Drank en motorrijden

Motorrijden met drank op?

  • Drink nooit.

    Stemmen: 232 79,2%
  • Drink 1 á 2 glazen.

    Stemmen: 48 16,4%
  • Drink 3 á 6 glazen.

    Stemmen: 4 1,4%
  • Drink meer dan 6 glazen.

    Stemmen: 9 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    293
misschien zijn de mensen die actief reageren op mf wel meer motorrijder dan anderen, mensen die serieus met hun hobby bezig zijn en niet extreem domme dingen doen ...

Ja, dat zal het zijn _O- Ik wist niet dat er gradaties waren in het "motorrijder zijn" :W
Maar wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen? Dat je meer motorrijder bent dan ik? :?
Is goed hoor ;)

Ik drink weinig als ik op de motor ben...1 a 2 biertjes, maar soms ook alleen fris.
Echter welk bier kan ook een rol spelen...heb eens 2 belgische biertjes gedronken en dat hakte er nogal in, dus het blijft oppassen.
Op motortreffens ga ik vaak wel over de grens heen maar dan wandel je meer dan dat je rijdt en in combinatie met de vette troep die je daar eet, gaat dat altijd goed. 8-)
 
Laatst bewerkt:
als ik met de motor weg ben niks... puur omdat ik dan aan het toeren ben..

ben ik met de auto naar een feestje oid aan het begin van de avond 1 of 2 wijntjes en dan verder water...
 
als ik moet/ga rijden drink ik geen alcohol,
ook niet 1 glaasje, want dan denk ik, wat heeft dat glas bier(of wat er ook in mag zitten) nut.
mijn stemming word er niet anders van..

dus...
 
Ja, dat zal het zijn _O- Ik wist niet dat er gradaties waren in het "motorrijder zijn" :W
Maar wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen? Dat je meer motorrijder bent dan ik? :?
Is goed hoor ;)

Ik denk dat hij meer bedoeld dat het relatief kleine aantal personen, die hier reageren, niet representatief is voor het gehele aantal motorrijders.
Mensen maken toch een keus op een forum te posten of niet. Denk dat mensen die elk weekend zwaar beschonken op de motor stappen, dat hier niet neer gaan zetten omdat ze toch al weten dat ze dan een hoop comentaar krijgen. (wat dat betreft heb je wel gelijk, je hoort nooit iemand die iets 'fouts' doet)

Ik drink weinig als ik op de motor ben...1 a 2 biertjes, maar soms ook alleen fris.
Echter welk bier kan ook een rol spelen...heb eens 2 belgische biertjes gedronken en dat hakte er nogal in, dus het blijft oppassen.
Op motortreffens ga ik vaak wel over de grens heen maar dan wandel je meer dan dat je rijdt en in combinatie met de vette troep die je daar eet, gaat dat altijd goed. 8-)

_O- Hoe vetter hoe meer klandizie lijkt het wel :')
 
Ik stap al niet in de auto met alcohol op (ook niet 1 glaasje). Op de motor dus al helemaal niet!
Het gebeurt wel eens dat ik een biertje neem als ik moet rijden, maar dan is het er maar 1. Dan zorg ik er wel voor dat er minimaal 2 tot 3 uur zit tussen het biertje en het rijden, zodat ik er vrij zeker van ben dat het effect dan inmiddels tot 0 gereduceerd is!

Dit komt onder andere ook door mijn ouders. Toen ik net mijn rijbewijs had en nog thuis woonde mocht ik regelmatig de auto lenen. Daar werd wel heeeeel duidelijk bij verteld dat als ze er ooit achter kwamen dat ik met alcohol op achter het stuur zat, ik dat voortaan wel kon vergeten!
Als je dan een vriendin hebt die 30 km verderop woont, laat je het wel uit je hoofd 8-)
 
Alles ging toen gelukkig goed en ben niet gepakt.


Ik ben verre van heilig maar al doende leert men.

JAMMER,

Drank en het verkeer gaat niet samen, een lieverdje ben ik totaal niet. Genoeg dingen uitgevreten (en voor gestraft).

Maar drank hoort niet in het verkeer thuis. Hoe goed je ook "denkt" te rijden het is wetenschappelijk bewezen dat je reactie tijd sterk langer wordt.
Tuurlijk denk je "Fuck it mij gebeurt het niet".

Totdat dat kindje na een verjaardag de weg op schiet naar hun auto om lekker naar huis te gaan..................... :W
 
Laatst bewerkt:
Ik stap al niet in de auto met alcohol op (ook niet 1 glaasje). Op de motor dus al helemaal niet!
Het gebeurt wel eens dat ik een biertje neem als ik moet rijden, maar dan is het er maar 1. Dan zorg ik er wel voor dat er minimaal 2 tot 3 uur zit tussen het biertje en het rijden, zodat ik er vrij zeker van ben dat het effect dan inmiddels tot 0 gereduceerd is!

Dit komt onder andere ook door mijn ouders. Toen ik net mijn rijbewijs had en nog thuis woonde mocht ik regelmatig de auto lenen. Daar werd wel heeeeel duidelijk bij verteld dat als ze er ooit achter kwamen dat ik met alcohol op achter het stuur zat, ik dat voortaan wel kon vergeten!
Als je dan een vriendin hebt die 30 km verderop woont, laat je het wel uit je hoofd 8-)
Dat hangt natuurlijk helemaal van de vriendin af :+

Zelf :
Motor : 0,0
Auto : 2 kleine biertjes (fluitjes)=max
 
[theo maassen]
Ik drink altijd als ik moet rijden en weet je, dat ik dan veel ONTSPANNENDER rijd !
[/theo maassen]


=)
 
Ik drink ook nooit als ik van te voren weet dat ik nog ga rijden. Het is gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Maar dat is mijn mening.
 
Ik snap je reactie wel maar vind em een tikkie overdreven. Mensen dingen toewensen is ook niet zo netjes.

Als je jong ben zijn je acties niet altijd even doordacht. Hoort bij het opgroeien. Later sta je stil bij dingen en dan realiseer je pas hoe stom het was.
 
Voor/ tijdens de maaltijd max 1.... dan na ruim een uur op de fiets of auto.

Volgens theorie 1,5 uur per standaard glas... dus dat betekend nuchter :-)
 
Op de motor drink ik sowieso nooit.

Met de auto wil nog wel eens 1 a 2 biertjes drinken om een stapavond inteluiden waarna je gemiddeld een uur of 4a5 later weg gaat.

maar op de motor niet dat is toch anders :S
 
Hangt er van af hoe ik me voel, als ik me gaar voel dan drink ik geen alcohol. Maar als ik me goed voel dan wel, limiet ligt wel echt bij 2 glazen. Dat is de wettelijk vastgestelde norm (voor een gemiddeld lichaam) en ik zie geen reden om roomser dan de paus te zijn (afgezien van 't feit dat je dat dan de hele tijd kan zeggen)

Ik maak geen verschil tussen motor en auto. Met de motor ga je misschien sneller onderuit, maar met de auto sloop je sneller allerlei kleuters. Dus de mensen die daar buitengewoon bang voor zijn, zouden JUIST in de auto minder moeten drinken.

Oh ja en "waarom?" Gewoon omdat bier lekker is! :D
 
Laatst bewerkt:
Mijn sportgenoten vonden het maar belachelijk dat ik zijei dat koekeblikkers sneller met alcohol in een auto stappen dan een motorrijder op zijn motor.

Je stelling klopt helemaal.
Bij een vorig bedrijf waar ik werkte had ik meerdere motorrijdende collega's,
en vrijwel iedereen dronk niet op feestjes/borrels als hij/zij nog moest rijden.
Het bedrijf waar ik nu werk houdt wel van borrels.
En de collega's ook.
Ik zie dan ook inderdaad regelmatig de dames en heren in de auto stappen
met een aantal glazen op.

Ikzelf drink geen alcohol als ik moet rijden. Maakt niet uit of het met auto of motor is.

Oh, drank op de motor vind ik geen probleem trouwens.
Ik bedoel, ook ik rijd wel eens een kratje bier naar huis *D
 
Laatst bewerkt:
Motor: niet
Auto: maximaal 1 glas wijn bij het eten.

Het aantal glazen is niet echt van belang maar vooral de omstandigheden waarop je drinkt zijn van invloed op het 'resultaat'. De ene keer kan je beter tegen alcohol dan de andere keer (één glaasje vrijdagmiddag op een terrasje in de zon kan je behoorlijk dronken van worden).

De kans dat je staande wordt gehouden is schandalig laag.
:^
 
Ik maak geen verschil tussen motor en auto. Met de motor ga je misschien sneller onderuit, maar met de auto sloop je sneller allerlei kleuters. Dus de mensen die daar buitengewoon bang voor zijn, zouden JUIST in de auto minder moeten drinken.

Oh ja en "waarom?" Gewoon omdat bier lekker is! :D

Eh, die lopen over het algemeen niet meer over straat op de tijdstippen dat je
normaal gesproken aan de alcohol zit.

en je "waarom" slaat nergens op....
Sinas, Cola, 7up, sap, water, ijsthee: altijd wel iets dat je ook lekker vind.
(en over het algemeen heb ik thuis toch lekkerder bier liggen O-) )
 
Eh, die lopen over het algemeen niet meer over straat op de tijdstippen dat je
normaal gesproken aan de alcohol zit.

en je "waarom" slaat nergens op....
Sinas, Cola, 7up, sap, water, ijsthee: altijd wel iets dat je ook lekker vind.
(en over het algemeen heb ik thuis toch lekkerder bier liggen O-) )


daarnaast heb ik een beetje een afkeer van de prijzen die tegenwoordig worden gerekend in de horeca en vooral brouwerijen.

3 jaar geleden had je wel eens een aktie dat je bier voor 6 euro had, tegenwoordig kost datzelfde kratje in de aanbieding 9 euro....

ik koop gewoon mijn bier bij de aldi of in dld, veel goedkoper en vaak veel beter van smaak ;)
 
@ MotoMarz:
betr. lekker bier thuis = goed punt!
betr. cola, icetea, etc: soms heb je gewoon trek in een koud pilsje (of korenwolfje :D) op 't terras!

@ Ray1981: prijzen in horeca = nog beter punt, wat een belachelijke prijzen!
 
Laatst bewerkt:
Ik drink en rij helaas soms ook met koekblik, maar nooit veel. Meestal bij etentje.

Waarom? Smaakloos water steekt na vijf glazen echt tegen en frisdrank vind ik lekker voor eentje, daarna heb ik genoeg plak op mijn tanden om er me de rest van de avond aan te ergeren. Waarom maken ze geen lekkere alternatieve drankjes? Je zou zeggen dat de markt er klaar voor is, gezien het aantal mensen dat nooit drinkt en rijdt.

Ik weet, ik zou moeten beter weten, ik heb al meerdere vrienden naar het graf gedragen die zichzelf (en/of anderen) dronken hebben kapotgereden... -O-
 
en weet je...9% van de ongelukken worden veroorzaakt door alcohol, dus 91% door nuchtere mensen!! wat is nou gevaarlijker :P :P

Als je dit cijfer extrapoleert naar het aantal dronken mensen dat er gemiddeld rondrijdt vs nuchtere mensen, krijg je een heel schrikbarend ongevalspercentage...
 
Ik drink en rij helaas soms ook met koekblik, maar nooit veel. Meestal bij etentje.

Waarom? Smaakloos water steekt na vijf glazen echt tegen en frisdrank vind ik lekker voor eentje, daarna heb ik genoeg plak op mijn tanden om er me de rest van de avond aan te ergeren. Waarom maken ze geen lekkere alternatieve drankjes? Je zou zeggen dat de markt er klaar voor is, gezien het aantal mensen dat nooit drinkt en rijdt.

Ik weet, ik zou moeten beter weten, ik heb al meerdere vrienden naar het graf gedragen die zichzelf (en/of anderen) dronken hebben kapotgereden... -O-

Bij het eten drink ik sowieso niets, ook geen water.
Ik geniet gewoon lekker van het eten.

Tegenwoordig heb je van Spa 50/50, en van andere merken ook dergelijke dingen.
Lijkt me een leuk alternatief.
En natuurlijk heb je al jaren alcoholvrij bier O-)
 
Ik mag graag bier drinken. Daarom rijd ik 's avonds ook nooit motor.

Geen druppel dus als ik moet rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan