Drank en motorrijden

Motorrijden met drank op?

  • Drink nooit.

    Stemmen: 232 79,2%
  • Drink 1 á 2 glazen.

    Stemmen: 48 16,4%
  • Drink 3 á 6 glazen.

    Stemmen: 4 1,4%
  • Drink meer dan 6 glazen.

    Stemmen: 9 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    293
ik kan geen 1 of 2 biertjes drinken,ze smaken altijd naar meer 8-)

wel eens op het terras een corona gedronken en later op de motor stapt om deze naar huis tebrengen en op de trapfiets weer terug naar het terras gegaan.

ik kan wel mensen die met meerdere biertjes op nog motorrijden.
 
Op de motor kan je makkelijker de alcoholcontroles ontwijken. Been there done that.

Als ik met de motor ben drink ik dus een glaasje meer dan met de auto ;-)
 
Ik heb al geslapen vanachter op een motor. Is toch niks aan. Mijn vriendin is ook ooit achterop in't slaap gevallen. Voor mij een compliment. Weet ik tenminste dat ze mij vertrouwd...

Heeft niets met vertouwen te maken, wel met je rijstijl 8-)

Mijn broer is vroegah ook wel eens in slaap gevallen achterop mijn brommer, maar dat lag meer aan de drank en jointjes. Als je dan zo'n boink van helm2helm merkt doe je iets rustiger aan. Blijft een vreemd fenomeen een slapend iemand achterop.

Als bestuurder moet je wel wakker blijven :+
 
Nee mijn roze papiertje is me iets teveel waard voor een paar biertjes.
Als het dan zo nodig moet zet ik wel een half krat koud voor ik weg ga.
 
als je vliegt mag je 24 uur van tevoren niet gedronken hebben, als je keihard gezopen hebt is die tijdsduur nog langer.

heb 1x gevlogen toen ik de dag van tevoren wat had gedronken, nou dat komt dan 10x zo hard aan als normaal.

tijdens vliegen ook niet verantwoord, zoveel knopjes en multitasken dat het echt echt onverantwoord is

:? :? ik drink heel vaak voor tijdens en na het vliegen. Nooit last van gehad. Nog nooit een maatschappij gehad die me er opwees. Sterker nog ze delen het zelf uit tijdens de reis. Multitasken? voor een man is een boek lezen, adem halen en bier drinken inderdaad multitasking maar het gaat mij nog seeds goed af.


Bier goor??? wat een onzin. Dan heb je gewoon het juiste bier nog niet gevonden.

O ja, als ik nog moet rijden drink ik niet.
 
Drink nooit als ik nog moet rijden auto of motor... heb een pesthekel aan mensen die het wel doen...hoop dat ze zichzelf te pletter rijden en daarbij niemand meenemen maar das vaak een utopie...meestal komt degene met drank op het beste er vanaf... |(
heb t uiteraard wel over de mensen die echt teveel drinken... ;)
 
:? :? ik drink heel vaak voor tijdens en na het vliegen. Nooit last van gehad. Nog nooit een maatschappij gehad die me er opwees. Sterker nog ze delen het zelf uit tijdens de reis. Multitasken? voor een man is een boek lezen, adem halen en bier drinken inderdaad multitasking maar het gaat mij nog seeds goed af.


Bier goor??? wat een onzin. Dan heb je gewoon het juiste bier nog niet gevonden.

O ja, als ik nog moet rijden drink ik niet.

grapjas :)
 
Ik snap je reactie wel maar vind em een tikkie overdreven. Mensen dingen toewensen is ook niet zo netjes.

Als je jong ben zijn je acties niet altijd even doordacht. Hoort bij het opgroeien. Later sta je stil bij dingen en dan realiseer je pas hoe stom het was.

Daar moet ik je gelijk ingeven, alleen het voorbeeld wat ik nu gaf gebeurde dus bijna met 1 van mijn kids. Ik lette gelukkig goed op dus kon dr tegenhouden. Die gozer knalde met zijn dronke kop tegen een auto een stukje verderop.

Ik heb hem nog wel geholpen om te kijken of tie het nog deed, maar je hart zit in je strot. En dan lees ik hier dat mensen denken dat zo onoverwinnelijk zijn ??!!?! geloof mij nou had die gozer mijn dochter geraakt dan had het nog rotter met hem afgelopen.

Ik ga er ook verder niet meer over door maar denk gewoon na met drank, ook al ben je net 18....
 
ik wil wel een keer naar de kartbaan en dan een test doen of mijn vaardigheid echt zo hard afneemt.

persoonlijk denk ik dat ik met 4 amsterdammertjes op het beste zal rijden en dat het daarna heel snel afneemt O-)
 
Drank in het verkeer, auto of motor is een NO GO voor mij. Ik zou helemaal niet lekker op de motor zitten met drank op.
 
Hooguit 1 glas wijn bij het eten, als ik aan het einde van de avond naar huis ga.

Ik merk in mijn omgeving dat vooral 50+'ers, of jong tuig alcohol drinken voor het rijden.

ow, wat zegt dat over mijn omgeving? :$ :+

Spijker op de kop, de meeste motorrijders zijn stiekem doorsnee automobilisten.

In mijn omgeving met redelijk verdeelde leeftijden zijn het vooral de 40- en 50+ers die goed zuipen. Een liter of meer is geen uitzondering. Jongeren drinken over het algemeen bijna niets, of zichzelf helemaal lam als ze alleen maar een paar dijkjes moeten hebben. Wat dat betreft is het puntenrijbewijs een goede zet geweest.

Ik drink overigens ook vaak zat als ik nog moet rijden. Max 1 drankje (rondje tequila aan het begin van een stapavond) met de auto en vele liters maltbier met de motor. Ik weiger principieel geen bier te drinken als ik in een kroeg sta })

M'n absolute rijvaardigheid blijft overigens prima na veel bier, zoals vaak genoeg bewezen op afgesloten terrein. Alleen dat reactievermogen he..
 
Laatst bewerkt:
Dat moet je niet willen, alcohol drinken als je nog moet rijden. Ook niet één glas.
Blijf verstandig en zorg dat je helder blijft voor het rijden.
Een halve seconde eerder kunnen remmen kan je een hoop ellende besparen en zeker ook dat van een ander !
 
Dat moet je niet willen, alcohol drinken als je nog moet rijden. Ook niet één glas.
Blijf verstandig en zorg dat je helder blijft voor het rijden.
Een halve seconde eerder kunnen remmen kan je een hoop ellende besparen en zeker ook dat van een ander !
Ik heb genoeg ervaring om in te schatten hoe ik me met alcohol op gedraag en wat m'n grenzen zijn (student) 1 tequila als ik 4 uur later moet rijden beinvloedt mijn rijgedrag niet significant negatief. Maltbier is overigens alcoholvrijbier mocht je dat gemist hebben :+
 
Als ik dan 's avonds laat of 's nachts (wanneer het meeste gedronken wordt) een kleutertje aanrijdt op straat , mogen die ouders van dat kleutertje eerst maar eens uuitleggen wat dat klein klein kleutertje nog zo laat op straat deed. :P

Dus omdat de kleutertjes laat op straat de weg niet over horen te steken mag jij je kop in het zand steken en met een paar glazen op in de auto stappen :?


Mooie troost als je eigen kind dan eens wordt doodgereden;
"Ah geeft niet joh, ze hoorde ook allang in bed te liggen.."
 
Ben persoonlijk zwaar tegen alcohol en verkeer. Heb er helaas al genoeg ellende van gezien in mijn omgeving en gun het niemand. Het gaat gewoon niet samen, klaar. Als ik drink dan rij ik niet en als ik rij dan drink ik niet. Zo moeilijk is dat niet en ik lust 'm ook wel graag :9

En voor iedereen die het wel doet en vindt dat het wel een beetje moet kunnen |(

Rijd regelmatig met aardig wat bier op op de motor. Rijd alleen maar beter na een paar glaasjes. Gaat alles een stuk soepeler!

Ik hoop dat je een smilie bent vergeten B|
Mocht je serieus zijn |(

:Y

Dat heb ik bij me zelf ook wel is gemerkt. Ik maak me bochtjes mooier vooral :Y

|(
Ik hoop dat je snel weer wakker wordt B|

Drink zowel op de motor als op in de auto. Maak voor mijzelf wel uit wanneer het genoeg is geweest en wanneer ik niet meer kan rijden. Vanaf dat ik voel dat er motorisch ook maar iets anders is t.o.v. wanneer ik perfect nuchter ben rijdt ik niet zelf meer. Dat geldt ook voor dingen zonder drank. Te moe om te rijden is ook not done

Alcohol leidt tot chronische overschatting, iedereen met drank op denkt dat ie nog prima kan rijden. De praktijk is tegenovergesteld.

En te moe om te rijden not done ben ik met je eens :)

Op de motor kan je makkelijker de alcoholcontroles ontwijken. Been there done that.

Als ik met de motor ben drink ik dus een glaasje meer dan met de auto ;-)

:Z Ga zo door, niet klagen of een topic openen als je een boete krijgt of erger :W
 
geen druppel op de motor

geen druppel in de auto

ik zou mezelf nooit kunnen vergeven als ik een ander blijvende schade aan doen als ik alcohol op heb (al is het maar 1 glas)

Ik wèl (mits het 1 of 2 glazen is/zijn). Je moet niet té hard zijn voor jezelf, vind ik.

Is dat gek? :?
 
Ben persoonlijk zwaar tegen alcohol en verkeer. Heb er helaas al genoeg ellende van gezien in mijn omgeving en gun het niemand. Het gaat gewoon niet samen, klaar. Als ik drink dan rij ik niet en als ik rij dan drink ik niet. Zo moeilijk is dat niet en ik lust 'm ook wel graag :9

En voor iedereen die het wel doet en vindt dat het wel een beetje moet kunnen |(
Het probleem is volgens mij niet zozeer dat het niet samengaat maar dat de meeste mensen buitengewoon inconsequent zijn met hun grenzen. Ik drink max een drankje per twee uur, op de motor helemaal niets. Veel mensen kunnen - eenmaal aan de drank - niet meer stoppen want "het kan nog wel"

Overigens kunnen de mogelijke boetes me weinig schelen. tot een promillage van 1.2 heb je alleen maar een boete. Ik wil niet hoeven leven met het schuldgevoel..
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is volgens mij niet zozeer dat het niet samengaat maar dat de meeste mensen buitengewoon inconsequent zijn met hun grenzen. Ik drink max een drankje per twee uur, op de motor helemaal niets. Veel mensen kunnen - eenmaal aan de drank - niet meer stoppen want "het kan nog wel"

Overigens kunnen de mogelijke boetes me weinig schelen. tot een promillage van 1.2 heb je alleen maar een boete. Ik wil niet hoeven leven met het schuldgevoel..

Wat je zegt is 1 van de redenen waarom het dus niet samen gaat. Door de alcohol ga je grenzen verleggen alleen je reactievermogen neemt af. Slechte combinatie dus. En ach, als je die tweede op hebt kan die derde ook wel, toch? Volgende keer zijn het er vier want met drie ging het vorige keer prima. Nu drink je er max 1 per 2 uur, gaat prima. Straks 1 per 1,5 uur, gaat ook prima toch? En zo gaat men van kwaad tot erger.

Gewoon niet doen is het makkelijkst, het gaat gewoon niet samen.
 
Tot nu toe van de "zuipers"alleen maar "stoere" verhalen gehoord. Terwijl ze daarmee alleen zichzelf als ASO neerzetten!! ZIELIG!!!! _O- Er zijn maar weinig die hun hersentjes weten te gebruiken en NIET drinken terwijl ze verkeersdeelnemer zijn! :]
 
Tot nu toe van de "zuipers"alleen maar "stoere" verhalen gehoord. Terwijl ze daarmee alleen zichzelf als ASO neerzetten!! ZIELIG!!!! _O- Er zijn maar weinig die hun hersentjes weten te gebruiken en NIET drinken terwijl ze verkeersdeelnemer zijn! :]

Toch wel leuk om in dit topic terug te zien hoe de publieke opinie over drank en verkeer verandert is in de laatste 20 (of 30?) jaar.
 
Na het trainen pak ik meestal nog een pilsje, en dan met de motor naar huis. Maar ik merk dat het zeker invloed heeft op je reactiesnelheid en het feit dat ik het voel maakt me weer voorzichtiger rijden. Ik rijd liever scherp en dan wat bruter dan met een stemmetje in mn achterhoofd wat de hele tijd zegt 'rustig aan baasje, je hebt al wat gedronken'. Maar ja, ik blijf een levensgenieter. Dus het blijft altijd bij eentje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan