precies!

Overigens deze tip maakt het monteren makkelijker. Voorzie de 5 pinnen met de R-clip van een kleine zaagsnede bovenop. Dat bespaart je zoeken naar het gaatje als de pin er ingeschoven is. Wel zo handig.....
 

Bijlagen

  • IMG_20181007_165447.jpg
    IMG_20181007_165447.jpg
    214,9 KB · Weergaven: 16
hoi motoman,

vandaag voor het eerst motolug gemonteerd en motor erop, gaat super, blijft ook bij een gekantelde trailer in de klem staan en dan heb je tijd voor de spanbanden.
Je monteer een neuswiel, voor als je de trailer met motor, zonder je auto wil laten staan?

kan idd op de dissel (tegenover het typeplaatje)
 
Ha Corleone4222,
Ha de neuswielhouder zit er inmiddels op en idd op de dissel tegenover het typeplaatje. Moest de houder wel aanpassen (iets inkorten) en een nieuw gat voor montage maken, maar het past nu precies. Het neuswiel zelf moet ik nog kopen (15 Euro).
Het voordeel is tevens dat als er een neuswiel onder zit, ik de Motolug niet perse achter m'n wagen behoef te zetten (en te kantelen) om m'n motor er op te zetten. Ook het manouvreren met neuswiel is natuurlijk veel makkelijker (met beladen Motolug) als de motor er blijft opstaan en de Motolug wordt gestald (bv. in een garage).
Zal even binnenkort een foto maken.....

Nog een paar aanpassingen:
Naast de 5 pinnen een zaagsnede geven (is zo gebeurt), heb ik ook een goede kentekenhouder gemaakt voor een lange kentekenplaat. Eentje de de kenteken plaat klemt met twee klemmen (zoals vaak op huur-aanhangers zit). Wel zo makkelijk als de Motolug een keer achter een andere auto zou hangen.
Wat ik ook gedaan heb is de gaten dichten die aan de achterzijde van de achterlichten zit. Als je door de regen zou rijden komt spatwater IN de achterlichten. Dat gaat dan niet goed op den duur.

De Motolug is nu precies zoals ik hem wil hebben...:-))
Inmiddels is de Motolug weer gedemonteerd en opgeslagen in m'n berging.
Echt GEWELDIG om zo een motortrailer te kunnen stallen.
Neemt nauwelijks plek in en weersinvloeden hebben geen invloed.
Ik heb kwa accessoires voor m'n motor nog nooit zo'n goede en waardevolle koop gedaan.
Echt een SUPER aanrader (als je een motortrailer zou willen hebben).

Moto65Man!
 
En hier de foto's van m'n verbeteringen aan de Motolug:

Ik heb trouwens de achterzijde van de achterlichthouders zwart gespoten. Dit om de aluminium delen wat te beschermen tegen het opspattende water en deze zo wat mooier te houden. De witte stippen zijn dus de gaten die ik dicht heb gezet met siliconenkit om de achterlichten niet vol te laten lopen met spatwater. Nog even zwart spuiten en klaar.

Nog even over de neuswielklem. Hij past nu prima maar het is wel goed uitmeten en aanpassen, maar ik denk dat het resultaat er dan ook m
IMG_20181008_092819.jpg
IMG_20181008_092819.jpg
IMG_20181008_093132.jpg
IMG_20181008_093229.jpg
IMG_20181008_093303.jpg
ag zijn....:-))
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dgr
top tips,

ik ben nog bezig met een aanpassing, heb aan de achterlicht units een stekker gemaakt (5 polig) en zet dan de bekabeling met disselstekker vast aan de trailer (wat ruimte bij het opvouwdeel) dan hoef ik alleen de lampunits te monteren en de linker en rechter stekker welke aan de zijkant vd goot vast zitten erin te steken, zal binnenkort een foto maken
 
top tips,

ik ben nog bezig met een aanpassing, heb aan de achterlicht units een stekker gemaakt (5 polig) en zet dan de bekabeling met disselstekker vast aan de trailer (wat ruimte bij het opvouwdeel) dan hoef ik alleen de lampunits te monteren en de linker en rechter stekker welke aan de zijkant vd goot vast zitten erin te steken, zal binnenkort een foto maken

Dat is ook een goed idee! Benieuwd naar de foto's.

Haha, de Motolug wordt steeds luxer!
 
Neuswiel is inmiddels aangeschaft. Het is precies zo geworden als bedoeld. Nu nog die verlichtingskabels aanpassen. Heb gekeken op Aliexpress en Wish. Daar kom ik wel uit. Leuk om ergens in de winter aan te passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan