Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
damn, ben benieuwd hoe dat algehele nieuwe examen eruit gaat zien. ik ga volgende maand beginnen met mijn motorrijbewijs. dit gezeur is ook deels de reden waarom ik eerst met motor ga beginnen. ik vermoed namelijk dat dat in de toekomst een stuk zwaarder word gemaakt.
waarom moet iedereen maar een rbw kunnen halen.
Ik ben voor strengere examen eisen zodat idd het kaf van de koren gescheiden wordt.
Niet iedereen kan toch ook piloot worden??
zit idd ook wat in.probleem is alleen dat een examen voornamelijk toetst of je examen kunt rijden. iets wat vaak erg weinig te maken heeft met kunnen rijden. het zijn vaak slechte bestuurders die in een keer slagen. niet omdat het van die talenten zijn, maar omdat het niet denkende apen zijn die makkelijk een trucje aanleren.
niemand die vers zijn rijbewijs heeft kan goed rijden, dat komt pas na tienduizenden kilometers. dus of iemand een goede bestuurder is/wordt is moeilijk met een examen te toetsen. je moet iedereen wel de kans geven te laten zien dat je aan een minimum norm voldoet om de weg op te mogen. dus ook als je om wat voor een reden dan ook (stress bijvoorbeeld) moeite hebt dit volgens de normale procedure te doen.
Niet iedereen kan toch ook piloot worden??
zit idd ook wat in.
Maar als je het in het begin al een beetje de hopeloze dr tussenuit kan vissen scheelt het iig al iets.
voor het eind van de zomer heb jij je rbwgelukkig haal ik dit jaar m'n A rijbewijs
waarom durf je hetniet te zeggen dan, omdat je niet meelult?Durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben het er ook mee eens. Deze maatregel scheelt weer een paarhonderd gevaarlijke suf#*^@! op de toch al besuf#*^@! openbare weg!!(Afbeelding)
Durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben het er ook mee eens. Deze maatregel scheelt weer een paarhonderd gevaarlijke suf#*^@! op de toch al besuf#*^@! openbare weg!!(Afbeelding)
j@p geeft het allemaal wat korter & duidelijker weerik zei dat toch ook al
ja dat klopt, als je ff terug leest zie je het staanik zei dat toch ook al
Hm, ik ken genoeg hopeloze rijders die in één keer hun rijexamen haalden.
Vandaag was het weer volkomen duidelijk in het verkeer, wat een mongolen rijden er rond (en een heleboel!). 90-100 op de middelste baan, een baantje opschuiven vlak voordat je ingehaald wordt, verdrijvingsvakken, en vooral: egoistisch/arrogant/zelfzuchtig gedrag in de spits (beetje de weerspiegeling van de nederlanders lijkt het wel).waarom moet iedereen maar een rbw kunnen halen.
Ik ben voor strengere examen eisen zodat idd het kaf van de koren gescheiden wordt.
Niet iedereen kan toch ook piloot worden??
ik denk dat het probleem is dat de meeste mensen hun rijbewijs als een RECHT zien...
iets wat je KAN halen... | no matter what |
als je maar lang genoeg wil, en genoeg geld geeft aan het CBR.
daarbij kompleet over het hoofd zien dat veel mensen gewoonweg niet geschikt zijn om een motorvoertuig te besturen.
We gevenmiljoenenmiljarden uit om 10 doden op jaarbasis te besparen (wat alleen vorig jaar lukte dankzij een slechte zomer en een flauwe winter) en we geven miljoenen uit om mensen die niet zouden moeten mogen rijden in een busje of auto te krijgen.
Dan nog dat staatsexamen... Sorry dat ik het zeg, maar mensen die bang zijn voor een examen... hoe bang zijn die dan wel niet als ze moeten invoegen op een drukke snelweg met niets dan vrachtwagens op een rij (dankzij het inhaalverbod en de duitse MAUT zodat ze halve A2, A28, A50 en hele A73 de rechterbaan bezetten) invoegen ? Of mensen die concentratieproblemen hebben en daarom staatsexamen moeten doen ? Wat gebeurt er met hen, als hun GSM gaat en voor hen gebeurt een remactie op de snelweg ?
nou is het op de motor toch anders... niet alleen worden de meeste niet afgeleid door gsm's, radio's passagiers of de ochtendkrant met scheerapparaat of lipstick, op de motor moet je een basis hebben voor voertuigbeheersing, anders ga je de eerste de beste bocht op de snelweg rechtdoor of is het rodeorijden of op je bek pleuren bij het verkeerslicht. voor de MEESTE is het overigens een rijbewijs erbij (volgens het CBS) voordeel is dat er dus vaak al verkeerervaring (en soms inzicht) is en dus voornamelijk op motorvoertuigbeheersing en de plaats in het verkeer geconcentreerd kan worden. een motorrijder is ook continue bezig met voertuigbeheersing, waarbij je in de auto gewoon voor enkele seconden in slaap kunt vallen zonder al te veel problemen.
maarja, zolang we ministers hebben die de ballen verstand hebben van waar ze mee bezig zijn en dan zelf dingen gaan verzinnen of die achterlijke secretarissen en ambtenaren die ze onder zich hebben en nog minder weten, komt er nooit wat zinnigs uit.
ik stel dan ook voor dat minister van verkeer en waterstaat dat je tenminste alle rijbewijzen en een vaarbewijs moet hebben wil je daar op die post kunnen komen. niet een of andere muts die een chauffeur heeft omdat ze te stom is om een rijbewijs te halen MET staatsexamen.
Theorie rijexamen in 272 keer binnen
Een Zuid-Koreaan is na 272 pogingen eindelijk geslaagd voor het theoriegedeelte van het rijexamen.
De bijna 70-jarige Seo Sang-moon, die analfabeet is, leerde zichzelf de 'regels van de weg' door keer op keer mondelinge theorie-examens af te leggen.
Medewerkers van de rijschool waar Seo meer dan vijf jaar kind aan huis was, reageerden enthousiast op zijn slagen. Zij beschouwen hem ,,bijna als familielid''.
De bejaarde Zuid-Koreaan gaat zich nu op het praktijkgedeelte van zijn rijexamen richten.
ANP, Reuters
Dan krijg je dit soort dingen! Hoelang gaat ie over zijn praktijk doen?