dit moet ik even kwijt..

Sabri

MF'er
8 okt 2007
98
0
Amsterdam
Gisteravond rij ik vanaf de A9 de A2 richting Utrecht op. Op het stukje samenvoegen waar je de afslag Abcoude ook hebt voeg ik in vanaf de "afslagbaan" naar de hoofdbaan. Naast/voor mij rijd een geel busje van een hoveniersbedrijf of iets dergelijks op de middelste baan. Ik besef dat ik precies in z'n dooie hoek zit en geef een beetje gas bij. Precies op dat moment besluit hij rechtsaf te gaan (vanaf de middenbaan de afslag op) en ik kan nog net op tijd uitwijken. Luid toeterend zwaai ik even naar 'm "Hallooooo ik ben er ook nog". Straal gas gegeven met in m'n hoofd "Heb je weer zo'n mongeaul".

Affijn, meneer komt rechts naast me gereden dus ik denk "nou, die zal wel boos zijn en een vingertje klaar hebben". Gast doet z'n raam open, steekt z'n kop uit het raam:

SOORRRIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEE SORRIEEEEEEEEEEEE IK ZAG JE NIET

Ge-wel-dig.
 
Als er een naam + telefoonnummer op zo'n bus staat merk ik dat er begripvoller wordt gereageerd dan wanneer dat niet zo is. "Kan toch een klant zijn die m'n baas kan bellen" lijken ze te denken...
 
Laatst bewerkt:
Netjes dat hij zijn excuses aanbood, maar als je zelf vanuit de dode hoek iemand rechts wilt inhalen vraag je er ook wel een beetje om natuurlijk :X
 
Als er een naam + telefoonnummer op zo'n bus staat merk ik dat er begripvoller wordt gereageerd dan wanneer dat niet zo is. "Kan toch een klant zijn die m'n baas kan bellen" lijken ze te denken...

Mwoah, vind ik wel meevallen. Als chauffeur vaak genoeg aan de stok gehad met bouwvakkers/vertegenwoordigers/"collega" chauffeurs ed.

In Duitsland is dat wel zo. Daar kan je namelijk als burger iemand een oor aannaaien door hem aan te geven.
 
al in het gespot topic gekeken of je niet toevallig gespot bent door een hovenier? 8-)
 
je hebt ook de plicht als motorrijder om jezelf zichbaar op te stellen.
ik zie bv nog steeds motorrijders zonder lichten rijden in de schemer of overdag in grijs weer........... |(
dan denk ik ook van.... |( |( |(
ook zie je sommigen consant in de dode hoeken van busjes/vrachtwagens/auto,s zich ophouden om dan opeens in te willen halen zonder richting aan te geven.
je kan er dan 100% vanuit gaan dat niemand je heeft gezien hoor......
-O-
 
Gisteravond rij ik vanaf de A9 de A2 richting Utrecht op. Op het stukje samenvoegen waar je de afslag Abcoude ook hebt voeg ik in vanaf de "afslagbaan" naar de hoofdbaan. Naast/voor mij rijd een geel busje van een hoveniersbedrijf of iets dergelijks op de middelste baan. Ik besef dat ik precies in z'n dooie hoek zit en geef een beetje gas bij. Precies op dat moment besluit hij rechtsaf te gaan (vanaf de middenbaan de afslag op) en ik kan nog net op tijd uitwijken. Luid toeterend zwaai ik even naar 'm "Hallooooo ik ben er ook nog". Straal gas gegeven met in m'n hoofd "Heb je weer zo'n mongeaul".

Affijn, meneer komt rechts naast me gereden dus ik denk "nou, die zal wel boos zijn en een vingertje klaar hebben". Gast doet z'n raam open, steekt z'n kop uit het raam:

SOORRRIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEE SORRIEEEEEEEEEEEE IK ZAG JE NIET

Ge-wel-dig.


_O-
 
hehe dat is inderdaad aardig van die man.
Ik heb afgelopen jaar als soort koerier gewerkt, 80.000 km gereden in ongeveer 6 maanden met een Caddy.
Geen ongeluk of krasje of wat, had toen net een jaar mijn rijbewijs. Maar nu komt het : ik heb toch wel redelijk vaak een motorrijder gehad in mijn dode hoek. Wat ik niet begrijp is waarom toch veel motorrijders daar dan ook in blijven rijden. Je ziet en snapt toch zelf wel dat als je bij een busje ten hoogte van het achterwiel rijdt, je in de dode hoek zit?
Geef dan even gas, of rem wat af...
(gelukkig had ik alle keren wel zoiets van: huh, er reed toch net ergens een motorrijder, waar is die nou weer gebleven hehe)

moest het even kwijt, heb verder niks tegen motorrijders hoor :)
(Behalve tegen de buurman die elke ochtend zijn ducati start en dan eerst 5x gasgeeft waardoor de hele buurt wakker is hehe)
 
Dat was idd erg aardig van die man dat hij zich verontschuldigde! Beter dan wat ik afgelopen maandag had!

Ik reed dus een file uit, en er wil een auto gaan inhalen die de hele tijd links reed (ik weet t, je mag niet rechts inhalen, maar dat zullen de meesten van jullie soms ook wel doen, als je achter iemand rijd die niet doorrijd op de linkerbaan, terwijl het recht gewoon leeg is :Y )! Maar goed.. k ben m dus aan t inhalen, komt ie naar rechts (zonder richtingaanwijzer) dus k remmen en ook mn claxon gebruiken.. ga k er aan de linkerkant langs, zit ie me toch een partij uit zijn naad te gaan daar in die auto! Echt niet normaal! Maar ja.. k m er nog wel ff op wijzen natuurlijk dat hij beter moet kijken (want dat had ie ook niet gedaan namelijk)! Toen maar weer verder gereden, ging toen namelijk alweer de volgende file in ;) !
 
Ik ga er gewoon standaard vanuit dat niemand mij ziet, dan ben je altijd berekend op mensen die ineens opzij komen. Bij een busje moet je extra oppassen, want in een busje kun je niet over je schouder kijken.

Nu is dat het probleem van de chauffeur, maar vaak maken die mensen veel kilometers en kunnen weleens iets minder opletten.

Ik had het gisteren ook in de file, een busje reed uiterst rechts op de linkerbaan en daarnaast een vrachtwagen. Ik wilde middendoor wat dus niet ging dus ging ik achter zijn rechterspiegel rijden.
Het duurde ongeveer 3 minuten voor hij me zag en ruimte maakte.
 
goeie smiddags,

ik rij zelf ook in een bestel-auto en het blijft opletten, vooral bij motorrijders. Heb zelf ook al regelmatig gehad dat ze verdwijnen. Sowieso erg vreemd dat er niets aan wordt gedaan, je mag met een gewoon B rijbewijs in zo'n busje rijden, waarin je met een beetje pech aan beide kanten een dooie hoek van een hele auto hebt en als je echt pech hebt een dichte achterkant en dan zie je helemaal geen zak. En dat verhaal van je rijlessen binnen, buiten, dooie hoek kan je dan ook meteen weggooien want daar heb je niets aan. Je moet gewoon continue het gehele verkeer om je heen in de gaten houden, en een motorrijder die veel sneller komt aanrijden dan je redelijkerwijs kan verwachten ga je gewoon missen.
Een oplossing heb ik zo snel niet, behalve dan rekening houden met het feit dat mensen je soms simpelweg niet KUNNEN zien.
 
idd met je eens eelco rij zelf ook in een fiat scudo voor het werk ook een dichte bak moet zeggen dat ik meenstal alles wel zie maar we zijn allemaal mensen en zie ook wel eens wat over het hooft, mischien moeten we eens meer van uitgaan dat we ook wel eens niet gezien worden en doe er zelf eens wat aan!!!
 
Netjes dat hij zijn excuses aanbood, maar als je zelf vanuit de dode hoek iemand rechts wilt inhalen vraag je er ook wel een beetje om natuurlijk :X

Het was in een net wel/net geen file situatie. Mensen die het stuk dagelijks rijden begrijpen wel wat ik bedoel. Als ik voor me een groot gat laat worden mensen achter me boos (lees: gaan drukken) en als ik gas geef zit ik in z'n dode hoek. Omdat hij op de middenbaan reed had ik niet het vermoeden dat hij nog uit wilde voegen (ik was -net- ingevoegd). Maar goed, ik realiseerde me dat ik in zijn dode hoek zat dus hield het al in de gaten en zat klaar om uit te wijken (zelf af en toe in een busje rijden doet wonderen).

Ik heb zelf de situatie al een keer meegemaakt als koekblikker toen ik van de A12 de A2 op kwam rijden. Ik voeg in, wil de middenbaan pakken om een vrachtauto voor me in te halen maar zag een motorrijder over het hoofd. _Ondanks_ binnenspiegel-buitenspiegel-schouder.

Moraal van het verhaal is eigenlijk dat zowel motorrijders als koekblikkers elkaar goed in de gaten moeten houden en dan komt het allemaal wel goed :)
 
Als ze je als motorrijder niet zien, dan rij je niet opvallend genoeg.
Ik geef altijd maar een hoop gas,en dan heb ik liever dat ze zeggen, daar gaat weer zo'n geK Dan hebben ze me in iedergeval gezien.
 
Hij werkte iniedergeval niet bij: Otis liften, Unica, DHL, Imtech, UPS, Conexxion of Essent.
Die l*llo's zijn stekeblind.

Hierbij *O* aan de chauffeurs van de Aldi en chauffeur van E.Kroon uit Wilnis die ik echt elke morgen inhaal voor het Julianaplein in Groningen, deze geven ruimte met hun vrachtauto(!) zodat ik kan passeren. :]

Voor al die andere k*ntgaten, kijk eens wat meer en probeer wat te zien.....
 
Gisteravond rij ik vanaf de A9 de A2 richting Utrecht op. Op het stukje samenvoegen waar je de afslag Abcoude ook hebt voeg ik in vanaf de "afslagbaan" naar de hoofdbaan. Naast/voor mij rijd een geel busje van een hoveniersbedrijf of iets dergelijks op de middelste baan. Ik besef dat ik precies in z'n dooie hoek zit en geef een beetje gas bij. Precies op dat moment besluit hij rechtsaf te gaan (vanaf de middenbaan de afslag op) en ik kan nog net op tijd uitwijken. Luid toeterend zwaai ik even naar 'm "Hallooooo ik ben er ook nog". Straal gas gegeven met in m'n hoofd "Heb je weer zo'n mongeaul".

Affijn, meneer komt rechts naast me gereden dus ik denk "nou, die zal wel boos zijn en een vingertje klaar hebben". Gast doet z'n raam open, steekt z'n kop uit het raam:

SOORRRIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEE SORRIEEEEEEEEEEEE IK ZAG JE NIET

Ge-wel-dig.


boeiend -O- :Z

als iedereen zijn bijna aanrijdingen gaat posten. :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan