Yamaha R7 2021

Iets eerder dan gepland, maar inmiddels de R7 in huis!! Was ook een mooie aanbieding van Yamaha (“ gratis” 700 euro aan accessoires erbij bij aanschaf van een nieuwe R7).

Gelijk de duo voetsteunen eraf gehaald, smoelt een stuk beter.

Wat een heerlijk blok zeg, lekker spelen zonder gelijk super hard te gaan en wendbaar! Hier ga ik wel vriendjes mee worden :] O en fikkie ook….})

Wow, mooie machine 💪!
 
Ik kwam dit filmpje nog op YouTube tegen:


Een race op het TT-circuit van Assen met een Yamaha R7. Snelste rondetijd: 1.55.351. Goeiendag, dat gaat hard zeg :o :t. Deze persoon kan goed sturen. Raced ook op meerdere motoren zo te zien op z`n YouTube kanaal.

Er is dus erg veel uit een R7 te halen.
 
Ik kwam dit filmpje nog op YouTube tegen:


Een race op het TT-circuit van Assen met een Yamaha R7. Snelste rondetijd: 1.55.351. Goeiendag, dat gaat hard zeg :o :t. Deze persoon kan goed sturen. Raced ook op meerdere motoren zo te zien op z`n YouTube kanaal.

Er is dus erg veel uit een R7 te halen.
Gaaf om te zien!
 
Vandaag weer een lekker stuk gestuurd! Inmiddels over de 500 km heen en het blok af en toe de sporen gegeven.

IMG_5895.jpeg

Moet wel nog steeds wennen aan dat smalle koppie _O-
 
Wat mooi is moet mooi blijven8-) Even goed gewassen!

Wat mij wel opvalt tot nu zijn de remmen. Tov de Duc Panigale zijn die een stuk minder krachtig. Is ook niet te vergelijken natuurlijk maar wel wennen.

Zouden “stalen” remleidingen helpen?
 

Bijlagen

  • IMG_5909.jpeg
    IMG_5909.jpeg
    377,8 KB · Weergaven: 5
Wat mooi is moet mooi blijven8-) Even goed gewassen!

Wat mij wel opvalt tot nu zijn de remmen. Tov de Duc Panigale zijn die een stuk minder krachtig. Is ook niet te vergelijken natuurlijk maar wel wennen.

Zouden “stalen” remleidingen helpen?
Had ik bij de dealer ook voorgelegd, stalen remleidingen leveren volgens hen een minimaal verschil op, gesinterde blokken zou een betere optie zijn zeiden ze
 
Staal omvlochten leidingen geven een betere initiële bite. Is altijd een upgrade. Je zou Brembo M50 klauwen kunnen monteren (mits het past)
 
Ervaringen hier met de YZF-R club?
Ja! Sinds kort heb ik een R6 en ben ik bij de YZF R-club gegaan. Erg leuke club vind ik zelf.

Op zondagen in het seizoen organiseren ze toerritten door heel NL. Ik ga er lang niet altijd heen, maar als het in de buurt is wel. Rond 10:00 verzamelen, groepjes van 5-6 motoren, samen lunchen en dan zo rond 15:00 weer op huis aan. Geen gekke toestanden met wheelies, burnouts en dat soort zaken. Iedereen volledig in het leder, vaak zelfs eendelige pakken (wat mij erg verbaasde de eerste keer, maar ondertussen heb ik zelf ook zo'n pak).

Ze organiseren ook weekendjes weg naar Eifel/Sauerland/Zwarte Woud in de zomer. Een keer bij geweest naar Sauerland en dat was ook geslaagd.

Mensen met veel ervaring (weg/circuit) en daar kan ik veel van leren. Zo zijn er een paar voorrijders waar ik graag achteraan rijd om het zelf goed te leren. Je kunt altijd vrijblijvend een keertje mee rijden geloof ik, moet je ff een berichtje of mailtje sturen voor de toerritten data.
 
Laatst een R7 gehuurd, hoe zouden jullie de zitpositie van de R7 vergelijken met bv. een R1, CBR 600 RR of een GSX-R 750?
 
Terug
Bovenaan Onderaan