Beste allemaal
Ik heb een distributie ketting besteld voor mijn Honda XR 600 van het merk DID, SCA-0412A SV
toen ik hem thuis uit de verpakking haalde viel mij al gelijk op dat de plaatjes van mijn oude ketting allemaal groter/hoger waren terwijl beide kettingen wel evenveel plaatjes en schakels hebben. (118 schakels)
ik heb met een schuifmaat nagemeten en de plaatjes zijn allemaal ruim 1 mm groter bij mijn oude ketting en ook de pennetjes zijn net iets dikker.
ik vroeg mij af of ik dan de juiste wel heb vanwege dat de plaatjes groter zijn bij mijn oude ketting. ondertussen heb ik de winkel gemailt en die zegt wel de goede ketting hebben geleverd maar heeft er geen verklaring voor dat van mijn oude ketting de plaatjes groter zijn. vandaar dat ik het hier nog eens even wil navragen hoe dat nu precies zit.
beide kettingen zijn trouwens gemeten even lang. mijn oude ketting is dus niks langer dan de nieuwe ketting wat ik ook al zo vreemd vind.km stand van mijn motor is 11.000 op de teller maar weet niet of dit klopt.bj is 1987. de reden van vervanging is vanwege blok revisie en niet omdat ik er wat aan de distributie hoorde. de spanner ziet er ook nog goed uit met name het asje is niet ingesleten. heb ook een nieuwe veer voor de spanner ook gekocht.
maar ik vraag mij dus af waarom de nieuwe ketting zo dunner is? mocht dit wel de juiste ketting zijn kan ik net zo goed of beter mijn oude ketting erop laten? ik vind de nieuwe ketting nogal dun eruit zien tov de oude ketting .vind de nieuwe er eerlijk gezegd breekbaarder eruit zien. het doosje zat ook niet geseald met een zegel. ik kon het zo openmaken. stel zit toch de verkeerde in..
hoe lang gaat een distributie ketting voor een motorfiets eigenlijk mee?
heb hier een paar foto´s waar duidelijk op te zien is dat mijn oude ketting zichtbaar dikker is, links mijn oude ketting. rechts de nieuwe
Ik heb een distributie ketting besteld voor mijn Honda XR 600 van het merk DID, SCA-0412A SV
toen ik hem thuis uit de verpakking haalde viel mij al gelijk op dat de plaatjes van mijn oude ketting allemaal groter/hoger waren terwijl beide kettingen wel evenveel plaatjes en schakels hebben. (118 schakels)
ik heb met een schuifmaat nagemeten en de plaatjes zijn allemaal ruim 1 mm groter bij mijn oude ketting en ook de pennetjes zijn net iets dikker.
ik vroeg mij af of ik dan de juiste wel heb vanwege dat de plaatjes groter zijn bij mijn oude ketting. ondertussen heb ik de winkel gemailt en die zegt wel de goede ketting hebben geleverd maar heeft er geen verklaring voor dat van mijn oude ketting de plaatjes groter zijn. vandaar dat ik het hier nog eens even wil navragen hoe dat nu precies zit.
beide kettingen zijn trouwens gemeten even lang. mijn oude ketting is dus niks langer dan de nieuwe ketting wat ik ook al zo vreemd vind.km stand van mijn motor is 11.000 op de teller maar weet niet of dit klopt.bj is 1987. de reden van vervanging is vanwege blok revisie en niet omdat ik er wat aan de distributie hoorde. de spanner ziet er ook nog goed uit met name het asje is niet ingesleten. heb ook een nieuwe veer voor de spanner ook gekocht.
maar ik vraag mij dus af waarom de nieuwe ketting zo dunner is? mocht dit wel de juiste ketting zijn kan ik net zo goed of beter mijn oude ketting erop laten? ik vind de nieuwe ketting nogal dun eruit zien tov de oude ketting .vind de nieuwe er eerlijk gezegd breekbaarder eruit zien. het doosje zat ook niet geseald met een zegel. ik kon het zo openmaken. stel zit toch de verkeerde in..
hoe lang gaat een distributie ketting voor een motorfiets eigenlijk mee?
heb hier een paar foto´s waar duidelijk op te zien is dat mijn oude ketting zichtbaar dikker is, links mijn oude ketting. rechts de nieuwe
Laatst bewerkt: