Drempels aan de zijkant passeren

Dan moe'k Raphael en Nickel toch even corrigeren :-)
En even off-topic.
Er zijn zat baantjes in Belgie waar je ook met een MZ 300 of een DT 125 80 of meer kan!
En veel plezier kunt hebben!
De snelwegen zijn soms beroerd, vooral de op- en afritten.... Da's waar.
Maar verder, de steenwegen (mag je vaak maar 70, of 90), de verkavelingsbaantjes ( betonplaten), daar kun je heerlijk beesten!
Om maar niet te spreken van de zand en grindbaantjes, die vaak nog niet gesloten zijn voor motorvoertuigen.....
En waar je tot de naven in de modder kunt, soms.
Als je echt plezier wilt hebben, koop je een Michelin kaart van Belgie, er zijn er twee, Noord en midden Belgie, en Zuid Belgie en Ardennen. Kaart 533 en 534, denk ik.
En dan ga je gewoon rijden, en als je een leuk baantje ziet duik je erin. Het kan doodlopen, een enkele keer, dan ga je terug. Of je komt op een gegeven moment weer in een dorpje dat op de kaart staat....
Of je komt uit in een boomgaard, en met een beetje zoeken kom je daar aan de andere kant weer uit....
Hou een beetje rekening met fietsers en voetgangers, doe dan even rustig als je ze tegenkomt, nooit gezeur.
En heerlijk rijden.
En dan heb ik het nog niet over de Ardennen
Daar kun je ook op de gewone, doorgaande wegen, veel plezier beleven, hoef je niet eens naar de Eiffel.
Van Embourg naar Pepinster, omhoog langs Tancremont naar Rémouchamps, Aywaille, en verder...
Met onderweg mooie kasteel ruines, oude forten (Battice, Tancremont), vanaf Aywaille verder naar het zuiden, zuidoost of zuidwest, kasteel van Longe, de hunebedden bij Wéris....
Daar zijn zoveel fijne wegen, leuke cafés, mooie dingen om te bezoeken.....
En dat alles op hooguit 3 uur rijden vanaf de Randstad!
Ga eens een dagje genieten
( Nee, ik word niet gesponsord door de lokale VVV).
Groeten,
Eduard
 
Laatst bewerkt:
Dan moe'k Raphael en Nickel toch even corrigeren :-)
En even off-topic.
Er zijn zat baantjes in Belgie ... toeristisch verhaal

:^
Pak de Michelinkaart op 1/200.000, ga op zoek naar de witte weggetjes, en een paar geeltjes. Knoop die aan elkaar. Vul hier en daar een ontbrekend stukje in mbv googlemaps. En je krijgt de allermooiste ritten. In Wallonie: op een paar hoofdverbindingen na, superrustig, geen wielerterroristen, geen flitspalen, geen drempels. Bijna zoals in de franse Provence ...
 
Drempels pak ik liever middenop... er voor ff gas los en bij er op gas vol open...
Altijd heerlijk, om er enkel op je achterwiel vanaf te rijden...
ik zeg, doe me meer van die springschansen... *D
 
Als ik het me goed herinner zijn er 4 mogelijke situaties:

1. Rode strook zonder fietsafbeelding, doorgetrokken streep (komt niet voor denk ik?)
Hier mag je niet op komen (doorgetrokken streep).

2. Rode strook met fietsafbeelding, doorgetrokken streep
Fietspad, hier mag je niet op komen

3. Rode strook zonder fietsafbeelding, onderbroken streep
Hier mag je altijd op komen, is slechts een fietssuggestiestrook, dus gewoon 'weg'

4. Rode strook met fietsafbeelding, onderbroken streep
Hier mag je alleen op rijden als je geen fietsers hindert en alleen als het nodig is (even uitwijken of om een voorgesorteerde auto heen ofzo, mits dat dus geen fietsen hindert).

Klopt dit mensen?

Pffftt.. ze maken het ons ook veel te moelijk, kutregels. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand: rijdt er geen fietser, en moet ik er toevallig overheen (om een afslaande auto heen, drempel ontwijken etc) dan ga ik eroverheen. Welke kleur, lijn, afbeelding, geur of structuur dat pad dan ook heeft...
 
Pffftt.. ze maken het ons ook veel te moelijk, kutregels. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand: rijdt er geen fietser, en moet ik er toevallig overheen (om een afslaande auto heen, drempel ontwijken etc) dan ga ik eroverheen. Welke kleur, lijn, afbeelding, geur of structuur dat pad dan ook heeft...
Eigenlijk is dat nog altijd het beste, gewoon je boerenverstand gebruiken. Maar goed, de regels zijn er dan ook voor mensen die dat verstand niet hebben of weigeren te gebruiken. En het is natuurlijk altijd handig om de regels te weten :)

Leuke discussie trouwens, ik merk aan mezelf wel eens dat ik niet inhaal over een doorgetrokken streep omdat het niet mag of omdat ik dat asociaal vind tegenover mijn medeweggebruikers, terwijl de situatie volkomen veilig is.

Zijn al die regels dan ook niet het gevolg van onze intolerantie? Mensen die wel regeltjes overtreden, maar dit gewoon met goed verstand doen zonder asociaal te zijn, prima, totaal geen moeite mee.
 
Ik heb tijdens mijn examen een drempel aan de zijkant gepasseerd omdat er een tegenligger aan kwam.(wist dat dit toegestaan is)
Examinator moest wel wachten. :+
Gewoon geslaagd,is zelfs geen opmerking over gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan