Ik heb bijna 10 jaar, op een paar weken na, een 996 uit 1999 gehad. Eerste ellende was een uitgelopen krukaslager in de laatste ronde van een circuitdagje Francorchamps. Daarna nog wat kleinere probleempjes, zoals een lek expansievat en wat elektrische storingen. Niet vreselijk, maar wel vervelend. Wil ik een weekje weg, alles gepakt en gezakt, helm op, contact aan........niets! Dus de CBR600F van mevrouw Duc meegenomen. Kom ik een week later thuis, draai de sleutel om, en alles werkt weer. Eigenlijk wist ik nooit zeker of hij het wel of niet zou doen. Echt een heerlijk ding, de beleving en het geluid zijn niet te overtreffen en het vermogen van 115 pk is echt wel genoeg. Maar uiteindelijk gaat zoiets tussen je oren zitten, verlies je het vertrouwen, en dan wordt het tijd om afscheid te nemen. Met pijn in mijn hart, dat wel.
Interessant! Sprak tijdje geleden met de monteur van mijn dealer en hij is zeer niet te spreken over de 1098 en 1198.. Hij heeft meerdere modellen daarvan gehad die allemaal vastlopers waren.. Stuk voor stuk..
De 998, 996 enzovoort zijn volgens hem veel betrouwbaarder.. Raar, had het zelf andersom verwacht eigenlijk.
Ik durf te zeggen dat dit met straatgebruik toch amper voor zal komen, mits je natuurlijk wel olie in je blok kiepertInteressant! Sprak tijdje geleden met de monteur van mijn dealer en hij is zeer niet te spreken over de 1098 en 1198.. Hij heeft meerdere modellen daarvan gehad die allemaal vastlopers waren.. Stuk voor stuk..
De 998, 996 enzovoort zijn volgens hem veel betrouwbaarder.. Raar, had het zelf andersom verwacht eigenlijk.
In 2001 nieuwe 996 gekocht. Kortgeleden ingeruild met 82000 km. Zo goed als niets mee gehad en ik denk dat de volgende eigenaar er een geweldige motor aan heeft. Gebruikt geen spat olie en rijdt als een zonnetje.Interessant! Sprak tijdje geleden met de monteur van mijn dealer en hij is zeer niet te spreken over de 1098 en 1198.. Hij heeft meerdere modellen daarvan gehad die allemaal vastlopers waren.. Stuk voor stuk..
De 998, 996 enzovoort zijn volgens hem veel betrouwbaarder.. Raar, had het zelf andersom verwacht eigenlijk.
knmi.nl - Vandaag en morgen:
Vannacht zijn er opklaringen en blijft het meest droog. Overdag neemt de buiigheid toe en is er veel wind.
Uitgifte: 19/12/2014 22.26 uur LT.
Ben dus vanmiddag heel wat wijzer geworden over het Ducati-gamma. Ik heb Ducati-Antwerpen bezocht. Eerst natuurlijk aardig verdwaald geraakt in Antwerpen, maar gelukkig kwam ik een BMW-rijder tegen die me wel ff op sleeptouw zou nemen... Fantastische kerel - op een GS met Akra uitlaat! Hij zei meteen dat hij wel rustig zou rijden want hij had net zijn rijbewijs terug... Nou het leek eerder dat ik 'de zwarte prins' van Parijs als voorrijder had... Jeetje wat ging die snel door dat drukke verkeer heen zeg...!! Maar goed, ik was daardoor wel op tijd in Boeghout.
De eigenaar (Kurt) heeft ff een 899 en een 1199 met termi's aangeslingerd... en die sound just blows you away! Niet normaal...!! Echt een smile van hier tot Tokyo... bij de eigenaar en bij mezelf...!! Echt heel gave machines...
(Ik kan me niet voorstellen dat ik zoiets 's-nachts opstart - als ik naar mijn werk ga - zonder dat de hele wijk wakker wordt... dat wordt écht een probleem)
Verder nog ff proefgezeten op de huidige multistrada. Dat zit ook niet verkeerd...
Begin volgend jaar kan ik ze beide waarschijnlijk wel proefrijden. Nieuwe modellen verwacht hij rond maart.
PS: van mijn Yamaha dealer nog geen antwoord gekregen over wanneer de nieuwe R1 te zien zal zijn in NL. Zal eens informeren in België...
Tip: 16 t/m 25 januari is er de beurs "Auto/Moto/Van" te Brussel. Daar zullen alle nieuwe Ducati's te zien zijn. Ik zie alleen Yamaha niet op de lijst van exposanten staan
True......beeeetje kort door de bocht, maar ik begrijp het wel... we zien wel... Dan halen we maar niet alles uit zo'n blok... Ik vind sportief rijden nog steeds té leuk. Ik weet niet of een multistrada bij me past (sowieso een 2-pitter) Bedankt voor het reageren.
@ rody-rc30 :
@ Speedwobble: Thanks! Ik wil deze keer meer kick uit mijn motor halen (De blade is een beetje saai aan het worden)
Dat zijn geen grappen meer... Voor dat soort snelheden kun je beter naar Duitsland gaan. (maar daar heb je binnenkort weer een vignet nodig om op de snelweg te mogen rijden...)
De 899 komt overal goed uit de reviews (op youtube dan). Ik vind het alleen jammer dat veel electronische hulpmiddelen van de 1199(S) niet terug komen op de 899.... en verder is de achterbrug natuurlijk niet zo mooi...(en hij is trouwens zwaarder dan de enkelzijdige)
ach ja proefrijden heeft nu ff geen zin... er ligt allemaal van die witte meuk op straat
Alleen had hij hem al besteld.Las dat de Yamaha R1M na twee weken al uitverkocht is, dus keus wordt makkelijk gezien de topictitel.