De patatkoning
MF veteraan
- 6 dec 2004
- 1.310
- 4
Welk merk blokken zijn het?
Ik heb het wel eens gezien, weet alleen het merk blokken niet meer..
ik heb het bij een auto wel eens gezien, een slechte lijmverbinding, vocht en roest doet de rest.
is goed te zien ook.
Ik heb het wel eerder gezien. Ook met hetzelfde model Brembo. Normaal gesproken de achterrem, die blijft langer zitten als de blokjes voor. Daar kan je de leverancier niet van beschuldigen. Gewoon oude blokken waar vocht, vorst, pekel tussen gekomen is. Er gebeurt ook niets mee. Zolang het kartonnetje nog op de baseplate zit kan je remmen. Laat het kartonnetje echt los, dan schiet het tussen de klauw uit en rem je staal op staal.
Een vriend van mij heeft meegemaakt, dat de remvoering onder het rijden er uit viel. Met 140 op een bocht af, remmen niets..........
Dat werd dus een megaklus om de motor weer te herstellen, gelukkig hoefde hij zelf niet in de revisie, maar je zal maar net die boom meepikken
In zijn geval dus de voorrem. Zijn motor stond toen ook zomer en winter buiten en werd elke dag gebruikt.
Precies, dus aan de ene kant ben ik blij dat ik t nu zie. Maar aan de andere kant, komop, dit mag toch niet zeg. Ik schrok er serieus van. Morgen maar eens horen wat ze bij de dealer zeggen (niet de dealer waar die blokken vandaan komen).
Keep you posted.
Zojuist bij het schoonmaken van de remmen (KTM adventure 990R), de blokken eruit, valt deze dus zomaar uit mekaar.....
IK moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Blokken zien er verder nog goed uit. Ken echter de historie niet. Of het de eerste set is (motor heeft 21K gelopen nu), en ik heb hem vanaf 16K. Zou theoretisch de tweede set kunnen zijn...
Precies, dus aan de ene kant ben ik blij dat ik t nu zie. Maar aan de andere kant, komop, dit mag toch niet zeg. Ik schrok er serieus van. Morgen maar eens horen wat ze bij de dealer zeggen (niet de dealer waar die blokken vandaan komen).
Keep you posted.
Je hebt die fiets nét (gedurende) een paar duizend kilometers. zoals je zélf aangeeft. Ik denk dat ik wel weet wat de dealer er over gaat zeggen.
Wimmel, het kan aan mij liggen, maar ik vind beide comments van jou in dit draadje enigszins vervelend / belerend overkomen. Maar dat kan aan mij liggen. T is niet de eerste motor waar ik aan sleutel, dus het is nergens voor nodig om vanachter je toetsenbord andere forum gasten (ik in dit geval) een beetje te kleineren.
Het is de eerste keer dat ik dit tegenkom bij het schoonmaken van de remmen in al die jaren. Dus ik stel een vraag op dit forum, daar is het forum voor volgens mij.
Neem een pilsie, ontspan, en geniet van je weekend.
En ik koop morgen gewoon een setje nieuwe blokken en dan zijn de remmetjes weer netjes schoon, fris, en bijterig.
Ciao
Yups, 2 x gehad. ook brembo Motor werd ook met pekel bereden, dit was dan ook de oorzaak zoals al eerder gezegd.
tijdens rijden hoef je dit niet altijd te merken eerste set bleef mooi op zijn plaats zitten 2e set gaf tijdens het rijden rammelend geluid en schokkerig rembeeld, bij loslaten rem donderde de voering er uit.
enige wat je kan doen, regelmatig je remmen controleren, maar dat doe je al dus nieuw setje erin en goan!
Heeft niets met het merk blokken te maken, maar (zoals al enkele keren aangegeven) met de omstandigheden. Pekel is een vervelend goedje en op roest hecht nu eenmaal niets.Sodeknetters, zeker van een merk als brembo zou je toch verwachten dat de lijm het langer uithoudt, dan er "voering" op de blok zit....
... Zojuist bij het schoonmaken van de remmen (KTM adventure 990R), de blokken eruit, valt deze dus zomaar uit mekaar.....
IK moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Blokken zien er verder nog goed uit. Ken echter de historie niet. Of het de eerste set is (motor heeft 21K gelopen nu), en ik heb hem vanaf 16K. Zou theoretisch de tweede set kunnen zijn...