Ducati SuperSport


Zelfs het naakte frame is sexy. Als ik de ruimte had maakte ik een hele uitstalling van 90’s Duc’s. Paar losse frame’s. Kuip deeltje aan de muur. Setje losse Marchesini’s in de hoek.

6cb2b5d388b5b542728dfd0277cedd6af40367e0.jpg


swap.jpg


1234628_1112797562071386_9176586642218584860_n.jpg


JP30062.jpg


Ducati-851-ActuMoto-©-Mathias-Deshusses-12.jpg
 
Zelfs het naakte frame is sexy. Als ik de ruimte had maakte ik een hele uitstalling van 90’s Duc’s. Paar losse frame’s. Kuip deeltje aan de muur. Setje losse Marchesini’s in de hoek.

6cb2b5d388b5b542728dfd0277cedd6af40367e0.jpg


swap.jpg


1234628_1112797562071386_9176586642218584860_n.jpg


JP30062.jpg


Ducati-851-ActuMoto-©-Mathias-Deshusses-12.jpg
Die een-na-laatste, desmoquattro, wat mooi zeg !
 
Supermono bedoel je. Zie je de gelijkenissen met de 999?

Allebei ontworpen door Terblanche...🤩
Ik ben helemaal niet thuis in de benamingen en verschillende types van de sportmodellen van Ducati (of welk motorfiets dan ook) ,dus maar weet wel wat ik mooi vind. Maar die supermono dus. Erg mooi!
 
Komende week wordt de mijne opgehaald voor een servicebeurt. 2 jaar geleden grootonderhoud uitgevoerd en nu ‘gewoon’ nakijken en verse vloeistoffen….tenminste ik weet niet wat Remco tegenkomt.

Iig de laatste 2 jaar slechts benzine en kettingvet…… _O-
 
Nope. Frame is toch wel wat anders. Carters zijn wel hetzelfde dacht ik. Ophangpunten in frame zijn ook gelijk. But correct me if Im wrong!
 
Iemand hier ervaring met goeie lak voor op de carters en blokdeksels? Zoals bij zo'n beetje iedere Duc is de lak bij de mijne behoorlijk afgebladderd.
 
Iemand hier ervaring met goeie lak voor op de carters en blokdeksels? Zoals bij zo'n beetje iedere Duc is de lak bij de mijne behoorlijk afgebladderd.
Er is speciale motorlak.
Goed ontvetten en voorverwarmen in de oven helpt, zeker niet bij deze temperaturen in de schuur spuiten.
 
Er is speciale motorlak.
Goed ontvetten en voorverwarmen in de oven helpt, zeker niet bij deze temperaturen in de schuur spuiten.

Heb mn XT500 gespiten met VHT lak, op zich ging dat prima. Daar eens kijken of ik wat kan vinden. Maar misschien heeft iemand nog andere tip.

Ik wil blok eigenlijk niet splitsen enkel om te spuiten. Trek wel koppen en cilinders dr af.
Wellicht de straalkachel op onderblok zetten ofzo.
 
Heren, ff een vraagje.

Weet iemand hier of de buitenpoten van de instelbare en niet instelbare vorkpoten onderling uitwisselbaar zijn? Klopt het dat de niet instelbare vork van de 750ss een Marzochi vork is? Mijn buitenpoten zijn zeer slecht en ik zoek naat een goeie oplossing. Andere instelbare vork is nog wel te vinden maar vrij prijzig. Potem van een niet instelbare vork zijn makkelijker te vinden en bovendien stuk goedkoper. Mijn vork moet ik toch reviseren en als ik dan paar fatsoenlijke buitenpoten kan wisselen dan zou dat mooi zijn!
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij was de marzo 40 mm, maar niet helemaal zeker. Showa is 43.
Ik kan me niet voorstellen dat er iets compatibel is.
 
Showa en Marzochi zal idd niet uitwisselbaar zijn, maar Showa is zowel als instelbaar en niet instelbaar gebruikt. Ik heb een goedkoop en nette set niet instelbare gezien. Als die wel uitwisselbaar zijn ben ik voor weinig geld gered.
Ik blijf immers wel een Hollander hé...
 
Terug
Bovenaan Onderaan