Ben een vervente motorrijdster en rijdt circa 100 km per dag het hele jaar door. Denk na over een Duc 999. Is deze Ducati bestand tegen de soms veschrikkelijke weersomstandigheden als regen, vrieskou of laat het raspaardje het dan afweten. Het belangrijkste is dat ik op mijn motor kan bouwen. Is het naast een sportief scheurijzer ook geschikt als tourmotor om lekker door europa te rijden. waar moet ik nog meer rekening mee houden.
Elke 40.000 km???? vergis je je niet? Anders ga ik er gelijk één halen!!!Een 999 heeft iedere 40.000 km een grote beurt nodig, welke relatie met de dealer ga je dan opbouwen?
dat uurtje voor het olieverversen na 5000 km?
welke relatie met de dealer ga je dan opbouwen?
Elke 40.000 km???? vergis je je niet? Anders ga ik er gelijk één halen!!!
Je zal in ieder geval een goede relatie opbouwen met je dealer.
van de site van biggelaar.
LET OP: BIJ DE TESTASTRETTA'S, 998/999/749, IS NA DE EERSTE GROTE BEURT, DE KLEPSTEL-
INTERVAL NA 40.000 KILOMETER!
Tussendoor heb je een beurtje bij iedere 10000 van 150 euro. Kijken ze alles meteen na.
Dus grote beurt na 40.000km ( dat na een eerste grote beurt na 100000km( i.v.m. met fabrieksgarantie)(omdat meesten zo'n 5000 per jaar rijden) )
En dan garanderen ze ook nog eens dat je er tussendoor geen problemen mee krijgt.
Een Ducati is niet opvallend goedkoop in onderhoud (vooral de 4-kleppers) maar grappig genoeg zijn ze wel vrij zuinig te rijden als je je een beetje kunt inhouden.
De koppeling was eigenlijk het voornaamste probleem op mijn 888, maar dat was meer omdat-ie nogal ondergedimensioneerd was. Ik dacht dat dit later verbeterd was? Ik reed de 888 altijd redelijk hoog in toeren omdat er onderin weinig vermogen was maar 1:17 was makkelijk haalbaar, dik 1:20 zelfs als het moest. 1:11 was ook haalbaar maar dan moet je flink schroeven.Ik hoorde dat je juist veel toeren moest maken omdat je anders de koppeling zou mollen?
Dat was bij mij waarschijnlijk niet de oorzaak.
YepDe koppeling was eigenlijk het voornaamste probleem op mijn 888, maar dat was meer omdat-ie nogal ondergedimensioneerd was. Ik dacht dat dit later verbeterd was? Ik reed de 888 altijd redelijk hoog in toeren omdat er onderin weinig vermogen was maar 1:17 was makkelijk haalbaar, dik 1:20 zelfs als het moest. 1:11 was ook haalbaar maar dan moet je flink schroeven.
klein verschilletje in overstap maarWat ik tot nu toe lees, valt het allemaal wel mee. Ik rijd nu een GSR en die heeft een interval van 6000 km. Daar rijd ik circa 1: 18 mee.
Ducs zijn prima betrouwbaar, en de 999 is iets meer allround dan de vroegere 916/996/998 serie. De afwerking vraagt wel wat extra poetswerk als je veel in slecht weer gaat rijden maar ze zullen er niet van uit elkaar vallen (zelf ooit een 888 door 2 winters gereden met weinig problemen en de huidige 999 zal alleen maar (veel) beter zijn). Als je echt veel rijdt is misschien de ST een betere optie, ziet er niet zo flitsend uit maar rijden geweldig goed en zijn erg comfortabel / praktisch en toch nog steeds sportief en op-en-top Ducati.
Een Ducati is niet opvallend goedkoop in onderhoud (vooral de 4-kleppers) maar grappig genoeg zijn ze wel vrij zuinig te rijden als je je een beetje kunt inhouden. Als de brandstof-prijzen zo blijven stijgen rijden we misschien straks allemaal Ducati om de rijkosten te drukken