Dikke kuiten, welke laars?

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
29.985
1.083
Ik ben een beetje vreemd gebouwd, korte beentjes, dikke kuiten, et cetera, en ik loop vast op het vinden van een geschikte 'race' laars.

Mn maat had een tijd terug daytona security Evo laarzen gekocht, en die zijn bij de kuit in breedte goed verstelbaar. Vol goede hoop op ebay een setje gebruikte gekocht, maar helaas. Ik krijg de laars aan, maar daar stopt t ongeveer ook wel.

1590695598543.png

Zijn er hier mensen die tegen het zelfde probleem zijn aangelopen, en een geschikte 'korte' laars hebben gevonden die toch goed beschermt?

Ik kom na snel googlen dit soort dingen tegen, maar ben vooral benieuwd naar ervaringen van rijders..
1590695658614.png

Ik zal van de winter ook wel een bezoek aan de zilveren naald brengen, want de lengte van de broekspijpen is ook alles behalve kloppend... :')

1590695736907.png

MTFDarkEagle

MF veteraan
9 okt 2013
4.716
297
29
Almelo
www.shreksquadron.org
De Dainese laarzen hebben verstelling voor de kuiten... Maar of het voor jou voldoende is, weet ik niet. Zul je eens moeten proberen.
Ik heb de dainese tr course out in maat 45; ik kan wel eens wat fotootjes maken als je wilt?

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
29.985
1.083
Zou je eens kunnen meten wat de schachthoogte is vanaf de vloer gemeten? en hoe breed de laars afgesteld kan worden op zijn breedst?

Ik zit op advies van een vriend even naar een toerlaars te kijken, puur omdat ze specifiek een serie maken die bedoeld is voor dikkekuitenmensen...

Tis dan niks sportiefs, maar als ik er in pas dan ben ik al heel gelukkig...

ElSjiepo

Die hard MF'er
14 mrt 2011
519
27
30
Heiloo
Laarzen van TCX al eens geprobeerd? Ik ben 25cm te kort voor m'n gewicht zeg maar (incl forse kuiten), maar de TCX (racelaars) past me prima.

B.B.I.L.

MF veteraan
29 mrt 2005
8.339
19
42
Valburg
Deze moeten ook passen met dikke kuiten.
Niks geen klittenband gekloot wat na verloop van tijd toch los gaat laten, maar (klik) verstelbare kuitaansluiting.
Ik heb normale kuiten (denk ik) en ik moet ze verklikken tot bijna de kleinste diameter.

Bijlagen

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
18.229
4.034
58
Den Haag
De klittenband van de kneesliders zit veel te laag, daar past geen laars overheen.

MTFDarkEagle

MF veteraan
9 okt 2013
4.716
297
29
Almelo
www.shreksquadron.org
Zou je eens kunnen meten wat de schachthoogte is vanaf de vloer gemeten? en hoe breed de laars afgesteld kan worden op zijn breedst?
Van vloer naar bovenkant is ongeveer 30cm.
En de breedte op 't hoogst (wel wat moeilijk te meten) maar is denk ik realistisch zo 14cm of zo...
Ik zal je op de PB een tweetal fotootjes sturen. Kun je het zien :)

• Like
Waarderingen: RoyalClub

sudlon

Die hard MF'er
7 sep 2006
395
4
Niks geen klittenband gekloot wat na verloop van tijd toch los gaat laten, maar (klik) verstelbare kuitaansluiting.
Ik heb normale kuiten (denk ik) en ik moet ze verklikken tot bijna de kleinste diameter.
Ik had die ook. En met mijn dikke kuiten kreeg ik ze 1 of 2 "rateltjes" erin.

Super fijne soepele laarzen met goede bescherming. Dikke aanrader. Alleen wel aan de prijs.

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
29.985
1.083
Ik ga straks de Daytona's die ik gekocht had retour brengen, en dan even kijken naar die alpinestar, en evt de tcx als ze die ook hebben

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
29.985
1.083
De zaak had deze wel, maar niet in mijn maat helaas.

Na overleg met de winkelmedewerker is het plan om toch eerst de broekspijpen te laten verkorten en daarna pas weer verder te zoeken naar laarzen '(

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
29.985
1.083
Vandaag bij De zilveren naald in veenendaal geweest voor het aanpassen van het pak, Michel heeft mij uitgelegd dat het pak niet te lang is, maar de kuit sluiting veels te nauw is, waardoor de broekspijp dus te ver naar beneden getrokken wordt, zodat de rits kan sluiten. Ik had het nog niet in de gaten, maar met gesloten rits zat het stretch stuk wat normaal boven de knie zie, nu op de knie :')

Hij gaat een stuk bij de sluiting inzetten, zodat de broekspijp hoger zit, en de rits kan sluiten over m'n kuit. Hij haalt ook nog een stukje vulling weg wat bij de scheen zit, dit is nu drie dubbelop als je een laars aan hebt... (laars, vulling en dan nog knie/scheenbeschermer)
Hier na ga ik opnieuw zoeken naar laarzen.

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
18.229
4.034
58
Den Haag
Vandaag bij De zilveren naald in veenendaal geweest voor het aanpassen van het pak, Michel heeft mij uitgelegd dat het pak niet te lang is, maar de kuit sluiting veels te nauw is, waardoor de broekspijp dus te ver naar beneden getrokken wordt, zodat de rits kan sluiten. Ik had het nog niet in de gaten, maar met gesloten rits zat het stretch stuk wat normaal boven de knie zie, nu op de knie :')

Hij gaat een stuk bij de sluiting inzetten, zodat de broekspijp hoger zit, en de rits kan sluiten over m'n kuit. Hij haalt ook nog een stukje vulling weg wat bij de scheen zit, dit is nu drie dubbelop als je een laars aan hebt... (laars, vulling en dan nog knie/scheenbeschermer)
"Dikke kuiten" wordt vaak verward met "korte kuiten". Vandaar dat de broek veel te ver in de laars zat.

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
29.985
1.083
Ik zal daar eens een bezoek brengen volgende week zaterdag, dan ga ik het pak ophalen in Veenendaal en rijd ik meteen wel door.

• Like
Waarderingen: Meneer René

He Vinkie

MF'er
7 sep 2010
146
0
47
Vinkeveen
Heb hier nog een nagenoeg nieuw setje Daytona Evo's staan MET "verruimde kuitpartij". is maat 42/43.
Volgens mij niet heel ver bij je vandaan...

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
29.985
1.083
Heb hier nog een nagenoeg nieuw setje Daytona Evo's staan MET "verruimde kuitpartij". is maat 42/43.
Volgens mij niet heel ver bij je vandaan...
Schoenmaat te groot, moet 41 hebben helaas. Toch bedankt voor je aanbod!!!

Zou je misschien wel een foto kunnen schieten van de verruiming?

Jan ARTC132

MF veteraan
11 dec 2010
1.752
86
36
Haarlemmermeer
Mijn vrouw had ook een soortgelijk probleem. Winkel in en uit geweest op zoek naar laarzen. Uiteindelijk bleek ook bij haar de pijp van haar pak gewoon te laag te zitten. Heb je het al eens geprobeerd met de pijp iets omhoog trekken en dan een laars passen?

Ikzelf heb het probleem altijd andersom... Alles zit te wijd qua broek.

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
29.985
1.083
Mijn vrouw had ook een soortgelijk probleem. Winkel in en uit geweest op zoek naar laarzen. Uiteindelijk bleek ook bij haar de pijp van haar pak gewoon te laag te zitten. Heb je het al eens geprobeerd met de pijp iets omhoog trekken en dan een laars passen?

Ikzelf heb het probleem altijd andersom... Alles zit te wijd qua broek.

;) bedankt voor je feedback

dit zijn ze, zijn op maat gemaakt:
Bekijk bijlage 1510588

Oei, weet je nog wat dat gekost heeft destijds?