Doof of slechthorend

FTW

ForeverTwoWheels
Donateur
28 aug 2005
1.192
509
de bluesrock delta
Wie is hier doof of slechthorend en heeft totaal geen problemen met motorrijden?
Oostindisch sprekenden uiteraard ook welkom
 
Wie is hier doof of slechthorend en heeft totaal geen problemen met motorrijden?
Oostindisch sprekenden uiteraard ook welkom
Ik ben half doof ten gevolge van een schedelbreuk toen ik 12 jaar was.
Valt niets aan te doen, de schade zit niet in mijn oren, maar in mijn hersenen die mijn gehoor moeten verwerken (jajajaaaa, kom maar op met die commentaren :+ ). Ik hoor eigenlijk heel zuiver, hoor geluiden die andere mensen niet kunnen horen (ja echt, het zijn geen waan voorstellingen :+ ). Maar ik heb het heel moeilijk om gesproken taal te verstaan/horen. Mijn hersengedeelte dat daarover gaat is beschadigd.

Dat is best wel handig! Als ik thuis weer eens wat te doen krijg, kan ik altijd zeggen dat ik dat niet gehoord of zo begrepen had 😁

Edit: ohw ja ... problemen met motorrijden? Natuurlijk niet! Ik doe zelfs áltijd oordopjes in!
Waarom zou je ook problemen hebben met motorrijden als je deels of helemaal doof bent?
 
O ik heb ook geen problemen gelukkig, op de motor ben ik veel wakkerder en is mijn reactievermogen boven gemiddeld.
ik heb een apparaatje welke ik op mute kan zetten en ik heb ook een standje noise reduction, echt handig
 
Na 53 jaar doof heb ik volgens mij alle doven en slechthorende grapjes al eens gehoord.
Ze blijven leuk.

Discriminatie zit tussen mijn oren :}:9~
 
Het enige probleem dat ik mij kan voorstellen, is dat je de geluidssignalen van de hulpdiensten niet opmerkt.
 
Miste bij de laatste metingen 55 dB aan beide kanten. Is nu, 5 jaar verder, volgens mij alweer slechter. Helaas, genetisch dingetje.
Ik versta slecht en hoor slecht. Slecht horen, decibellen opkrikken en het is weer in orde. Slecht verstaan, zonder context het verschil tussen rood, dood, bloot, sloot echt niet horen.

Ik heb er altijd en overal last van, behalve tijdens het motorrijden. Altijd oordopjes in, en dan nog hoor ik het geluid uit de uitlaat wel (gewoon legaal). Dus dat is prima. Stel me bij het stoplicht, met 2 draaiende motoren, oordopjes in en een helm op, geen vraag. Kansloos. Hoe hard mn maten ook denken te schreeuwen, ze schijnen het niet te snappen.
Maar goed, tenzij ik in de fik sta, is er ook niks acuuts dat me gevraagd moet worden. Dus ik het niet het gevoel dat ik iets mis.
 
Mijn zus is doof door het afsterven van de zenuw en heeft ook schade aan het evenwichtsorgaan. Lijkt me wel een nogo bij motorrijden. Ook haar CI zou aardig in de weg zitten bij een helm. Die kan overigens wel af. Maar goed, ze ging toch al lang niet meer achterop mee.
 
Ik hoor nog 30 procent aan beide kanten, en ben vrachtwagenchauffeur.

Heb op de motor en vrachtwagen helemaal geen last, je moet gewoon goed kijken.
Het onhandigst is het afrijden bij het cbr, dat moet dan met iemand die op het begin zegt "KUN JE ME HOREN!"

En daar moest ik dan 2 maanden langer voor wachten, omdat niet elke examinator dat kan.
 
Ik hoor nog 30 procent aan beide kanten, en ben vrachtwagenchauffeur.

Heb op de motor en vrachtwagen helemaal geen last, je moet gewoon goed kijken.
Het onhandigst is het afrijden bij het cbr, dat moet dan met iemand die op het begin zegt "KUN JE ME HOREN!"

En daar moest ik dan 2 maanden langer voor wachten, omdat niet elke examinator dat kan.
Toen ik mijn rijbewijs examen voor de motor ging afleggen, heb ik dat ook uitgelegd dat ik half doof ben, en dat ik de oortjes die je van het examencentrum kreeg (met een hygienisch netje eromheen :t ), om in je helm te steken wellicht te moeilijk zou kunnen horen door de omgevingsgeluiden.

Hij had daar een oplossing voor, hij gaf mij de route, zodat ik die even kon instuderen :t
 
Oh dat is ook makkelijk, bij zei hij alleen dat het voor het slagen echt niet uitmaakt of ik links ga waar hij rechts wilde of andersom.

Maar dat is volgens mij altijd zo. Maar had jij ook dat je zo lang moest wachten op de "dove-mensen-examinator" of had ik gewoon pech?
 
Mijn zus is doof door het afsterven van de zenuw en heeft ook schade aan het evenwichtsorgaan. Lijkt me wel een nogo bij motorrijden. Ook haar CI zou aardig in de weg zitten bij een helm. Die kan overigens wel af. Maar goed, ze ging toch al lang niet meer achterop mee.
Ligt eraan hoe groot de schade is natuurlijk, sommige mensen zijn constant misselijk omdat het evenwicht verstoort is.

Ik zal alleen nooit wheelies kunnen maken, of in de horeca bediende kunnen worden.

1 van de 2 vind ik best jammer :)
 
Oh dat is ook makkelijk, bij zei hij alleen dat het voor het slagen echt niet uitmaakt of ik links ga waar hij rechts wilde of andersom.

Maar dat is volgens mij altijd zo. Maar had jij ook dat je zo lang moest wachten op de "dove-mensen-examinator" of had ik gewoon pech?
Denk dat jij gewoon pech had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan