Er zit inderdaad nog een hoesje omheen, maar ik denk niet dat het genoeg verschil zal maken. Er zat een lapje stof van de helm kussens voor voor de speakers die ik al heb verwijderd maar dat maakte geen verschil. Gevoelsmatig zullen de hoesjes om de speakers weghalen ook niet genoeg toevoegen.Is er geen mogelijkheid om de speakertjes uit het hoesje te halen?
Haha, ja helaas. Maar de Interphone is weer een review rijkerO wacht, er zijn helemaal geen uitsparingen in die helm? Dan zal het wel geen optie zijn
Dit heb ik bij een aantal helmen gedaan toen ik nog scooter reed, maar echt mooi is dat bijna niet te krijgen, en daarbij is het toch beschadiging van de helm en geeft het ook vaak een mindere bescherming tegen geluid en wind (al heb je daar bij <= 50 km/u meestal niet zo'n last van).Bij een andere, eerdere helm heb ik ze geheel zelf moeten uitsnijden.
Dat zou nog kunnen, maar ben ik zelf niet zo'n fan van. Zeker aangezien het, net zoals SadBunny zegt, wel ten kosten gaat van de veiligheid. Misschien als laatste optie dat ik daar nog eens naar ga kijken.Bij een andere, eerdere helm heb ik ze geheel zelf moeten uitsnijden.
Volgens mij zijn deze 4,4mm wat al aardig dun is voor speakers. Met "aan de dikke kant" doel ik meer op deze speakers voor deze helm. Ik zag dat Sena dunnere speakers heeft (3mm volgens mij) maar die hebben dan weer geen 3.5mm aansluiting. Misschien de moeite waard om dat eens aan elkaar te solderen.Wat is 'aan de dikke kant'? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Ik denk dat die één á anderhalve centimeter uitdieping met een doorsnede van vier centimeter, die je vervolgens opvult met een luidsprekertje, niet heel veel zullen bijdragen aan een onveilige situatie. Vaak ben je te bang.Dit heb ik bij een aantal helmen gedaan toen ik nog scooter reed, maar echt mooi is dat bijna niet te krijgen, en daarbij is het toch beschadiging van de helm en geeft het ook vaak een mindere bescherming tegen geluid en wind (al heb je daar bij <= 50 km/u meestal niet zo'n last van).
Maar het kan wel natuurlijk.
Misschien de volgende keer toch uitzien naar een iets luxere helm. Ja, ik geef nu misschien €300 meer uit aan een helm dan vroeger, maar uitgesmeerd over het aantal uren dat ik hem draag (en gecompenseerd voor ook meestal langer meegaan) is dat bijna nihil, en het extra comfort en luxe dat ik ervoor terug krijg is zo'n genot bij elke rit... Ook in dit opzicht weer.
Ik neem aan dat ze het compenseren met een (dunne) versteviging op of om de plek van de uitsparing? Maar goed, een aanname aangezien ik ze zelf niet ontwerpWaarom kan de fabrikant op dat zelfde plekje wel een stuk weglaten?
Ach ja, met oordoppen in hoor je nog steeds de intercom. Zeker met het juiste filter. Maar goed als het idee eenmaal in je hoofd zit zal niemand je kunnen overtuigen. Onder mijn speakertjes heb ik stukjes spons dat veert dus een beetje mee.Ik zeg ook nergens dat 'ie significant onveiliger is, dat geloof ik eigenlijk ook verder wel. Maar het is wel gewoon beschadiging en dat vind ik zonde als het niet hoeft. Ik heb het over mindere bescherming tegen geluid en wind, en dat is in mijn ervaring (want zoals ik al zei, ik deed het zelf vroeger ook) wel degelijk te merken aan het geraas en geloei om je helm. En daar is de betere helm wel degelijk op ontworpen en getest, ook aan de binnenkant.
De schaal is daar niks anders.Ik neem aan dat ze het compenseren met een (dunne) versteviging op of om de plek van de uitsparing? Maar goed, een aanname aangezien ik ze zelf niet ontwerp
Je hebt ook wel gelijk in dat je zegt dat het niet ineens een enorm veiligheidsrisico is. Stukje angst zal ook wel meespelen. Voor mij speelt voornamelijk het gevoel dat ik mijn helm minder veilig (ookal is het maar 1%) heb gemaakt dat me dan dwars zit.
Die heb ik ook gehad en is een prima ding maar haalt het niet bij de packtalkHeb zelf deze:
V6 Interphone 6 riders
Bevalt mij ontzettend goed, zéker voor het geld. Gebruik het vooral om muziek te luisteren en heb een Shark helm zonder inkepingen, maatje S. Geen last op de oren en geluid is dik in orde.