Een echte design klassieker: de MV Agusta Ipotesi (totaal 1991 geproduceerd)

Een LeMans 1000 heb ik iets van 8 jaar gehad.
2x kruiskoppeling cardan en een stuk of wat koppeling en gaskabels. Die nam ik altijd mee als reserve (tiewrap om framebuis). Ik woonde toen in Scotland en ging nog wel eens een stukkie door "onbewoond gebied" rijden. :]
 
Ik ga het beleven.

Over mijn VF500F2 staat het www ook vol met horror. Vreemden stuurden mij pb's dat "het een handgranaat" zou zijn.
Teller staat inmiddels op 89,000 en ik ben er net mee naar noord Spanje gereden... O-)
Thrill seeker :+
 
Hallo Dutchy,

Leuk nog een Ipotesi,
Heb de mijne al sinds de jaren '90, toenertijd volledig uit elkaar gehad, een tank benzine mee gereden, maar die staat al weer 10 jaar stil.
Heb hem vorige maand tevoorschijn gehaald, met de bedoeling de boel weer op te starten.
Leuke winterklus.

Zie dat je zelf een klepdekselpakking aan het maken bent, ik heb nog originele pakkingen liggen (ook voor andere modellen).
Stuur maar PM als je interesse hebt.
Heb je al contact met de MV club voor WPHB en aanvullende info?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het aanbod.
We dachten/hoopten die ie heel los zou komen...
Niet dus...

Toen zou er wel een set op de vliering moeten liggen.
Niet dus... :N

In november weer naar de beurs in Novegro :Y
(Nu maar hopen dat de beurs daadwerkelijk door gaat).
Maar de diy pakking doet zijn werk ook wel..
 
Ik heb in het verleden altijd mijn pakkingen van de mv agusta 350 nieuw kunnen krijgen.
Athena levert die.
Zie:

En tandwielen werden geleverd door pbr sprockets.

Of dat nog zo is weet ik niet maar misschien de moeite waard om uit te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Wat een leuke fiets! 👍

En dit soort italianen kennende, behoorlijk vermogen voor deze cylinderinhoud waarschijnlijk..of valt dat mee?

Wie zei dat kleine fietsen geen lol kunnen geven...?
 
Wat een leuke fiets! 👍

En dit soort italianen kennende, behoorlijk vermogen voor deze cylinderinhoud waarschijnlijk..of valt dat mee?

Wie zei dat kleine fietsen geen lol kunnen geven...?
Correct! _O- :]

20210921_134202_copy_3234x4320.jpg

Zelfs (in mijn geval) met 7pk...



De ipotesi moet er iets van34pk uit 350cc peuren :Y
Maar dat ga ik pas na 8 oktober ervaren, na de RDW.
 
Laatst bewerkt:
In november weer naar de beurs in Novegro :Y
(Nu maar hopen dat de beurs daadwerkelijk door gaat).
Maar de diy pakking doet zijn werk ook wel..
als hij door gaat , mag je voor me kijken naar een paar MV delen....
zou leuk zijn mijn 125 weer rijdend te hebben
ga je op eigen houtje die kant op?
 
Correct! _O- :]

Bekijk bijlage 1678858
Zelfs (in mijn geval) met 7pk...



De ipotesi moet er iets van34pk uit 350cc peuren :Y
Maar dat ga ik pas na 8 oktober ervaren, na de RDW.
Een morini 350 sport is iets sneller , en stuurt wat beter , maar de lol van deze fietsjes is het prachtige design.
Geen mens gaat een bijna 50 jaar oude fiets kopen voor de snelheid.
Het is een leuke generatie fietsen , toen italie een grote binnenlandse markt had voor lichte fietsen
ik heb ook ooit even een guzzi v35 imola gehad , ik heb nog een pantah.
dat is een je een leuke set bij elkaar
alleen de laverda 350 mist nog in het rijtje, daar heb ik nooit op gereden.
 
Een morini 350 sport is iets sneller , en stuurt wat beter , maar de lol van deze fietsjes is het prachtige design.
Geen mens gaat een bijna 50 jaar oude fiets kopen voor de snelheid.
Het is een leuke generatie fietsen , toen italie een grote binnenlandse markt had voor lichte fietsen
ik heb ook ooit even een guzzi v35 imola gehad , ik heb nog een pantah.
dat is een je een leuke set bij elkaar
alleen de laverda 350 mist nog in het rijtje, daar heb ik nooit op gereden.
Imola heb ik ook staan, wat achterstallig onderhoud maar rijdend en compleet weggezet O-)
 
Heel leuke fiets Dutchy! Ik vraag me bij zulke, meer exotische brommers, altijd af of en hoe moeilijk je aan onderdelen geraakt dus ben wel benieuwd naar je ervaringen...

Heb wel eens een stukje op een Ipotesi sport gestuurd (clip-on’s + reuma = geen goede combinatie) maar die vooral GT, zoals die éne al een eeuwigheid in Zeeland te koop staat (achterlijke vraagprijs + “bijzondere” verkopert), blijft door m’n hoofd spoken...
E4889F44-B40C-4CE1-89A7-C7804D54F251.jpeg
Mede ook door deze held, Artagnan:

En natuurlijk Oud mannetje in Schuur:
 
Heel leuke fiets Dutchy! Ik vraag me bij zulke, meer exotische brommers, altijd af of en hoe moeilijk je aan onderdelen geraakt dus ben wel benieuwd naar je ervaringen...

Blok heeft maar iets van 13,000 gedraaid en de algehele staat is zeer goed. Nieuwe uitlaten, schijven voor en de klauwen gereviseerd...
Ik ga het meemaken. 1 voorpoot keerring lekt wat; die krijgt binnenkort wat aandacht/ En anders nieuwe keerringen.
Eerst vrijdag naar de RDW.


Die GT is fugly; maar nog exclusiever dan de Ipotesi Sport. Wat vraagt de verkopert er voor?
 
Nou nou, fugly... Beauty is in the eye of the beholder zei m'n tante Eulalie altijd. De Ipotesi Sport is geloof ik ook geen universele schoonheid die door iedereen geapprecieerd wordt... Toegegeven babyblauw in combinatie met braakselgroen is een bijzondere keuze (als je kinderen hebt weet ja dat deze combinatie niet vergezocht is), maar in real-life is de GT best een mooi ding én op een GT zit je tenminste nog lekker, ook na 30min rijden.
3910_10644734_2.jpg

In elk geval 6.500€ vraagt motoclassics ervoor. En als je hem wilt starten heb je dikke pech want "da gaa ech nie gebeure". En wanneer gevraagd naar een gare Norton Commando die er ook al een eeuwigheid staat "da kunde gij nie petaale" Nou ok niet dan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan