motoman, nog een tipje, afgelopen weekend trailer losgekoppeld, wielen eraf, Achterste vd 2 pinnen vd de verlichtingsbalkjes eruit, trailer dubbel gevouwen , as eraf en dan verlichtingsbalkjes naar binnen klappen en met een elastiekje bij elkaar gehouden, zo in de auto. naderhand na een rit alles uit de auto op straat gelegd, de vrouw heeft getimed, geheel in 3,5 minuten in elkaar en de motor kon er weer op, super gemakkelijk,Zo zijn ze nauwelijks te vinden (een tweedehands MOTOLUG) en zo staan er nu 3 te koop op Marktplaats. Twee voor twee motoren en 1 voor 1 motor. Vraagprijzen tussen 950 en 1100 Euri......
Toch zou ik het niet doen... Sommige gebruiksaanwijzingen bevatten echt onzin maar in dit geval zit er wel een goede reden achter.....- In de instructie lees ik dat het wordt afgeraden om met een onbeladen trailer te rijden. Moet toch wel kunnen. Snap dat je voor langere afstanden de trailer niet leeg achter je auto wil hebben vanwege doorplanken. Voor kortere afstanden is het handiger om deze thuis al in elkaar te zetten....
De borgpen is tegen zijdelings verschuiven van de as, niet tegen het opklappen van de goot.@Hybride en @Tarwetijger
Is inderdaad een nieuw nieuwe.
Goed om te weten dat onbeladen rijden echt een no go is.
Borgpen zou dit omhoogklappen van de goot toch moeten afvangen ?
Afrijden dus ook met draaiende motor?
Dus controle houden via het achterwiel, had al gemerkt dat controleren met het voorwiel tot glijden leidt.
Apart dat de TransAlp zo onstabiel aanvoelt aan het handje.
Heb in het verleden ook een karretje gehad, duwde de KTM GS 300 en Suzuki DR350 er probleemloos op in mijn uppie.
Workarounds ook al bedacht:
-
In Frankrijk mag je 130km/u met je aanhanger.Over het rijden met een onbelaste of belaste motolug het volgende advies:
- Onbelast beslist niet harder rijden dan 80 KM/u vanwege het ongecontroleerd opwippen bij een kuil of drempels. Vooral bij drempels goed vaart minderen.
- Belast maakt de snelheid niet veel uit. Eenmaal goed vast gesjord staat je motor er als een huis op en wordt 1 met de Motolug. Je mag nergens harder dan 80 maar mocht je toch sneller gaan, geen probleem. (In Frankrijk mag je 100) Ik heb er in een onbewaakt moment 130 mee gereden (was even vergeten dat er een aanhanger achter m'n auto zat) en je merkt er helemaal niets van dus.