(Afbeelding)
lekker duidelijk plaatje, maar heb ik zo die meter goed staan als ik de accu doormeet?
en hoort er dan zo'n getal uit te komen?
gister nl wat probleempjes gehad met mn NC30 (Honda VFR400R). eerste rit sinds de proefrit (febr 2006) na de heropbouw van vorig jaar (crash juli 2005)
de motor sloeg constant af gisteren, en had geen spanning... (accu leek niet bij te laden) steeds weer startkabels erbij moeten pakken
op een gegeven moment liep het toerental naar beneden als ik gas gaf, en dan gingen mn lampen ook veel zwakker branden, en als ik remde ging mn toerental omhoog en de lampen werden ontzettend felsnap er niks van spanningsregelaar ofzo?
vanmorgen kon ik m gewoon op contact zetten en de lampjes brandden zoals ze moestenheb m alleen nog niet gestart, wil eerst de carbs uit elkaar plukken en reinigen voor ik er weer verder mee rijd...
maar goed... vraag ging over de accu...
kloppen die nummertjes als ik de meter op die stand heb gezet? (200 staat erbij, en een V)
en is die accu nog goed met die waarden?
thanx
linksom, 20, en wat moet er dan uit komen aan waarde voor een goede accu?
Da's idd de goede stand(Afbeelding)
zo iets?
11.16 en dan staat ie (de accu dus) bij mij in de keuken, ipv in een draaiende motor. heb met veel gepruts dat kleine rotding eruit weten te krijgen, dus nee... eerst een paar nachtjes aan de lader, en dan komt ie er pas weer in
spanningsregelaar... dacht dat ik er geen problemen mee zou krijgen, aangezien ik een engelse import heb, met vervangen regelaar met koelribben...
Die 0,0 geloof ik niet zo.maar sinds feb heeft ie stil gestaan, en hij heeft volgens mij alleen het laatste stuk van de rit (zo'n 80-100km aan 1 stuk door gereden) bijgeladen
dan vind ik die 11.16 al behoorlijk wat, voor t feit dat ie op 0,0 stond toen we weg gingen gisteravond
Die 0,0 geloof ik niet zo.
100km snelweg rijden is een uurtje, in die tijd is een lege accu ook lang niet vol dmv. de dynamo
Heb zelf ooit een honda cb750 tot zo'n 7 volt rijdend gehouden. Daaronder vonkte de bougie te zwak.
Gewoon deze accu een 'weekendje' aan de druppelaar hangen. En meet ook de spanning eens terwijl die in de motor zit & terwijl je dynamo aan het draaien is.
25 euro per stuk? Tsjonge, motorrijden wordt zo wel een dure hobby zeg! Wat is trouwens een erg kleine accu? Een kleine accu is toch niet duurder dan een grote? Lijkt mij eerder andersom. In je latere post lees ik dat zelfs je neutraal lampje niet eens meer brandt.......ik vrees dat dan toch echt je accu naar z'n gallemiezen is. Vanaf februari heeft je motor stil gestaan toch? Daar houden accu's niet zo van. Volgende keer aan de druppellader dus!erg kleine accu, onderhoudsvrij...
mn bougies kosten ook zo'n 25 euro per stuk, om maar ff iets te noemen...
maar of ie vol is, weet ik dus niet
25 euro per stuk? Tsjonge, motorrijden wordt zo wel een dure hobby zeg! Wat is trouwens een erg kleine accu? Een kleine accu is toch niet duurder dan een grote? Lijkt mij eerder andersom. In je latere post lees ik dat zelfs je neutraal lampje niet eens meer brandt.......ik vrees dat dan toch echt je accu naar z'n gallemiezen is. Vanaf februari heeft je motor stil gestaan toch? Daar houden accu's niet zo van. Volgende keer aan de druppellader dus!
Moet kunnenik ga gewoon voor de herkansing nu