Bikefreak
MF veteraan
- 20 aug 2002
- 13.134
- 4.572
Ik heb bijna 10 jaar, op een paar weken na, een 996 uit 1999 gehad. Eerste ellende was een uitgelopen krukaslager in de laatste ronde van een circuitdagje Francorchamps. Daarna nog wat kleinere probleempjes, zoals een lek expansievat en wat elektrische storingen. Niet vreselijk, maar wel vervelend. Wil ik een weekje weg, alles gepakt en gezakt, helm op, contact aan........niets! Dus de CBR600F van mevrouw Duc meegenomen. Kom ik een week later thuis, draai de sleutel om, en alles werkt weer. Eigenlijk wist ik nooit zeker of hij het wel of niet zou doen. Echt een heerlijk ding, de beleving en het geluid zijn niet te overtreffen en het vermogen van 115 pk is echt wel genoeg. Maar uiteindelijk gaat zoiets tussen je oren zitten, verlies je het vertrouwen, en dan wordt het tijd om afscheid te nemen. Met pijn in mijn hart, dat wel.
Hier nog een. In 10 jaar tijd 90.000km gereden met Japanse supersports. Ook op het circuit.
NOOIT een mankement gehad.
Sinds vorig jaar een aprilia tuono factory in bezit met pas 6000km op de klok' 5000km mee gereden en al diverse mankementjes gehad.
Nu gaat hij eruit en ik ga terug naar een japanner of Duitser.