Bedankt coor de reacties! ole dan ontkoppel ik beide accus en zet ze gwn in de garage.. Hoe komt het dan dat vele accus het zo lastig hebben in de winterperiode?
Dat komt ook omdat de chemische reactiesnelheid lager is bij lagere temperaturen. Een accu die al slecht was, doet dan net te weinig om de motor te kunnen starten. een goede accu bevriest overigens pas bij iets van -35 graden.Hoe komt het dan dat vele accus het zo lastig hebben in de winterperiode?
Tuurlijk is het geen probleem als je em de hele winter aan een goeie druppellader zet.Waarom mensen hun accu op deze manier niet gedurende de winterstalling aan een druppellader zetten begrijp ik niet.
Tis internet dus van negatief tot positief.....Ik zit klaar voor de "druppelladers slopen accu's" verhalen
Mijn ervaring als gebruiker van 3 druppelladers (en 10 jaar ervaring als verkoper van druppelladers), is dat het werkt. Je hebt echt niet altijd een druppellader nodig, maar als je zo'n fijne motor hebt met een alarmsysteem of immobiliser die altijd (lek)stroom trekt, mag je blij zijn als je zonder gevolgen 3 maanden zonder lading kan. 1 nieuwe accu kost het zelfde als een hele goede lader.
Die zou ik wel eens over kunnen hebben. Vanavond kijk ik effe. Die met de klemmen gebruik ik toch niet.