Die vermaledijde teerstrepen

Ook last van?

  • Wat doe je uberhaubt op de rechterrijstrook?

    Stemmen: 61 48,4%
  • Het is niet eens teer

    Stemmen: 3 2,4%
  • Ik heb hier ook last van

    Stemmen: 47 37,3%
  • Mwoah

    Stemmen: 15 11,9%

  • Totaal aantal stemmers
    126
Maar er moet, binnen het redelijke, toch wel een betere oplossing voor te verzinnen zijn?


9514.jpg
 
:^

En ook bij nieuw wegdek om twee nieuwe lappen op elkaar aan te sluiten. In de bocht A2/A9 |(
:^ Haarlemmerweg, spitsstroken op de A10 en de A9.. spiksplinternieuwe wegen, en alsnog is op oppassen geblazen. Op zich niet eens zo'n probleem, bij daglicht en mooi weer. Maar in het donker en in de regen zie je het niet, en wordt je ineens gegrepen. Met 100+ km/uur is dat geen fijn gevoel, en ik kan me voorstellen dat iemand zonder ervaring zomaar ineens zou kunnen "overcorrigeren" (terwijl je feitelijk niks hoeft te doen), en onderuit zou kunnen gaan...
 
:^ Haarlemmerweg, spitsstroken op de A10 en de A9.. spiksplinternieuwe wegen, en alsnog is op oppassen geblazen. Op zich niet eens zo'n probleem, bij daglicht en mooi weer. Maar in het donker en in de regen zie je het niet, en wordt je ineens gegrepen. Met 100+ km/uur is dat geen fijn gevoel, en ik kan me voorstellen dat iemand zonder ervaring zomaar ineens zou kunnen "overcorrigeren" (terwijl je feitelijk niks hoeft te doen), en onderuit zou kunnen gaan...

Mee eens. Ik heb wel een paar keren zo'n zwabber meegemaakt. Je reageert dan in een reflex, dus ik kan me best voorstellen dat mensen overreageren.
Zelfs bij warm weer zijn ze link, omdat het teer dan bijna vloeibaar wordt.
 
ik denk dat ik ook maar wat meer domme acties moet gaan proberen ofzo, ik rij elke dag op de A9, en ik heb er eerlijk gezegd nog nooit last van gehad.
 
Yup ik vermijd het ook liever. Voor mijn werk altijd naar Almere de bocht vanaf de a27 de a6 op lag vol met die meuk. In de regen voelde je gewoon je banden wegglijden... gelukkig hebben ze eindelijk het asfalt aangepakt en een hele nieuwe laag aangelegd. Stuk beter voor de gemoedsrust :)
 
Bij Gouda (Gouda --> Utrecht) zag ik laatst ook zo'n mooie streep liggen en dat terwijl ze net geasfalteerd hadden B|
 
Ik rij alleen met mooi weer 8-)

Of;

Ik rij alleen dijkjes, nooit snelwegen 8-)


Als de zon er een tijdje op staat wordt dat spul zacht. Blijft een mooie afdruk staan als je er overheen rijdt/loopt/fietst. Zelfs een keer bij een auto gezien dat er een stuk van dat bitumen aan de band bleef plakken en je dus een bult op je band had. Moet er niet aan denken dat dat op de motor gebeurd :/
 
mijn brik geeft ook altijd een zwabber bij ongelijkmatige overgangen tussen rijstroken of stukken asfalt.

je went eraan; uiteindelijk is het gewoon een kwestie van erop blijven zitten....
 
Is al een keer een item geweest, ik heb destijds een klaagmail naar wegbeheer gestuurd en die melden mij dat de teerstroken als ze net gelegd worden met een soort steenslag ingestrooid worden. Zelf heb ik het idee dat ze de steentjes om de meter leggen of dat het eerste beste voertuig ze eraf rijdt ( dus de strooitruck zelf) .
 
Was mij ook opgevallen, bij het vernieuwde wegdek van de A59 bij Waalwijk. Ik dacht dat het ermee te maken had, dat het leggen van de nieuwe stroken qua breedte niet overeenkomt met de breedte van de rijbanen. Dus dat ze vroeger netjes linkerstrook, rechterstrook, vluchtstrook deden en nu maar 2 lappen ofzo. En dat moet dan aan elkaar geplakt worden op precies de positie waar ik rijd als ik op de rechterstrook rijd. Jammer, want het leidt ook zo af, een lijn die je niet wil volgen.

Je hebt trouwens ook wel eens op de snelweg van die baanbrede sensorlussen in het wegdek zitten, netjes afgeplakt met hyperglad smurfensnot. Daar heb ik wel eens aardig zjwoep over heen gedaan, net op die plek gas geven met nat weer. Maar de grip is zo weer terug natuurlijk.
 
Ik probeer rijstroken die vol liggen met die troep te vermijden.
Als ik daarvoor constant op de linker baan moet rijden, so be it.
 
A12 tussen Veenendaal en Ede zelfde verhaal. Toentertijd bij RWS gemeld dat de positie van deze strook exact op de plek ligt waar je met de motor hoort te rijden (iets links van het midden). Ze hebben me toen verteld dat ze het met de aannemer besproken hebben en er rekening mee gingen houden in het vervolg.... uhu

M.a.w. gewoon melden bij MAG / Rijkswaterstaat, laat ze dr maar een flink dosier van opbouwen. Zo jammer dat het altijd eerst een keer fout moet gaan voor er wat veranderd...
 
Die vermaledijde Gilles heeft gelijk. Klotedingen die vermaledijde teerstrepen. Je ziet ze steeds vaker en ze worden steeds langer. Met name in bochten kunnen ze bij nat weer bloedlink zijn.

Het is een goedkope en snelle manier om wegen op te lappen. De laatste jaren wordt het steeds vaker toegepast lijkt het wel, omdat de overheden geen geld meer hebben en fatsoenlijke reparaties op deze manier uitstellen. Maar er moet, binnen het redelijke, toch wel een betere oplossing voor te verzinnen zijn?

Ja minder nieuwe wegen aanleggen of extra rijstroken. Meer en bredere wegen is meer onderhoud. Dus in de toekomst wordt het onderhoud per meter wegdek nog minder dan nu. Het tekort aan onderhoudsbudget wordt nu aangelegd. B|
 
Gewoon een dagje Belgische betonplaten rijden, dan waardeer je de Nederlandse wegen opeens enorm ;) .
 
Gewoon een dagje Belgische betonplaten rijden, dan waardeer je de Nederlandse wegen opeens enorm ;) .

Ooit zag ik het Belgische wegendek als de tegenhanger van wat Nederland aan aanleg/onderhoud doet, maar......

Ook zoiets: in Duitsland zie je dat putdeksels altijd zijn voorzien van een stroeve laag. Waarom wordt dat hier niet gedaan?
 
Ooit zag ik het Belgische wegendek als de tegenhanger van wat Nederland aan aanleg/onderhoud doet, maar......

Ook zoiets: in Duitsland zie je dat putdeksels altijd zijn voorzien van een stroeve laag. Waarom wordt dat hier niet gedaan?

Zie het in Nederland soms ook wel, maar mag overal wel inderdaad :Y
 
:^

En ook bij nieuw wegdek om twee nieuwe lappen op elkaar aan te sluiten. In de bocht A2/A9 |(

Ik heb daar dus al een motorrijder in de kant zien liggen...
Ook de bocht van Gaasperdammerweg (A9) naar A9 richting Amstelveen is verradelijk glad geworden, niet alleen door de teertongen, maar ook door "raar" niet afwaterend asfalt neer te leggen... De bocht ligt wat schuin, maar toch blijven er behoorlijke plassen liggen... :?

Ook bij de de aanleg van de A10 hebben ze een mooie teertong achtergelaten...
 
In Duitsland kunnen ze er ook wat van.
Gelukkig zijn ze nooit breed en glij je dus maar een heel klein stukje weg. Maar het voelt wel tricky.
 
Ooit zag ik het Belgische wegendek als de tegenhanger van wat Nederland aan aanleg/onderhoud doet, maar......

Ook zoiets: in Duitsland zie je dat putdeksels altijd zijn voorzien van een stroeve laag. Waarom wordt dat hier niet gedaan?

En zelfs de door jou benoemde met grit afgewerkte putdeksels hebben ze in belgië al een tijdje...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan