Discussie: laat Kawa ons nu in de steek?

Als je een kawa in repsol kleuren spuit denkt ook iedereen dat het een honda is.

..
Niet mee eens, er zit geen lijn meer in de modellen. de zx10r van 04 was goed, maar daarna toch een groot drama net als die er lijn met dat stompe down syndroom neusje of het snaveltje van de nieuwe zx6 of zx10, een giller :')
 
Niet mee eens, er zit geen lijn meer in de modellen. de zx10r van 04 was goed, maar daarna toch een groot drama net als die er lijn met dat stompe down syndroom neusje of het snaveltje van de nieuwe zx6 of zx10, een giller :')

Ik vind de nieuwe 6 en 10 ook niet mooi, daar niet van. Maar ik doelde op het feit van kleurgebruik.

ik zelf vind de 6 van 03 tot 07 erg mooi.. daarvoor en daarna niet meer.
 
en officieel eruit kawa :W (bron: racesport.nl)

Laten ze zich maar richten op maken van grasmaaiers ofzo :+
 
Vrees dat ze ook dat niet kunnen :N



Maar, triest dit. Heel erg jammer :/
 
Het gerucht is een feit geworden! Kawa gaat onze races verlaten. De heren (m/v) aandeelhouders hebben hun zakken gevuld en willen nu even niet investesteren. jammer hoor!
 
Kawasaki stapt definitief uit de MotoGP


Er is in de afgelopen weken veel gesproken en gespeculeerd over de toekomst van het Kawasaki racing team in de MotoGP. Daar is vandaag de doorslag in gegeven. Kawasaki Heavy Industries, Ltd. heeft in een officieel persbericht te kennen gegeven dat het in 2009 haar race activiteiten in de MotoGP definitief zal staken.



Als gevolg van het snel veranderende klimaat in de business industrie, heeft Kawasaki onverwacht maatregelen moeten treffen om met deze situatie om te kunnen gaan. Omdat het er door de grote impact van de financiële crisis niet op lijkt dat de wereld economie in korte tijd zal gaan veranderen, heeft Kawasaki het besluit moeten nemen om voor 2009 alle race activiteiten in de MotoGP te staken.
Kawasaki zal in de race industrie blijven en zal doorgaan met de massa-productie van motorfietsen. Daarnaast zal ze al haar klanten die gericht zijn op het racen blijven ondersteunen.

Kawasaki wil alle fans bedanken die het team hebben gesteund en hen daarmee enorm geholpen hebben.

Mr.Yoshio Kawamura, de Managing Director van Kawasaki Motors Racing B.V. heeft tevens in het persbericht zijn grote waardering uitgesproken voor de bijdrage en al het werk die de medewerkers van het MotoGP team voor Kawasaki hebben geleverd.


BRON: Racesport.nl
 
tja,

ik denk dat 1 + 1 nog steeds 2 is... kawa gaat al jaren voor geen meter in zowel de MotoGP als de Superbikes, dat zal zowieso voor sommige kopers al een reden zijn om kawa voorbij te lopen, die willen zich alleen maar met een "winnaar" etaleren bij kennissen en vrienden.

de ontwikkelingskosten zullen enorm zijn, maar dat heeft, ondanks diverse getalenteerde rijders tot op heden nul opgeleverd.

1 + 1 = we stappen eruit, de kredietcrisis is hiervoor een mooi excuus, of de druppel, net hoe je ertegenaan wilt kijken. is het jammer dat we wat veldvulling missen?

ja en nee, als het alleen maar is om een wat voller veld te zien tijdens de races dan wel, maar als het je gaat om gelijkwaardige strijd en spannende races dan vind ik het niet echt nodig om achteraan wat van dat groene spul te zien meerijden als bladvulling...

op een of andere manier krijgen de diverse fabrikanten het om de zoveel jaar meestal wel een keer voor elkaar om alles precies goed te krijgen wat dan resulteert in een kampioenschap. yamaha ging in de jaren 80 en 90 diverse malen lekker, maar ook jarenlang niet, geld ook voor suzuki (iets minder vaak) en natuurlijk honda en nu ducati, zelfs roberts heeft met de kr machine nog wel wat succes gekent.

de laatste successen van kawa komen volgens mij uit de tijd van Toni Mang en dergelijke 250 en 350 cc, in de hoogste klasse al heeeel lang niet.

hoop dat er voor de kwantiteit van het veld een paar merken het gezicht durven te laten zien zoals ducati dat heeft gedaan, misschien gaan de kawa's wel over naar Aspar en wie weet wat een handige knutsel er dan nog van kan maken ;)

we hebben nog even voor de start van 2009 seizoen....
 
'( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '( '(

ondanks de slechte prestaties van het team toch een zwarte dag inde historie van de motorsport.
hoop dat er niet meer volgen.

Maar de mean green racing machines verkopen altijd wel goed dacht ik of zou ik de enige zijn die er 1 gekocht heeft ;)

Hopen dat we volgend seizoen een ander team ervoor in de plek gaan krijgen, want als je nu nog wilt instappen in dit seizoen denk ik niet dat je ook maar 1 punt pakt.
 
kawasaki spreekt van een TIJDELIJKE terug trekking vanwege de krisis..Mogelijk zijn ze erin 2010 weer gewoon bij:)
 
Kan het nog steeds niet geloven. Geen groen meer in de motogp ;(
IS het nog wel de moeite waard om met 17 motoren te gaan starten. Een Wk punt is zo toch niks meer waard :? Als er twee vallen dan zit je al in de punten. :Y

De 250 en 125 cc worden ook al niet meer uitgezonden in 2009. Balen :X

Heb me voorgenomen om in 2009 de WK supersport en Superbikes weer aandachtig te gaan volgen. 8-)
Met Aprilia, en Bmw erbij wordt het weer een echt kampioenschap *O*
En ze komen in april al naar ASSEN :Y *O*

En het allerbelangrijkste }) Kawa doet ook meee :} :9

Ninjawil
full
 
Ik heb ook op rtl gezien dat Kawasaki ermee stopt, maar op motogp.com zijn ze volop aan het testen en daar heb ik het bericht ook niet gezien dat ze stoppen...beetje apart. Misschien dat ze testen voor de productie motor. Wel sneu voor kawa, je merkt dat motogp een beetje doodbloed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan