DUCATI 848/1098/1198 *deel 9* blijft de 848 nog lang?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Loop alleen een beetje vast nu
Motor gaat op contact, benzine pomp doet het en alles.
Maar de startmotor gaat niet rondt zodra ik hem start.

Geen errors op het dash
zekeringen zijn in orde
accu is in orde

Ben aan het twijfelen of ik de startmotor wel goed heb aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik als eerste eens nameten of je wel 12 V op de startmotor hebt staan .
Zo niet via je bedradings schema de betreffende kabels opsporen en stuk voor stuk nameten waar de fout zit .

Maar dat is makkelijker gezegt dan even gedaan vrees ik .

Succes ermee
 
Helder moment _O-
Hmm zit er een clutch sensor op? (was het probleem nog wel eens bij de Triumph).
nope..hmm staat hij dan wel in de vrij? nope :') klik klik naar de vrij.
En aan ging ze *O* _O-

Morgen even afbouwen en dan kijken of er nog ergens een circuitdagje is :9
 
Laatst bewerkt:
Gaat er iemand nog rijden op Spa volgende week? :)
Ik ga maandag en dinsdag.

Ben trouwens nog opzoek naar een koppelingspomp, mocht iemand nog wat hebben liggen :)
 
Goedemorgen,

Gister nog even naar de ducati monsterdag geweest bij Westmaas.. Was leuk en gezellig even praten met de ducatisten.. Dit weekend misschien naar de Eifel.

Brutale vraag; heeft er iemand wellicht db killers termignoni nieuwe model te leen voor een weekendje? universele db killers lijken me niks en om 140 euro neer te leggen voor db killers voor een weekendje is mij te grof. Hier rij ik namelijk altijd zonder en tot zover zonder problemen.
 
Goedemorgen,

Gister nog even naar de ducati monsterdag geweest bij Westmaas.. Was leuk en gezellig even praten met de ducatisten.. Dit weekend misschien naar de Eifel.

Brutale vraag; heeft er iemand wellicht db killers termignoni nieuwe model te leen voor een weekendje? universele db killers lijken me niks en om 140 euro neer te leggen voor db killers voor een weekendje is mij te grof. Hier rij ik namelijk altijd zonder en tot zover zonder problemen.


Ben nog op vakantie anders had je ze wel mogen lenen.
Jammer
 
Bevalt goed die 848 :Y
Wel erg toeren janken. Ik had alleen gehoopt dat hij iets meer pit had.
In het begin vooral wennen en zoeken waar de power zat. En in welke versnelling ik hem het beste kon laten lopen.
Maar erg stabiel zodra je hem in de bocht hebt liggen. Geeft veel meer vertrouwen dan de R6 en 675.

Is er trouwens een manier om op relatief eenvoudige wijze (zonder dat de kosten uit de klauwen lopen), meer vermogen uit de 848 te krijgen? Er zitten nu termi einddempers op met een aangepaste ECU voor de dempers

E8hbVgc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat erg bruikbaar is voor op het circuit is de koppen laten flowen en de cpu daarop laten herprogrameren :Y
De Biggelaar kan je daar prima mee helpen, zeer veel ervaring met circuit racers. :)
 
Bevalt goed die 848 :Y
Wel erg toeren janken. Ik had alleen gehoopt dat hij iets meer pit had.
In het begin vooral wennen en zoeken waar de power zat. En in welke versnelling ik hem het beste kon laten lopen.
Maar erg stabiel zodra je hem in de bocht hebt liggen. Geeft veel meer vertrouwen dan de R6 en 675.

Is er trouwens een manier om op relatief eenvoudige wijze (zonder dat de kosten uit de klauwen lopen), meer vermogen uit de 848 te krijgen? Er zitten nu termi einddempers op met een aangepaste ECU voor de dempers

[afbeelding]


Tuningsbeurtje bij biggel, full system :)


Lijkt wel oftie aan de diarree is....
 
Bevalt goed die 848 :Y
Wel erg toeren janken. Ik had alleen gehoopt dat hij iets meer pit had.
In het begin vooral wennen en zoeken waar de power zat. En in welke versnelling ik hem het beste kon laten lopen.
Maar erg stabiel zodra je hem in de bocht hebt liggen. Geeft veel meer vertrouwen dan de R6 en 675.

Is er trouwens een manier om op relatief eenvoudige wijze (zonder dat de kosten uit de klauwen lopen), meer vermogen uit de 848 te krijgen? Er zitten nu termi einddempers op met een aangepaste ECU voor de dempers

[afbeelding]

Ik zou hem gewoon laten zoals die is, heb je een mooi betrouwbaar blok. De snelheidsbeleving op de 848 is iets minder doordat het vermogen heel lineair afgegeven wordt. Koppen flowen etc. is allemaal leuk maar kost een hoop en win je de wereld ook niet mee. Lichter vliegwiel is nog een goedkope optie voor wat meer performance. Verder een groter achtertandwiel ook al zul je dan nog meer moeten schakelen, beviel mij destijds erg goed.

Wil je echt meer pk's kun je je 848 blok inruilen voor een 1098 blok :9

PS: goede herinneringen aan de 848, geweldige circuitfiets! https://www.youtube.com/watch?v=4DV9MDntN5k :]
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik hier bij het goede adres ben maar ik heb nog over:

1098 07- normale en de 41mm

ducati-1098-07-d12-ax-h-007.jpg


ducati-1098-07-d12-ax-h-002.jpg


Nieuwprijs € 51, -

749/999

d-749-999-046.jpg


Nieuwprijs € 42, -

ducati-749-999-d10-sp-042.jpg


Nieuwprijs € 139, -

*848

ducati-848-08-d14-072.jpg


ducati-848-08-d14-079.jpg


Nieuwprijs € 202, -

Alles delen mogen weg tegen hele zachte prijzen!
 
Laatst bewerkt:
Recent even naar Winterberg geweest, in een weekendje een kleine 1000km gereden, was goed te doen! Wel de bekende radiateur kwaal te pakken: links boven lekkage :(

Zaterdag even bij Moto Puro omgeruild voor een gefixt exemplaar *O* 3 uurtjes sleutelen en ze was weer Good-To-Go :)

Even los van het blok, maar sleutelen aan een Duc is ten opzichte van een Jap eigenlijk dood simpel :P

Radiateur vervangen is een onderkuip/kuipdelen los, twee boutjes losmaken, slangklemmen los pakken en de fan-stekkers los pakken en hij ligt er uit :9
 
Recent even naar Winterberg geweest, in een weekendje een kleine 1000km gereden, was goed te doen! Wel de bekende radiateur kwaal te pakken: links boven lekkage :(

Zaterdag even bij Moto Puro omgeruild voor een gefixt exemplaar *O* 3 uurtjes sleutelen en ze was weer Good-To-Go :)

Even los van het blok, maar sleutelen aan een Duc is ten opzichte van een Jap eigenlijk dood simpel :P

Radiateur vervangen is een onderkuip/kuipdelen los, twee boutjes losmaken, slangklemmen los pakken en de fan-stekkers los pakken en hij ligt er uit :9
en toen kwam de Panigale...... das een stuk complexer, met name de geringe ruimtes...
 
Hè dj klote van die radiator, is de inruil alleen gerepareerd of heeft die ook de extra versteviging? Kun je zeggen wat het je gekost heeft? Tevens waarom bij motopuro je woont toch in friesland!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan