Ducati SuperSport

Turner heeft de nr 9 gekocht. Mooi verhaal trouwens ook... kocht hem als nieuwe Britten. Maar was een fiets opgebouwd uit de laatste reservedelen die ze nog hadden en met o.a. ebruikt carter. Maar daar kwamen ze pas later achter..
Met Pro-Carbon team en Lex naar NZ Christchurch Ruapuna circuit. Mooie onthulling en mooie paar dagen voor testrijden en fiets leren kennen.
125.000 gulden. Nu zo'n miljoen euro waard.

Ik heb de fiets paar jaar terug weer gezien in NZ.
Staat nu in roze/blauw kleuren. Wel de MJK en ProBritten stickers dr nog op trouwens.

Turner is al jaren geleden teruggegaan naar Zuid-Afrika en is daar BST begonnen, je weet wel.. van die carbon wielen.

Bekijk bijlage 1831203
:t Thanks voor het verhaal. Dat Lex met een Britten heeft gereden was me niet ontgaan, ik heb wel wat verhalen meegekregen van de sponsor/compagnon van Lex. Ik dacht altijd dat ze de Britten destijds geleased hadden en dat de motor daarna weer terug is gegaan. Maar nu vallen de stukjes op zn plek.

Om weer terug te komen op de Ducs. Leuk als belegging Duc Supermono net als de Britten. Waren ooit de beste motoren in hun klasse, maar nu zijn de onderdelen te schaars om ze zelfs maar ff te laten draaien.
 
Moeten we het dan nog ff over Startwin hebben en hun creaties... ;)

'S werelds grootste 1 cilinder? Of de diesel?
Dikke 748RS hebben ze ook nog mee gereden!!
Met Jan-Frank dr op.

Of de Saxxon Triumph met Cathcart? Of de Sundance Harley? De Bakker Barracuda's?
Die dikke Over Yamaha? De Swallower Guzzi's?
Motodd Laverda's?... ooh man... ik mis die clubracetijd.. de Supermono's, de Geenen KTM's!! En natuurlijk alle mooie Supersportjes in racetrim niet te vergeten!! 😁

Oooh man... ik mis die clubrace tijd wel hoor.
Al die plastic Panigalenintendorotzooi van tegenwoordig... social media is belangrijker dan mooie zelfbouwtechniek. Toppunt was wel de damesklasse met CBRretjes op de clubrace onder het motto inclusief... 🤮🤮🤮
Was ook laatste keer dat ik geweest ben trouwens. Breek me de bek niet open...
 
'S werelds grootste 1 cilinder? Of de diesel?
Dikke 748RS hebben ze ook nog mee gereden!!
Met Jan-Frank dr op.

Of de Saxxon Triumph met Cathcart? Of de Sundance Harley? De Bakker Barracuda's?
Die dikke Over Yamaha? De Swallower Guzzi's?
Motodd Laverda's?... ooh man... ik mis die clubracetijd.. de Supermono's, de Geenen KTM's!! En natuurlijk alle mooie Supersportjes in racetrim niet te vergeten!! 😁

Oooh man... ik mis die clubrace tijd wel hoor.
Al die plastic Panigalenintendorotzooi van tegenwoordig... social media is belangrijker dan mooie zelfbouwtechniek. Toppunt was wel de damesklasse met CBRretjes op de clubrace onder het motto inclusief... 🤮🤮🤮
Was ook laatste keer dat ik geweest ben trouwens. Breek me de bek niet open...
Ik kan me zomaar voorstellen dat ouwe lullen 😁van 25 jaar geleden het niks vonden toen de 916 kwam want een 888 dat was het
Of toen de 999 kwam want de 998 was zoveel echter
Nog zat mooie dingen gezien afgelopen editie
 
Ik kan me zomaar voorstellen dat ouwe lullen 😁van 25 jaar geleden het niks vonden toen de 916 kwam want een 888 dat was het
Of toen de 999 kwam want de 998 was zoveel echter
Nog zat mooie dingen gezien afgelopen editie

Mooi dat jij leuke dingen hebt gezien. Ik vind het ruk. 😇
 
Supersportjes. Dat is het!!

Screenshot_20221215_225141.jpg
 
'S werelds grootste 1 cilinder? Of de diesel?
Dikke 748RS hebben ze ook nog mee gereden!!
Met Jan-Frank dr op.

Of de Saxxon Triumph met Cathcart? Of de Sundance Harley? De Bakker Barracuda's?
Die dikke Over Yamaha? De Swallower Guzzi's?
Motodd Laverda's?... ooh man... ik mis die clubracetijd.. de Supermono's, de Geenen KTM's!! En natuurlijk alle mooie Supersportjes in racetrim niet te vergeten!! 😁

Oooh man... ik mis die clubrace tijd wel hoor.
Al die plastic Panigalenintendorotzooi van tegenwoordig... social media is belangrijker dan mooie zelfbouwtechniek. Toppunt was wel de damesklasse met CBRretjes op de clubrace onder het motto inclusief... 🤮🤮🤮
Was ook laatste keer dat ik geweest ben trouwens. Breek me de bek niet open...
Hmm die diesel is van Kees:')
Jan Frank is nooit heel erg uitgesproken maar dat ding vind hij geen succes.
Nee ik bedoel meer de motorfietsen die Hans gebouwd heeft, startrick dus eigenlijk. Begin jaren negentig gebruikten zij Ducati supersport rijwielgedeelte met een husqvarna en later Ktm blokken voor de SOS/Supermono. En later de Supertwin waar Patrick Malipaard kampioen mee werd en Jan Frank ook nog jaren mee geracet heeft. Dat vindt ik een mooie en slimme racemotor. Luchtgekoeld blok, simpel strak frame en met het mooie supermono kuipwerk.
 
Kees heeft idd best wel bijzondere dingen gebouwd. Die Supertwin was idd wel een slim ding. Zoals een racer hoort te zijn, niks teveel erop!

De diesel is nooit echt van de grond gekomen. Leuk idee, maar helaas niet meer dan dat.
 
BVT Motorpaint Vianen. Paar keer wat laten spuiten; tank van Suzuki GS750, lakset Laverda 750SF. Echt vakwerk. Zeker die GS750 tank is prachtig gelukt, geen stickers / decals, alles wordt gespoten. Zag daar destijds ook veel Ducati spul hangen, specials en replica’s.
 
Die ziet er netjes uit! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
Het is ook goede zware kwaliteit, denk wel twee keer zo dik als de Ricambi Weiss zitjes die ik ken.
Maar ik heb hem van een kennis die hem uit een oude dealervoorraad had geplukt, dus niet een webshop of zo.
 
BVT Motorpaint Vianen. Paar keer wat laten spuiten; tank van Suzuki GS750, lakset Laverda 750SF. Echt vakwerk. Zeker die GS750 tank is prachtig gelukt, geen stickers / decals, alles wordt gespoten. Zag daar destijds ook veel Ducati spul hangen, specials en replica’s.
Dat klinkt er ziet er wel goed uit. :Y

BVT.jpg
 
Het is ook goede zware kwaliteit, denk wel twee keer zo dik als de Ricambi Weiss zitjes die ik ken.
Maar ik heb hem van een kennis die hem uit een oude dealervoorraad had geplukt, dus niet een webshop of zo.
Juist, mooie vondst! Ze zijn zeldzaam, de mooie zitjes.

Ik heb ook al zitten kijken naar Ricambi, maar ken dat nog van vroeger met racekuipen. Was niet altijd even goed qua pasvorm en netheid, maar daar is de prijs ook naar. En voor racerij hoeft het ook niet altijd even strak en netjes te zijn natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan