Demontabele of zakbare motortrailer?

Die Lorries MT1 ziet er idd erg solide uit. Sowieso als hij onbeladen is zal het goed rijden. De Motolug is alleen beladen solide (en kan je er idd 130 mee rijden. De spanbanden maken dan deel uit van het solide zijn. Onbeladen rijden wordt dan ook sterk afgeraden. Zonder de spanbanden is de stijfheid ver te zoeken.
Ik heb met je voorgaande Motolug prima onbeladen gereden.
Achteraf had ik hem gewoon in de auto mee moeten nemen
Beide motoren vielen in het echt zwaar tegen.
(Aprilia RS4 vijf jaar oud / roestige blokken)
No sale.
En dan +150 km heen en terug op aanhangwagen snelheid. :+
 
Het tonen van de Motolug op de Motorbeurs was wel heel apart. Ik had 'm meegenomen naar de Aprilia Moto 6.5 stand.

De Motolug trok net zoveel aandacht als de Moto 6.5 die er op stond.....
331299584_1422348468303067_5504938964799724424_n.jpg
 
Ja ik! ..... maar 550 euries vind ik wel errug aan de prijs.....

Bieden vanaf 475 staat er... En het lijkt geen storm te lopen dus 450 is vast ook nog wel bespreekbaar. Als je echt op zoek bent naar zo'n set dan laat je deze kans niet liggen lijkt me. De kans dat er nog eens zo'n set voorbij komt voor minder geld lijkt me nihil.:?
 
Bieden vanaf 475 staat er... En het lijkt geen storm te lopen dus 450 is vast ook nog wel bespreekbaar. Als je echt op zoek bent naar zo'n set dan laat je deze kans niet liggen lijkt me. De kans dat er nog eens zo'n set voorbij komt voor minder geld lijkt me nihil.:?
Kan zijn, maar zo urgent is mijn behoefte ook weer niet. Ook 450 Euries blijft (te) veel geld..... (De hobby moet wel betaalbaar blijven)
 
Ik moet de combi met de motor achter helaas toch wel enige dagen per jaar buiten laten staan.
Een auto waar je de motor makkelijk in kan laden is lastig.
Dus het zal waarschijnlijk weer een (nu zakbare) aanhanger worden

Een wielklem heb ik al.
Nou zag ik dit slot op Marktplaats van een particuliere aanbieder die een handeltje heeft ontdekt.
PSX_20230308_112351.jpg

Een slot op het luchtventiel.
Er aan rommelen of wegrijden resulteert in een volledig leeglopende band.
Zou het wat zijn. :?
 
Nou zag ik dit slot op Marktplaats van een particuliere aanbieder die een handeltje heeft ontdekt.
Bekijk bijlage 1855545
Een slot op het luchtventiel.
Er aan rommelen of wegrijden resulteert in een volledig leeglopende band.
Zou het wat zijn. :?
Ik hou het toch liever op een wielklem.....

 
Ik hou het toch liever op een wielklem.....

Ik heb een dure gesloten versie met alle keuren.
Maar een extra ventielslotje is zo geplaatst.
Eentje op de auto en eentje op de aanhanger dacht ik.
De motor is bijzonder gewild.
Zet hem altijd al met drie sloten op de aanhanger.
Eigenlijk wilde ik een auto waar die in past. O-)
 
Dat ventielslot lijkt me een potentiële onbalans situatie, en potentieel veel lege banden. Ik kan een hydraulische zakbare 750kg aanhanger gebruiken. Om die te beveiligen past mijn oude Abus Granite schijfrem slot mooi om het opengedraaide hydraulische kraantje zodat deze zakt en niet meer omhoog te krikken is. De as ligt dan op de vloer. Je komt er dan ook niet meer bij met een sleutel om de kraan eruit te draaien. De kraan drukt via een kogeltje de drukleiding af. Je kunt ook de kraan verwijderen, en een afdichting erin. Je verliest een druppel olie maar grootste probleem is de kogel die er gegarandeerd uit valt en gigantisch ver weg rolt...
 
Ik moet de combi met de motor achter helaas toch wel enige dagen per jaar buiten laten staan.
Een auto waar je de motor makkelijk in kan laden is lastig.
Dus het zal waarschijnlijk weer een (nu zakbare) aanhanger worden

Een wielklem heb ik al.
Nou zag ik dit slot op Marktplaats van een particuliere aanbieder die een handeltje heeft ontdekt.
Bekijk bijlage 1855545
Een slot op het luchtventiel.
Er aan rommelen of wegrijden resulteert in een volledig leeglopende band.
Zou het wat zijn. :?
Wellicht een beter idee. als je een electrische slaghamer hebt trek gewoon de wielen er even af geen hond die hem dan mee neemt.
3 tellen en je wielen zitten er weer op
 
Vandaag aanpassing aan de Motolug uitgeprobeerd.
Heb aan het einde van de goot een dwarsstang gemaakt, waar ik een oprijgoot aan kan haken.
Alleen opladen van de TDM was goed te doen.Bekijk bijlage 1855201
ik heb zelf ook een motolug. Heel handig om in de kofferbak te doen.
Is het nu makkelijker om de motor erop en eraf te halen met de oprijgoot?
Heb zelf soms ook moeite om mijn motor erop te krijgen
 
ik heb zelf ook een motolug. Heel handig om in de kofferbak te doen.
Is het nu makkelijker om de motor erop en eraf te halen met de oprijgoot?
Heb zelf soms ook moeite om mijn motor erop te krijgen
Ik ben om die reden naar een compleet zakbare trailer gegaan.
Past dan natuurlijk niet in de kofferbak.
Heb ook wat gerommeld met oprijplaten en wisselend succes waarna ik weer zonder ging werken.
Ik weet dat anderen die wel vaak gebruiken.
Maar de grootste achilleshiel bleek bij mij de onderkuip die steeds vastliep in de wielklem.
Ik heb amper een centimeter ruimte tussen het voorwiel en de kuipdelen. :)
 
ik heb zelf ook een motolug. Heel handig om in de kofferbak te doen.
Is het nu makkelijker om de motor erop en eraf te halen met de oprijgoot?
Heb zelf soms ook moeite om mijn motor erop te krijgen
Alleen kreeg ik de TDM met oprijgoot makkelijk opgeladen, je hoeft maar 25 cm omhoog, kan er goed naast staan, en de motor staat al horizontaal als je hem in de klem rijdt.
Bij opladen met het kantelmechanisme van de motolug ging het ook wel, maar koste veel meer kracht.
TDM weeg ca 230 kg, hoe het met een zwaardere motor gaat heb ik geen ervaring mee.
 
Die lijkt mij ideaal.
Over de prijs doen ze best wel geheimzinnig... 🤔
Mooi motor ook.*O*

edit:
Hij past ook op het dak
xprzczepa-motocyklowa-na-aucie.jpg.pagespeed.ic.9QJPqwJztv.jpg.jpeg

uhm..je laat een motor toch gewoon lopen als je hem de aanhanger oprijdt..rem en koppeling gebruiken terwijl je er naast loopt is toch easy peasy?
Hoe ga jij je rem en koppeling gebruiken terwijl je motor omhoog rijdt?
Of zijn jouw armen 2 meter?
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf ook een motolug. Heel handig om in de kofferbak te doen.
Is het nu makkelijker om de motor erop en eraf te halen met de oprijgoot?
Heb zelf soms ook moeite om mijn motor erop te krijgen
Erop is inderdaad makkelijker met een oprijplaat. Zonder staat de motolug dan gekiept en ik had moeite om de motor omhoog én door het wipwapje te duwen. Met draaiende motor en op de koppeling zoals hier gesuggereerd wordt heb ik ook wel eens gedaan. Maar dat gaat al snel iets te lomp naar mijn idee. Nu laad ik altijd op met een oprijplaat (eigenlijk een gewone dikke plank). De motolug staat dan vlak en dat gaat het wiel makkelijker over het wipwapje. Nadeel is dat die plaat/plank mee moet.
Afladen doe ik wel met gekiepte motolug. Dan helpt het omlaag rollen juist met het soms plakkerige voorwiel uit de klem te krijgen. En met plank afladen is het risico ook dat de achterband de plank er af tikt en meteen de rest van de motor er achteraan komt…
Dus: ik doe opladen met plank/plaat en afladen gewone motolug style. :)
 
Alleen kreeg ik de TDM met oprijgoot makkelijk opgeladen, je hoeft maar 25 cm omhoog, kan er goed naast staan, en de motor staat al horizontaal als je hem in de klem rijdt.
Bij opladen met het kantelmechanisme van de motolug ging het ook wel, maar koste veel meer kracht.
TDM weeg ca 230 kg, hoe het met een zwaardere motor gaat heb ik geen ervaring mee.
One happy user. :t

Zonder oprijplaat even checken of de motolug voldoende naar beneden staat
Als ik het disselslot al monteerde dan kwam ik niet laag genoeg.
Dat had ik ook niet gelijk door, wel een paar keer op en afgeladen zonder gezeur
Maar dat kon wat minder heftig.
Dus wellicht kan dat bij iemand anders ook gebeuren.
Of ik ben gek. :+

Inderdaad starten en oprijden als het moet.
Ik ben 1.82 en kon goed bij de rem en koppeling van een S1000RR.

Mijn oude model kon ik er makkelijk zonder te starten op en afduwen.
Soms even een handje van derden.
Maar mijn nieuwe model en de Motolug konden niet met elkaar overweg. :)
 
Die lijkt mij ideaal.
Over de prijs doen ze best wel geheimzinnig... 🤔
Mooi motor ook.*O*

edit:
Hij past ook op het dak
Bekijk bijlage 1859934

Hoe ga jij je rem en koppeling gebruiken terwijl je motor omhoog rijdt?
Of zijn jouw armen 2 meter?
uhm..hoe hoog is de aanhanger? 50cm? 60 cm?
rijplank er voor. motor de rijplank oprijden, en op het moment dat je voorwiel op de aanhanger staat, trek je de rem in, en stap je de aanhanger op, of als er geen plaats is loop je mee naast de aanhanger...
Superbikes, sport, naked..rij ze er allemaal zo op...
 
Normaal is het wat krap met de Motolug, in gekiepte toestand komt de goot vaak niet laag genoeg om de motor er gemakkelijk op te rijden.

Daarom gebruik ik hoogteverschillen in het terrein, zet de auto zo dat de achterkant van de Motolug tegen een verhoging staat, een stoep of zo.

En ik rijd de motor er gewoon alleen op, de motor doet het werk.
 
Laatst bewerkt:
uhm..hoe hoog is de aanhanger? 50cm? 60 cm?
rijplank er voor. motor de rijplank oprijden, en op het moment dat je voorwiel op de aanhanger staat, trek je de rem in, en stap je de aanhanger op, of als er geen plaats is loop je mee naast de aanhanger...
Superbikes, sport, naked..rij ze er allemaal zo op...
40cm hoog, breedte laadvloer 95cm en stuurhoogte 125.
Motor is 226kg
IMG_5172.jpeg
Net te weinig plek om de stap op de laadvloer te zetten.
Die wielklem heb ik af gehaald, werkt voor geen meter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan