Donderse Poezen *14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je wilt toch niet dat mensen denken dat je bij zo'n gewelddadige motorclub hoort.
Er is tenslotte een eigen "opruimclub" beter bekend als de "MF knokploeg".

Nee voor mij geen lidmaatschap bij dat soort schorem O-)
 
De mijne staat ook nog een paar km verderop helaas.
Vandaag een gratis lesje van mn oude rijschool gehad, ik had nooit te hellingproef geleerd en durfde het niet aan om op mijn eigen mooie speelgoed de parkeerkelder bij mn vriend in te rijden zonder te weten hoe (ben nog een groentje, rij pas 4 maanden, en als je met 1.67m je pootjes al amper aan de grond hebt is dat gevoel niet tof). Heerlijke reden om ook meteen een ritje van een uur te maken. Ik ben weer blij, snel m'n eigen ding hierheen halen een dezer dagen
 
Sorry, generatiekloofje, ik nader de halve eeuw en kan het niet nakaten af en toe te melden dat je vroeger voor vijfentintig gulden drie maanden lang met een L-plaatje binnen de gemeentegrenzen O-) zelf aan je rijvaardigheid mocht schaven vooraleer je een praktijkexamen ging doen.

Misschien rijden er daarom zo veel leeftijdsgenoten nooit en nooit meer. -O-
Of als ze wel rijden, als uasi-overledenen met fluovestjes enz.
 
Vroeger? Als in: dit is hoe jij het gehaald hebt? Of als in: toen reed er nog zo weinig verkeer, dat je gerust elke heuvel/berg af kon blazen en de kans dat je ergens in het midden moest stoppen voor ander verkeer zeer gering was?

Grapje. Wees gerust, toevallig was er vandaag op het nieuws dat steeds meer 50 plussers toch weer een motor aanschaffen 'om oude tijden te doen herleven.'

Ik ben nu in elk geval gerust op die parkeerkelder. Wilde er mijn eigen mooie kappen niet op wagen zelf een beetje aan te gaan klooien. Nooit geleerd met rijles. Nu wel.
 
Grapje. Wees gerust, toevallig was er vandaag op het nieuws dat steeds meer 50 plussers toch weer een motor aanschaffen 'om oude tijden te doen herleven.'

The good old times... rijden ze 500km in een jaar op een harley :P
 
Ik ben er nog steeds..:)
Heb inmiddels de R6 van de hand gedaan en mijzelf getrakteerd op een nieuwe BMW F800GT met nagenoeg alle opties: ABS, ESA, handvatverwarming, bandenspanning meter, LED knipperlichten & achterlicht, alarm, kofferset, Donkere ruit, comfort zadel, Akra... Ohja, in de kleur Dark Graphite
 
Kanonne, nooit geweten dat er zelfs hier een poezen topic bestond...
Weer wat geleerd;)
 
Daag! Ik kom even in een ander topic snuffelen. Rij zelf al jaren een Superblackbird, dus normaal ben ik meer in dat topic te vinden.
Nu wil het geval dat mijn zusje haar eerste motor ging kopen, en dat MOEST en ZOU een Thundercat worden (Zij zit ook op MF trouwens, volgens mij heet ze butterfly ofzo). Prima keuze, zijn zeer leuke motoren.

Samen op pad geweest, en voor een scherpe prijs een catje weten te kopen. Zag er nog keurig uit, alleen wel n keer overgespoten (En naar later bleek een imitatie kuipset).
Er zaten wel wat klusjes aan, dat mocht ik als grote broer opknappen. Na een maand of drie stilstaan ging ik vorige week even proefrijden, waarbij opviel dat de cat pas na een aantal seconden in toeren terugviel na gas los. Ik heb de carburateurs van bovenaf ingekeken, zag er schoon uit (gaskleppen ook), de vlotterkamers afgetapt, flesje Wynns reiniger in de tank, gecheckt op valse lucht met remmenreiniger, en de carburateurs gesynchroniseerd.
Ook de gaskabel,retourkabel en choke gecontroleerd en gesteld.

Maar... Ondanks dat de motor nu loopt als een zonnetje en ook weer netjes terugkomt in toeren, remt hij amper af op de motor.
Ik heb me wezenloos gezocht op internet, maar kan niks vinden over dit probleem...
Is dit bij jullie Cat rijders bekend?
Alvast bedankt!

(PS: remt een thundercat normaal gesproken wel merkbaar af op de motor?)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan