dolle pret met het CBR

hexx

Die hard MF'er
31 aug 2004
567
0
utrecht
er komt een compleet nieuw rijexamen, beste mensen, en het staatsexamen (voor mensen die te gestresst worden van een gewoon examen) wordt afgeschaft. een en ander moet volgend jaar allemaal gebeuren, dus wie nog plannen had om zijn rijbewijs te halen .....

afijn. lees hier maar.
 
die krijsmuts heeft weer wat bedacht. vooral datgene dat goed werkt afschaffen, het gaat in de politiek erom dat je naam maakt door veel te veranderen, niet door dingen te verbeteren.
 
het levert vast ook weer wat extra geld op voor de armlastige kas van het CBR. marktgericht denken, heet dat. en het scheelt vast ook in de files als er straks wat minder mensen met een rijbewijs bij komen. plus, vooral: de verkeersveiligheid gaat er natuurlijk met sprongen op vooruit als er geen kneuzen meer slagen.

ik zeg: :r
 
damn, ben benieuwd hoe dat algehele nieuwe examen eruit gaat zien. ik ga volgende maand beginnen met mijn motorrijbewijs. dit gezeur is ook deels de reden waarom ik eerst met motor ga beginnen. ik vermoed namelijk dat dat in de toekomst een stuk zwaarder word gemaakt.
 
ik ben er wel voor.

ik ken namelijk iemand die onderandere met 60 een snelweg wilde invoegen tijdens zijn examen, en nog meer wazige dingen, deze gast heeft al een golfje gekocht, en zie hem het liefst zonder rijbewijs. als je hoort wat voor dingen hij doet, denk je bij jezelfs, okay soms is het maar beter...

hij heeft al 4 rijscholen gehad, 3 examens, en zijn theorie is inmiddels verlopen (die had hij in 19 keer binnen :X )

Ik zie hem dus liever niet met een kut staatsexamen slagen. dadelijk ziet hij me over het hoofd (net als zijn vriendin deed, zij heeft een motorrijder doodgereden omdat ze deze ook over het hoofd zag... :X :( )
 
damn, ben benieuwd hoe dat algehele nieuwe examen eruit gaat zien. ik ga volgende maand beginnen met mijn motorrijbewijs. dit gezeur is ook deels de reden waarom ik eerst met motor ga beginnen. ik vermoed namelijk dat dat in de toekomst een stuk zwaarder word gemaakt.

maakt uiteindelijk niet veel verschil, denk ik. het rijbewijs in stappen was bij de auto een groot succes dus zul je voor dat rijbewijs straks ook wel eerst BV-tjes moeten gaan doen. en voor de motorfiets komen er vast allerlei eisen aan het vermogen bij.

dus nee, makkelijker wordt het er allemaal niet op. leuker trouwens ook niet. wel veel duurder, ben ik bang.

[me]hexx denkt weleens weemoedig terug aan de tijd dat ze bij een rijexamen keken of je in staat was zonder toezicht te leren rijden in het gewone verkeer - nou gaat het gewoon om harde $$$$$, volgens mij[/me]
 
waarom moet iedereen maar een rbw kunnen halen.
Ik ben voor strengere examen eisen zodat idd het kaf van de koren gescheiden wordt.
Niet iedereen kan toch ook piloot worden??
 
waarom moet iedereen maar een rbw kunnen halen.
Ik ben voor strengere examen eisen zodat idd het kaf van de koren gescheiden wordt.
Niet iedereen kan toch ook piloot worden??


probleem is alleen dat een examen voornamelijk toetst of je examen kunt rijden. iets wat vaak erg weinig te maken heeft met kunnen rijden. het zijn vaak slechte bestuurders die in een keer slagen. niet omdat het van die talenten zijn, maar omdat het niet denkende apen zijn die makkelijk een trucje aanleren.

niemand die vers zijn rijbewijs heeft kan goed rijden, dat komt pas na tienduizenden kilometers. dus of iemand een goede bestuurder is/wordt is moeilijk met een examen te toetsen. je moet iedereen wel de kans geven te laten zien dat je aan een minimum norm voldoet om de weg op te mogen. dus ook als je om wat voor een reden dan ook (stress bijvoorbeeld) moeite hebt dit volgens de normale procedure te doen.
 
probleem is alleen dat een examen voornamelijk toetst of je examen kunt rijden. iets wat vaak erg weinig te maken heeft met kunnen rijden. het zijn vaak slechte bestuurders die in een keer slagen. niet omdat het van die talenten zijn, maar omdat het niet denkende apen zijn die makkelijk een trucje aanleren.

niemand die vers zijn rijbewijs heeft kan goed rijden, dat komt pas na tienduizenden kilometers. dus of iemand een goede bestuurder is/wordt is moeilijk met een examen te toetsen. je moet iedereen wel de kans geven te laten zien dat je aan een minimum norm voldoet om de weg op te mogen. dus ook als je om wat voor een reden dan ook (stress bijvoorbeeld) moeite hebt dit volgens de normale procedure te doen.
zit idd ook wat in.
Maar als je het in het begin al een beetje de hopeloze dr tussenuit kan vissen scheelt het iig al iets.
Nogmaals, het is geen verplichting om je rbw te moeten hebben
 
Durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben het er ook mee eens. Deze maatregel scheelt weer een paarhonderd gevaarlijke suf#*^@! op de toch al besuf#*^@! openbare weg!!
1725.gif
 
Durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben het er ook mee eens. Deze maatregel scheelt weer een paarhonderd gevaarlijke suf#*^@! op de toch al besuf#*^@! openbare weg!!(Afbeelding)
waarom durf je hetniet te zeggen dan, omdat je niet meelult?
Voor mij heb je gelijk hoor, wat dit topic betreft
 
Hm, ik ken genoeg hopeloze rijders die in één keer hun rijexamen haalden.

Ik ken ook 1 hopeloze rijder, die heeft ook nog 3 maal staatsexamen moeten doen, en toen hij eindelijk zijn papiertje in het bezit had ging het in de eerste maanden al mis. Hij had 3 auto's total loss gereden. Met 2 andere auto's is hij in botsing gekomen met andere bestuurders.

Hij heeft nu denk ik anderhalf jaar zijn rijbewijs.

[edit]
Nou moet ik eerlijk zijn, en moet ik zeggen dat het eenmaal zijn schuld niet was. Maar ja.. 4/5 ongelukken in anderhalf jaar.. ;(
[/edit]
 
Theorie rijexamen in 272 keer binnen
Een Zuid-Koreaan is na 272 pogingen eindelijk geslaagd voor het theoriegedeelte van het rijexamen.

De bijna 70-jarige Seo Sang-moon, die analfabeet is, leerde zichzelf de 'regels van de weg' door keer op keer mondelinge theorie-examens af te leggen.

Medewerkers van de rijschool waar Seo meer dan vijf jaar kind aan huis was, reageerden enthousiast op zijn slagen. Zij beschouwen hem ,,bijna als familielid''.

De bejaarde Zuid-Koreaan gaat zich nu op het praktijkgedeelte van zijn rijexamen richten.

ANP, Reuters

Dan krijg je dit soort dingen! Hoelang gaat ie over zijn praktijk doen?
 
ik denk dat het probleem is dat de meeste mensen hun rijbewijs als een RECHT zien...
iets wat je KAN halen... | no matter what |
als je maar lang genoeg wil, en genoeg geld geeft aan het CBR.
daarbij kompleet over het hoofd zien dat veel mensen gewoonweg niet geschikt zijn om een motorvoertuig te besturen.

We geven miljoenenmiljarden uit om 10 doden op jaarbasis te besparen (wat alleen vorig jaar lukte dankzij een slechte zomer en een flauwe winter) en we geven miljoenen uit om mensen die niet zouden moeten mogen rijden in een busje of auto te krijgen.
Dan nog dat staatsexamen... Sorry dat ik het zeg, maar mensen die bang zijn voor een examen... hoe bang zijn die dan wel niet als ze moeten invoegen op een drukke snelweg met niets dan vrachtwagens op een rij (dankzij het inhaalverbod en de duitse MAUT zodat ze halve A2, A28, A50 en hele A73 de rechterbaan bezetten) invoegen ? Of mensen die concentratieproblemen hebben en daarom staatsexamen moeten doen ? Wat gebeurt er met hen, als hun GSM gaat en voor hen gebeurt een remactie op de snelweg ?

nou is het op de motor toch anders... niet alleen worden de meeste niet afgeleid door gsm's, radio's passagiers of de ochtendkrant met scheerapparaat of lipstick, op de motor moet je een basis hebben voor voertuigbeheersing, anders ga je de eerste de beste bocht op de snelweg rechtdoor of is het rodeorijden of op je bek pleuren bij het verkeerslicht. voor de MEESTE is het overigens een rijbewijs erbij (volgens het CBS) voordeel is dat er dus vaak al verkeerervaring (en soms inzicht) is en dus voornamelijk op motorvoertuigbeheersing en de plaats in het verkeer geconcentreerd kan worden. een motorrijder is ook continue bezig met voertuigbeheersing, waarbij je in de auto gewoon voor enkele seconden in slaap kunt vallen zonder al te veel problemen.

maarja, zolang we ministers hebben die de ballen verstand hebben van waar ze mee bezig zijn en dan zelf dingen gaan verzinnen of die achterlijke secretarissen en ambtenaren die ze onder zich hebben en nog minder weten, komt er nooit wat zinnigs uit.

ik stel dan ook voor dat minister van verkeer en waterstaat dat je tenminste alle rijbewijzen en een vaarbewijs moet hebben wil je daar op die post kunnen komen. niet een of andere muts die een chauffeur heeft omdat ze te stom is om een rijbewijs te halen MET staatsexamen.
 
waarom moet iedereen maar een rbw kunnen halen.
Ik ben voor strengere examen eisen zodat idd het kaf van de koren gescheiden wordt.
Niet iedereen kan toch ook piloot worden??
:^ Vandaag was het weer volkomen duidelijk in het verkeer, wat een mongolen rijden er rond (en een heleboel!). 90-100 op de middelste baan, een baantje opschuiven vlak voordat je ingehaald wordt, verdrijvingsvakken, en vooral: egoistisch/arrogant/zelfzuchtig gedrag in de spits (beetje de weerspiegeling van de nederlanders lijkt het wel).
Veel acties waarbij vooral niet nagedacht is, als ze maar die auto voorbij kunnen voor ze uit moeten voegen (op het laatste moment).
Remmend invoegen in een remmende rij auto's vlak voor een vracht auto of andere auto (zie het dagelijks).
Invoegen met 70 (hoe zou het toch komen dat vrachtauto's door de middenberm vliegen?).
Denken mensen nou werkelijk niet na?
(gelukkig zie je ook wel een boel die wel weten waar ze mee bezig zijn).
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat het probleem is dat de meeste mensen hun rijbewijs als een RECHT zien...
iets wat je KAN halen... | no matter what |
als je maar lang genoeg wil, en genoeg geld geeft aan het CBR.
daarbij kompleet over het hoofd zien dat veel mensen gewoonweg niet geschikt zijn om een motorvoertuig te besturen.

We geven miljoenenmiljarden uit om 10 doden op jaarbasis te besparen (wat alleen vorig jaar lukte dankzij een slechte zomer en een flauwe winter) en we geven miljoenen uit om mensen die niet zouden moeten mogen rijden in een busje of auto te krijgen.
Dan nog dat staatsexamen... Sorry dat ik het zeg, maar mensen die bang zijn voor een examen... hoe bang zijn die dan wel niet als ze moeten invoegen op een drukke snelweg met niets dan vrachtwagens op een rij (dankzij het inhaalverbod en de duitse MAUT zodat ze halve A2, A28, A50 en hele A73 de rechterbaan bezetten) invoegen ? Of mensen die concentratieproblemen hebben en daarom staatsexamen moeten doen ? Wat gebeurt er met hen, als hun GSM gaat en voor hen gebeurt een remactie op de snelweg ?

nou is het op de motor toch anders... niet alleen worden de meeste niet afgeleid door gsm's, radio's passagiers of de ochtendkrant met scheerapparaat of lipstick, op de motor moet je een basis hebben voor voertuigbeheersing, anders ga je de eerste de beste bocht op de snelweg rechtdoor of is het rodeorijden of op je bek pleuren bij het verkeerslicht. voor de MEESTE is het overigens een rijbewijs erbij (volgens het CBS) voordeel is dat er dus vaak al verkeerervaring (en soms inzicht) is en dus voornamelijk op motorvoertuigbeheersing en de plaats in het verkeer geconcentreerd kan worden. een motorrijder is ook continue bezig met voertuigbeheersing, waarbij je in de auto gewoon voor enkele seconden in slaap kunt vallen zonder al te veel problemen.

maarja, zolang we ministers hebben die de ballen verstand hebben van waar ze mee bezig zijn en dan zelf dingen gaan verzinnen of die achterlijke secretarissen en ambtenaren die ze onder zich hebben en nog minder weten, komt er nooit wat zinnigs uit.

ik stel dan ook voor dat minister van verkeer en waterstaat dat je tenminste alle rijbewijzen en een vaarbewijs moet hebben wil je daar op die post kunnen komen. niet een of andere muts die een chauffeur heeft omdat ze te stom is om een rijbewijs te halen MET staatsexamen.
:^
 
Theorie rijexamen in 272 keer binnen
Een Zuid-Koreaan is na 272 pogingen eindelijk geslaagd voor het theoriegedeelte van het rijexamen.

De bijna 70-jarige Seo Sang-moon, die analfabeet is, leerde zichzelf de 'regels van de weg' door keer op keer mondelinge theorie-examens af te leggen.

Medewerkers van de rijschool waar Seo meer dan vijf jaar kind aan huis was, reageerden enthousiast op zijn slagen. Zij beschouwen hem ,,bijna als familielid''.

De bejaarde Zuid-Koreaan gaat zich nu op het praktijkgedeelte van zijn rijexamen richten.

ANP, Reuters

Dan krijg je dit soort dingen! Hoelang gaat ie over zijn praktijk doen?


Tegen de tijd dat hij zijn praktijk heeft ligt hij al wel aan de verkeerde kant van het gras... :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan