Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt (nog) niet overwogen om het subframe ook zwart te laden poedercoaten?
Staat wel mooi hoor ;)

Hyper13_zpsdbdf2436.jpg
 
slipperclutch werkt niet voor het opschakelen
die haalt alleen je motorrem weg bij het remmen.

opschakelen zonder koppeling doe ik op straat ook eigenlijk nooit
met de race Duc altijd (met uitzondering van opwarm en uitloop ronde).

er is niet zo veel aan de hand als je een redelijk toeren maakt en het juist doet (geen kracht op de bak hebt staan)
maar waarom zou je opstraat het risico nemen?
 
Slipperclutch maby :?

Nee. Opschakelen zonder kopp kan technisch gezien. En ik heb het ook wel eens gedaan. Maar om daar nou een hele circuitdag met je waardevolle straatfiets op die manier te schakelen..... Ik bedoel, het zal altijd meer slijtage geven dan dat je gewoon netjes "ontkoppelt" bij het schakelen, zodat de volgende versnelling zonder "kracht erop" kan worden ingelegd.

*wegdromen doet over quickshifter*
 
Nee. Opschakelen zonder kopp kan technisch gezien. En ik heb het ook wel eens gedaan. Maar om daar nou een hele circuitdag met je waardevolle straatfiets op die manier te schakelen..... Ik bedoel, het zal altijd meer slijtage geven dan dat je gewoon netjes "ontkoppelt" bij het schakelen, zodat de volgende versnelling zonder "kracht erop" kan worden ingelegd.

*wegdromen doet over quickshifter*

Het is werkelijk niet nodig om de koppeling te gebruiken, alleen vergt het enige "handigheid", namelijk een heel kort moment het gas iets terug en weer open te draaien.
Als je dat eenmaal door hebt is het totaal niet extra belastend voor de versnellingsbak, maar het voordeel is dat je het handvat vast kunt houden en het iets sneller is dan met koppeling. Maar dat is meer iets voor op het circuit of om lui te rijden op openbare weg ;)
 
Laatst bewerkt:
heeft er iemand voor mij een polijstborstel en pasta te leen...even wat wielrem remmetjes opknappen

thanks
Rob
 
Hallo mede Hyper-rijders,

Ik ben een anonieme meelezer hier, maar wilde even laten weten dat ik een zwarte Hypermotard 821 uit 2014 te koop ga zetten. De motor heeft nog niet eens 3500km op de teller.

Reden van de verkoop:
Vanwege de start van een eigen bedrijf, wil ik een financiële buffer inbouwen.
Helaas moet de hobby daar even onder lijden.

Eind deze week zal ik ook een advertentie met wat foto's etc. hier op het motor-forum zetten :)

Wellicht kennen jullie nog iemand die op zoek is naar een Hypermotard.
Of wellicht is iemand toe aan een nieuw model?
 
Nee,

Dat niet maar wil keertje een ander kleurtje proberen en deze zo behouden (Y)

en is der hier iemand die stickers kan maken?? blanke lak laat los :( en nu is de sticker verkleurd....
 
Op de voorkap zeker ?

Heb die toen speciaal laten maken bij paintatelier in belgie werken niet voor particulieren maar zou ze is mailen of ze je kunnen helpen.

Grt
 
Zo de kuipdelenset is compleet voor de ombouw naar rood, met als extra het vleugeltje in dezelfde stijl voor als iemand ooit wil terug bouwen naar origineel. Als de motor hiermee niet verkocht wordt, weet ik het ook niet meer ;)

Kuipdelenrood2_zpsd618f380.jpg


Kuipdelenrood3_zps577348b3.jpg
 
De topkuip komt uit België, de panelen uit Duitsland en het kontdeel uit Italië. Dat was eerst geel maar heb ik nu in dezelfde kleur laten spuiten en stickers geplakt en dezelfde stijl.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan