domme vraag over accu meten :P

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cathje

MF veteraan
21 mei 2004
24.206
15
FR
full



lekker duidelijk plaatje, maar heb ik zo die meter goed staan als ik de accu doormeet?
en hoort er dan zo'n getal uit te komen? O-)


gister nl wat probleempjes gehad met mn NC30 (Honda VFR400R). eerste rit sinds de proefrit (febr 2006) na de heropbouw van vorig jaar (crash juli 2005)

de motor sloeg constant af gisteren, en had geen spanning... (accu leek niet bij te laden) steeds weer startkabels erbij moeten pakken -O-

op een gegeven moment liep het toerental naar beneden als ik gas gaf, en dan gingen mn lampen ook veel zwakker branden, en als ik remde ging mn toerental omhoog en de lampen werden ontzettend fel :? :? :? snap er niks van :N spanningsregelaar ofzo?

vanmorgen kon ik m gewoon op contact zetten en de lampjes brandden zoals ze moesten |( heb m alleen nog niet gestart, wil eerst de carbs uit elkaar plukken en reinigen voor ik er weer verder mee rijd...

maar goed... vraag ging over de accu...
kloppen die nummertjes als ik de meter op die stand heb gezet? (200 staat erbij, en een V)
en is die accu nog goed met die waarden?


thanx :}
 

wow! zo goedkoop had ik ze nog niet gezien op ebay :}



Van: € 94.50 Voor: € 75.50 ;)
scheelt wel weer 20 euro :Y


Bij Roukema 59.95 :P

*O* *O* *O*


[me]Cathje heeft de druppellader nog niet gevonden B| [/me]
 
Er schijnen stiften te bestaan waarmee je op kan schrijven wat er in die dozen zit. _O- _O-

hey cathj succes met je speurtocht naar een hele goeie lader :Y


gevonden *O*

de enige doos waar niks op stond geschreven (ja, met van die stiften) |(
eerst kwam ik de doos van de optimate tegen, en onderin de verhuisdoos lag ie *O*
dus nu maar ffies afwachten... hoe lang zou ik m aan de lader moeten houden?
 
gisteravond stond ie al op iets van 12,6V, maar nu staat ie nog aan de lader. ik laat m nog ffies staan O-)

wat er verder in de doos zat: al het laatste spul wat overal in huis nog lag :X
 
anders heb ik nog wel een accu voor je *D







met een motor er omheen :P


ik bied niet meer dan 60 euro, anders kan ik net zo goed een nieuwe accu kopen :X



en??

hoest nu met het Viffertje??


die staat lekker warm/droog in onze enorme garage en de accu heeft een plaatsje gekregen naast de optimate in de woonkamer... ze zijn al best goede vriendjes geworden :Y
 
ok, volgende probleem B|


de accu staat nu na een volle dag aan de lader op 11.9/12.0 (niet genoeg, weet ik)

zal dus idd wel aan een nieuwe accu moeten gaan denken.


maar: als ik de motor op contact zet, dan branden alle lampjes goed, ook de koplampen/knippers doen het.

net probeerde ik te starten, en hij liep 1 seconde, en sloeg af (dom dom dom, choke vergeten)

daarna kreeg ik alleen als geluid "kkkkrrrgggggggggggg" bij het starten (electrisch)


volgens mij komt het hier vandaan:


full



niet echt goede foto...
er onder aan zit een 30 amp zekering. deze lijkt op de "reserve" plek te zitten.
het oranje/rode dekseltje staat op: 30 amp fuse
maar, krijg dat verrekte rotding niet los om te kijken of er 1 in zit...


wat is dit? de startmotor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan