Drempels: hoe hard?

na verloop van tijd klappen de keerringen er vanzelf uit zoals bij mij en ik mag graag ff springen bij een drempel
 
Bwa... zo hard mogelijk.... meestal liggen de drempels aan het begin van een dorp ofzo, en ik heb dan ook nog een klein beetje fatsoen...

Maar pas nog een paar van die kleredingen met 120 genomen tijdens de SMPM... gevolg was een kleine wheelie met 120 km/h...Gaaf!! Ga overigens wel altijd ff op de steppies staan, gaat net ff soepeler...
 
ktm_joe_jump.jpg

Plaatjes zeggen meer dan woorden. 8-)
 
ik moet iedere winter mijn achterwiel opnieuw spaken (hoogteslag )
dus zal ik ze wel te hard nemen :)
 
Meestal met 110. Je mag 80, +30km te hard = 110. Geen probleem, alleen moet ik dan wel even gaan staan.
 
Hoi!

Een vraag als nieuwe motorrijder: hoe hard kan je over drempels heen, zonder schade aan je motor?

Ik neem ze steeds harder :+ , en wordt zo af en toe uit het zadel gewipt (rij 'n GS500E). Naar mijn gevoel trekt de vering het vrijwel moeiteloos, maar is dat ook echt zo? Hoe fors kan je een drempel nemen voordat je de motor beschadigt? Kan dat alleen als je op het einde van de veerweg klapt? Of al eerder?

Oow en motorrijden is geweldig :}

In voor jou onbekende onverzichtelijke woonwijken kun je een moordenaar zijn
als je te hard gaat over een drempel. Ze zijn een waarschuwing voor kleine gesmashte kinderlijfjes. Maar die dingen die in the middle of no where liggen, zijn gelegd door een wegenbouwer die ook motorrijdt, speciaal voor ons motorrijders! Je neemt ze zo:
1 waarnemen
2 inschatten stijlte drempel
3 gas open
4 ga staan op de stepjes
5 bij voorkant drempel aan stuur trekken (ongeveer zoals je met fiets doet als je op de stoep springt)
6 voor de afsprong kun je met gas open en dicht regelen of je achterwiel of voorwiel eerst neerkomt.

Let op: Sommige drempels zijn het niet waard: als het zo'n klein flut drempeltje is, hoef je niet gas bij te geven. Dan had die wegenbouwer maar beter zijn best moeten doen.
 
Afhankelijk van de situatie ga ik er met m'n KLX of hard, of zeer hard, of debiel hard overheen. Met m'n SV ga ik er gewoon rustig in autotempo overheen...
 
hmm ik meestal zo langzaam mogelijk eroverheen.
zekers met iemand achterop.

mahjh soms schijt an
 
De drie die ik liet zien geven lekkere stuurweggetjes met hobbels aan waar je niet met aanhangers mag rijden.
Het bord wat jij laat zien staat meestal aan eenrichtingsverkeerstraten die te krap zijn om als auto een auto te passeren, maar niet te krap voor een motor (zoals in het centrum van A'dam), maar dat soort weggetjes zoek ik niet echt naar.
 
Tijdens de motorrijlessen vroeg mijn instucteur zich af of ik wellicht wilde gaan vliegen toen ik met een nogal harde vaart over de drempels ging :+ :P

Kwestie van aanvoelen.

Ik mis trouwens nog de 'versnellingspijlen' (van die vierkante witte borden met rode pijlen, die in bochten staan). :) :)


CAT
 
Bij mij in de buurt (noord hollandse polder) heb je met name van die lange bulten met een flink tussenstuk. Net voor het einde van de bult ff flink gas geven in zijn 2 en je hebt zo een mooie mini wheelie. Echte wheelies kan/durf ik nog steeds niet..... :(
 
Bij mij in de buurt (noord hollandse polder) heb je met name van die lange bulten met een flink tussenstuk. Net voor het einde van de bult ff flink gas geven in zijn 2 en je hebt zo een mooie mini wheelie. Echte wheelies kan/durf ik nog steeds niet..... :(



Gister heb ik hier in de polder bij soest ook zo'n weggetje ontdekt, Flink overheen knallen en ligt aan je stuur trekken, bij iedere bult. Dat ongeveer 15 keer :P :P :P !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan