Diablo's: corsa of gewoon??

Welke diablo??

  • Diablo

    Stemmen: 18 46,2%
  • Diablo corsa

    Stemmen: 21 53,8%

  • Totaal aantal stemmers
    39
Koopt U een set supercorsa's voor die circuitdag *D

Van die gebruikte krengen :?

Nah, I'm not buying it. Moet een reden voor zijn dat ze die zo massaal aanbieden overal. Daar is imho het beste af. Dan ben ik minstens evengoed af met mijn Diablo's vermoed ik.

Als die gebruikte SC's echt nog goed zouden zijn, zouden ze die ook niet overal dumpen hé?

Wil een band waar ik echt eens mee kan doorgaan. En die nieuwe Metzelers (opvolger RS) liggen beetje uit m'n budget |( .
 
Kijk eens in dat topic van ArnoZX10r ...op dat niveau is het beste er rap af, die banden hebben 1 heat cycle meegemakkt en hebben soms 1 kwali sessie gereden

Voor 80€ zijt ge dan wel gesteld, maar gij moet het weten :+

Ik vertrouw er in ieder geval in ;)
 
Kijk eens in dat topic van ArnoZX10r ...op dat niveau is het beste er rap af, die banden hebben 1 heat cycle meegemakkt en hebben soms 1 kwali sessie gereden

Voor 80€ zijt ge dan wel gesteld, maar gij moet het weten :+

Ik vertrouw er in ieder geval in ;)


Welk topic :?

[edit]
ah, heb het
 
Heb onlangs Diablo Corsa erop laten leggen en het is in 1 woord te beschrijven nml. Superband :} :} . Ik rij best wel sportief met m´n R6 maar na 1200km is er nog weinig van slijtage te merken. De band slijt mooi weg (lees kleine rulletjes en geen bonken) en heeft, zo lijkt het, oneindig veel grip. Als hij zijn grip een beetje kwijt raakt gaat het altijd nog gecontrolleerd.

De prijs vind ik altijd een beetje geneuzel hoor, want als je een goede band met veel grip wil moet je het geld er maar voor over hebben en anders met minder genoegen nemen. Ik heb mijn setje bij www.debandenman.nl gekocht voor 284 euri 8-) en goedkoper is volgens mij bijna niet mogelijk. Een voorwaarde is wel dat je er zelf voor moet zorgen dat die bandjes erom gelegd worden.

Suc6 en veel plezier met wat je ook kiest want uiteindelijk gaat het om:
:] :] :] :] :] :] :] :] :] (en soms kost dat een beetje meer)
 
Heb onlangs Diablo Corsa erop laten leggen en het is in 1 woord te beschrijven nml. Superband :} :} . Ik rij best wel sportief met m´n R6 maar na 1200km is er nog weinig van slijtage te merken. De band slijt mooi weg (lees kleine rulletjes en geen bonken) en heeft, zo lijkt het, oneindig veel grip. Als hij zijn grip een beetje kwijt raakt gaat het altijd nog gecontrolleerd.

De prijs vind ik altijd een beetje geneuzel hoor, want als je een goede band met veel grip wil moet je het geld er maar voor over hebben en anders met minder genoegen nemen. Ik heb mijn setje bij www.debandenman.nl gekocht voor 284 euri 8-) en goedkoper is volgens mij bijna niet mogelijk. Een voorwaarde is wel dat je er zelf voor moet zorgen dat die bandjes erom gelegd worden.

Suc6 en veel plezier met wat je ook kiest want uiteindelijk gaat het om:
:] :] :] :] :] :] :] :] :] (en soms kost dat een beetje meer)
Gisteren ook een setje aangeschaft voor de R6 van m,n vriendin :) www.debandenman.nl
wel een 120/70??? dit gaat toch lukken ???
 
Heb idd een 120/70/17 en een 180/55/17 gekocht voor mijn R6 (2003).
Stuurt geweldig en is een hele verbetering t.o.v. de 120/60/17. Veel zekerder sturen en een verschrikkelijk groot bereik.
Ik was even bang voor het spatbordje maar maakt helemaal niks uit.
 
Heb onlangs Diablo Corsa erop laten leggen en het is in 1 woord te beschrijven nml. Superband :} :} . Ik rij best wel sportief met m´n R6 maar na 1200km is er nog weinig van slijtage te merken. De band slijt mooi weg (lees kleine rulletjes en geen bonken) en heeft, zo lijkt het, oneindig veel grip. Als hij zijn grip een beetje kwijt raakt gaat het altijd nog gecontrolleerd.

De prijs vind ik altijd een beetje geneuzel hoor, want als je een goede band met veel grip wil moet je het geld er maar voor over hebben en anders met minder genoegen nemen. Ik heb mijn setje bij www.debandenman.nl gekocht voor 284 euri 8-) en goedkoper is volgens mij bijna niet mogelijk. Een voorwaarde is wel dat je er zelf voor moet zorgen dat die bandjes erom gelegd worden.

Suc6 en veel plezier met wat je ook kiest want uiteindelijk gaat het om:
:] :] :] :] :] :] :] :] :] (en soms kost dat een beetje meer)

Merci voor de beschrijving. Heb je daarvoor met de gewone Diablo gereden?
 
ik zou graag op m'n zx6r ook diablo's laten leggen echter de normale voorbandmaat is 120/65 en deze blijkt niet te bestaan bij de diablo.Nu de vraag:welke moet ik nemen? 120/60 of 120/70
 
ik zou graag op m'n zx6r ook diablo's laten leggen echter de normale voorbandmaat is 120/65 en deze blijkt niet te bestaan bij de diablo.Nu de vraag:welke moet ik nemen? 120/60 of 120/70
Dan ben je waarschijnlijk niet goed geinformeerd, want ik heb net een setje laten steken op mijn zx6 en jawel de voorband is een 120/65 :]
 
Merci voor de beschrijving. Heb je daarvoor met de gewone Diablo gereden?

Heb hiervoor de michelin pilot sport erop gehad en waren op zich wel goede banden. Maar is totaal niet te vergelijken met de diablo corsa. Alles wat je met je fiets doet is perfect aan te voelen en geeft altijd vertrouwen. Dat is nou juist datgene wat ik miste met de michelins (maar daar kunnen er meer over mee praten denk ik zo......... :( ).
Het zal deels te maken hebben met de hogere voorband. Op straat kan je ermee knallen en af en toe op het circuit zijn ze ook voor geschikt. De banden gaan wat minder lang mee dan de diablo´s maar dat is een afweging die je zelf moet maken.
 
bij de sv cup rijden ze met een corsa voorbanden een gewone diablo achter
dit alles omdat de corsa achterband te weinig grip heeft met nat weer
 
Denk dat het dan de gewone diablo gaat worden. Met mijn huidige standaard band (SC) kan ik iig de 14e Zandvoort nog doen, daarna zijn ze wel op.

Het meeste wat ik rijd is toch woon-werk, ook in de regen.

Bedankt voor de reacties.....
Dan zou ik voor de gewone gaan. Corsa blijkt niet zo goed te zijn in de regen. Vind het overigens dan wel een grote stap van SC naar gewone diablo. :?

[me]Bakkertjedeeg is zelf geen regen rijder en vindt zijn corsa's op het droge geweldig.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Hoe zijn de Dragon Supercorsa's eigenlijk ten opzichte van de Diablo Corsa's wat betreft grip en levensduur? Wat is de betere keuze als je het circuit op gaat (als beginner)?

Diablo%20Corsa.gif


Dragon%20Supercorsa.gif
 
Mwoah, als je ze nieuw koopt zou ik de Diablo nemen, en nog niet eens de Corsa. Die zijn echt keigoed, en die seconde die een Corsa misschien sneller is als je echt kan rijden... ach.
Ik heb in de Performance Bikes ook wel tests gelezen dat de Diablo Corsa er beter af kwam als de Metzeler Rennsport (de evenknie van de Supercorsa oftewel een identieke band).

Supercorsa's moet je gewoon 2e hands kopen voor 100 euro of zo en dan lekker afraggen.... tenzij je een redelijke competitierijder bent..
 
Ok genoeg gezeken...nu de harde cijfers (Motorwereld)

Diablo Corsa vs Diablo

*Grip Droog wegdek -------------18/20---16/20
*Grip nat wegdek ---------------12/20---12/20
*acceleratie nat wegdek --------13/20---13/20
*Stuurprecisie------------------18/20---15/20
*Snelheid van koers wisselen----17/20---16/20
*Remgedrag op hellingshoek------17/20---14/20

Winnaar: Pirelli Diablo Corsa
Voor de prijs moet je het niet laten want die scheelt max iets van een 10€

Kwamen beter uit de test als de Corsa:
op 1: Michelin Pilot power
op 2: Bridgestone BT-012 (0-14 niet getest)
(op 3: Corsa)

Vooral als de banden koud/nat zijn geven ze minder grip
 
Laatst bewerkt:
Ook gelezen. Maar die corsa's zijn werkelijk beregoed als het droog is. Nat weer zijn ze heel gewoontjes. Dat is ook de reden waarom ze niet op 1 stonden in die test.
Maar daar had ik de test niet voor nodig. Ik heb die gewoon gekocht omdat die goed is in droog en nog enigszins bruikbaar is bij nat weer ;)
 
Niet warm krijgen ? Waarom niet. Hangt er maar vanaf wat je verwacht. Ze hebben bij normale warme temp genoeg grip. En als je effe wil vl*** draai je twee toertjes en je voelt ze plakken als je er de duim op legt.
Anders is je rijstijl toch gematigd en is er alsnog grip genoeg als ze enigszins warm zijn. En dus zit de grip tssen de oren. Nat is echter iets anders.
De corsa is en blijft een straatband en in de zomder krijg je die zonder problemen warm. Ze hebben mij nog geen minuut verrast.
 
Typ foutje...motoRwereld.

Als tests mekaar tegen spreken hebben we natuurlijk méér vertrouwen in die test die zegt wat we willen horen. Ik heb geen zin om alles over te typen maar de test is degelijk gebeurd in dezelfde omstandigheden en met 2 testrijders die niet wisten welke band ze testten etc.

Als het koud of nat is geven de Diablo's minder grip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan