~Rob~
MF veteraan
- 9 mei 2008
- 3.954
- 0
M'n absolute rijvaardigheid blijft overigens prima na veel bier, zoals vaak genoeg bewezen op afgesloten terrein. Alleen dat reactievermogen he..
Ze hadden je op het afgesloten terrein moeten houden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
M'n absolute rijvaardigheid blijft overigens prima na veel bier, zoals vaak genoeg bewezen op afgesloten terrein. Alleen dat reactievermogen he..
Toch wel leuk om in dit topic terug te zien hoe de publieke opinie over drank en verkeer verandert is in de laatste 20 (of 30?) jaar.
ik drink nooit tijdens het rijden,altijd daarvoor....
vertel, ik ben benieuwd, hoe dat zo!
Zo'n 25 jaar geleden mocht rijden met drank op ook niet, maar als iemand het wel deed werd er zelden iets van gezegd.
Er wordt in dit topic o.a. aangehaald dat mensen van boven de 50 jaar het makkelijker doen dan de wat jongere generatie. Ik denk dat dat komt omdat de moraal over rijden met drank op verandert is.
Er is een tijd geweest dat een ongeluk, veroorzaakt door iemand met drank op, lachend op een verjaardagspartijtje werd verteld: Hilariteit alom. (als er geen persoonlijke ongelukken waren). Tegenwoordig is dat "not done". En als iemand al een ongelukje krijgt met een drankje op, dan loop je daar niet mee te koop.
Begrijp me goed, ik vind die veranderende moraal op dit gebied prima. Het viel me alleen op.
Buiten dat ik het met mijn beginnersrijbewijs niet mag, heb ik voor mezelf besloten om NOOIT met drank of drugs op in de auto of op de motor te stappen.. Heb het ook wel eens gedaan, maar het voelt ook niet helemaal lekker
Waar ik dan wel een beetje hypocriet in ben is dat ik wel weer op de motor stap op zondag om 14.00 als ik om 07.00 thuis kom uit de stad
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om te drinken en dan zelf, of nog erger, anderen iets aan te doen
Je mist m'n punt. Ik kan mezelf prima bedwingen. Gezien m'n drinkgedrag en geslacht ben je van een biertje na 1 uur af, in het meest extreme geval 1.5 uur. 2 uur minimaal als limiet houd ik nu toch al wat jaartjes vol, de keren dat ik meer als een drankje op een avond drink (being 2) zijn op een halve hand te tellen) en ook in die gevallen ben ik nog steeds nuchter. Moeheid is dan veel gevaarlijker. Op de motor drink ik helemaal niet.Wat je zegt is 1 van de redenen waarom het dus niet samen gaat. Door de alcohol ga je grenzen verleggen alleen je reactievermogen neemt af. Slechte combinatie dus. En ach, als je die tweede op hebt kan die derde ook wel, toch? Volgende keer zijn het er vier want met drie ging het vorige keer prima. Nu drink je er max 1 per 2 uur, gaat prima. Straks 1 per 1,5 uur, gaat ook prima toch? En zo gaat men van kwaad tot erger.
Gewoon niet doen is het makkelijkst, het gaat gewoon niet samen.
Dank. Als ik een auto van de ene naar de andere kant van een vliegveld rijd zit er in het ergste geval een deuk in en loopt niemand anders gevaar.Ze hadden je op het afgesloten terrein moeten houden
Dank. Als ik een auto van de ene naar de andere kant van een vliegveld rijd zit er in het ergste geval een deuk in en loopt niemand anders gevaar.
Overigens ben ik veel in Frankrijk en ook daar is het nog steeds normaal op het platteland om na 1 fles (wijn) zo de auto in te duiken, je wordt meewarig aangekeken als je dan niet drinkt.
Niet als dat vliegveld om negen uur dicht gaat (donker) en je rijd er om 2 uur 's nachts. Je hebt overal wel wat op aan te merken niet waar?Als je van de ene kant naar de andere kant rijdt dan kom je vanzelf vliegtuigen tegen, daar zitten wel eens mensen in.........
Wat Frankrijk betreft: de fransen staan daarom internationaal ook als zeer goede weggebruikers te boek......
Niet als dat vliegveld om negen uur dicht gaat (donker) en je rijd er om 2 uur 's nachts. Je hebt overal wel wat op aan te merken niet waar?Ik en met mij veel andere mensen vinden fransen en duitsers stukken beter rijden als nederlanders. Hier kan je nergens harder dan 60, daarom gebeuren er zo weinig ongelukken, het aantal niet-dodelijke ongelukken zal echter in nl niet zoveel lager liggen.
Overigens ligt ook het aantal doden in frankrijk niet extreem veel hoger als in andere Europese landen:
http://www.driveandstayalive.com/info section/statistics/stats-multicountry-percapita-2004.htm
uiteraard best logisch, als je na een avondje drinken moet kiezen tussen en motor die niet hard gaat, en rustige afgifte van vermogen hebt, of een stuurfiets die erom vraagt om ruig bereden te worden waar vermogen veel meer in één keer lost komt en ook nog stukken scherper remt, dan pak ik toch maar de rustige fietsNiet om te generaliseren, maar het is mij in het verleden wel opgevallen dat mensen op een chopper/cruiser eerder met drank in hun giegel op de motor stapten, dan andere categorie motorrijders. Of dit nu nog zo is weet ik niet.
Zelf doe ik het iig niet. Niet op de motor en niet in de auto.
uiteraard best logisch, als je na een avondje drinken moet kiezen tussen en motor die niet hard gaat, en rustige afgifte van vermogen hebt, of een stuurfiets die erom vraagt om ruig bereden te worden waar vermogen veel meer in één keer lost komt en ook nog stukken scherper remt, dan pak ik toch maar de rustige fiets