Ducati SuperSport

R.71e57191c87cd56a56697d2b492d481b
 
Ik heb kruk en baklagers nog liggen, die gaan er dus nieuw in. Denk dat ik er ook direct nieuw setje schraapveren in gooi. Bekende kwaal van deze ssjes rond de 40k op de klok. De mijne staat nu 31k op, maar gezien de staat kan dat ook wel 131k zijn... 😅
 
Nu nog een manier zien te vinden om de carters weer wat toonbaar te krijgen. Ik schrok me rot van de prijzen van het zogenaamde wetblasten.
Dat ga ik niet doen, is duurder dan de hele aanschaf van de Duc. Glasparelen kan een optie zijn, heb ik wel met mn Guzzi's gedaan. Gaf mooi effect en wellicht dat ik carters dan ook niet meer ga spuiten. De lak laat immers bijna altijd weer los.

Iemand anders nog ervaringen of tips betreffende schoonmaken carters?
 
Nu nog een manier zien te vinden om de carters weer wat toonbaar te krijgen. Ik schrok me rot van de prijzen van het zogenaamde wetblasten.
Dat ga ik niet doen, is duurder dan de hele aanschaf van de Duc. Glasparelen kan een optie zijn, heb ik wel met mn Guzzi's gedaan. Gaf mooi effect en wellicht dat ik carters dan ook niet meer ga spuiten. De lak laat immers bijna altijd weer los.

Iemand anders nog ervaringen of tips betreffende schoonmaken carters?
Ik zou er toch altied iets van een blanke afwerkingslak op willen lijkt me. Anders gaat het aluminium na verloop van tijd toch weer gewoon oxideren?
 
Ik heb kruk en baklagers nog liggen, die gaan er dus nieuw in. Denk dat ik er ook direct nieuw setje schraapveren in gooi. Bekende kwaal van deze ssjes rond de 40k op de klok. De mijne staat nu 31k op, maar gezien de staat kan dat ook wel 131k zijn... 😅
Gelijk de cilinderwanden honen?
 
Alle lagers dr uit en de carters nu schoonmaken en eens kijken wat ik als finish ga doen.
Helaas moet dr een andere krukas in. Moer van rotor losgelopen en spiebaan weggeslagen. Schijnt toch een kwaal te zijn geweest volgens Biggelaar. Gelukkig hebben ze nog een goeie kruk voor me!

20230131_202652.jpg
20230203_152048.jpg
 
Nu nog een manier zien te vinden om de carters weer wat toonbaar te krijgen. Ik schrok me rot van de prijzen van het zogenaamde wetblasten.
Dat ga ik niet doen, is duurder dan de hele aanschaf van de Duc. Glasparelen kan een optie zijn, heb ik wel met mn Guzzi's gedaan. Gaf mooi effect en wellicht dat ik carters dan ook niet meer ga spuiten. De lak laat immers bijna altijd weer los.

Iemand anders nog ervaringen of tips betreffende schoonmaken carters?
Bij JFB motoren in Midwolda staat een straalkast met glasparel. Ik denk als je hem belt dat er wel iets te regelen valt dat je het daar zelf doet of misschien wil hij het tegen vergoeding ook voor je doen. Jan frank is redelijk Ducati gezind dus dat scheelt weer.
 
Bij JFB motoren in Midwolda staat een straalkast met glasparel. Ik denk als je hem belt dat er wel iets te regelen valt dat je het daar zelf doet of misschien wil hij het tegen vergoeding ook voor je doen. Jan frank is redelijk Ducati gezind dus dat scheelt weer.

Thanks voor de tip. Kan hem idd wel eens benaderen.
 
En anders Hans konijn in blokker of zwaag, daar heb ik meerdere malen zelf carters en andere delen zelf gedaan.
Ik zal ff zoeken voor een linkje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan