Een echte design klassieker: de MV Agusta Ipotesi (totaal 1991 geproduceerd)

Ik vraag me bij zulke, meer exotische brommers, altijd af of en hoe moeilijk je aan onderdelen geraakt dus ben wel benieuwd naar je ervaringen...
korte samenvatting: onderdelen zoeken is moeilijk.
alles wat uit de toelever industrie gaat kom je redelijk aan, electronica etc lukt met een beetje geweld wel.
rubbers maakt ariete nog.
tellers zijn smiths , en meestal wel te restaureren.
de oem MV agusta onderdelen moet je ooit tegenaan lopen.
ik heb jaren gezocht naar het roostertje achter de carburateurs
de scarab remmen zijn ook op, scarab is er eind jaren 70 mee opgehouden , veel succes om daar nog iets van te vinden.

maar dat is meteen de lol van zo'n fiets , het sleutelen , en zoeken naar onderdelen hoort bij de hobby.
als je ongecompliceerd wil rijden kan je beter zoeken naar een wat courantere fiets , een MZ of nuovo falcone of zo
 
Laatst bewerkt:
En gekeurd :t

IMG-20211008-WA0001.jpeg


20211008_075932.jpg
 
gaaf! was het een keuring of een identiteitsonderzoek? De laatste keer dat ik iets liet keuren begonnen ze te zeuren over E markeringen in de koplamp, terwijl het ding uit 1969 was en nog de originele koplamp had. .....

hoe beviel het rijden met de MV?
 
Ik had mijn best gedaan om bij het maken van een afspraak "de juiste te kiezen".. de site niet echt je van dat.

Bleek dat ik de verkeerde keuze had gemaakt..... Ik had aankoopnota en een identificatieverklaring m.b.t. het type en omdat MV Italiaans is, keuring voor import uit een EU land gekozen. Dat moest dus BUITEN EU zijn omdat ik geen oud EU kentekenbewijs heb. Kwam er nog ff €28 bij...
Afijn, zo werd ie van voor tot achter nagekeken (ik moest buiten wachten) waarbij het # in het balhoofd uitvoerig onderzocht werd. Lamp hier, lamp daar.... En verder zo'n beetje alles. Remblokken dikte, lichtbeeld etc en ik moest m ff starten. Ik denk dat het hielp dat ie kon zien dat ik rijdend was gekomen i.p.v. trailer.... De remmen doen het dan wel.... :]

De banden zien er nog goed uit, maar met een DOT code uit 1991 en 1997 EN zeer dichte mist maar kalm aan gedaan om 07:00 in de ochtend 8-)

Ik ga wel op zoek naar een manier om de benodigde koppelingskracht te reduceren. Mijn linkerpols is m.b.v. wat titanium spul in 2016 gefixed (T-boned in Litouwen) en zal dat wel waarderen......


244659709_1209593519542532_4650275661737207802_n.jpg



244428834_1209593452875872_5424291278472131304_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedgekeurd nadat we het lichtbeeld een tikkie hoger hadden gezet.

Kenteken # stond na "0" BPM aangifte na een uur op 'mijn overheid'. Meteen plaat laten persen.

20211009_155559.jpg



Het slechte weer komt eraan, dus meteen ff ge-ACF'd....
20211009_155624_copy_1512x2016.jpg
 
gefeliciteerd!
weer een mooi fietsje er bij op de nederlandse wegen.
had je alleen een aankoopbewijs en een bouwjaarverklaring nodig?
dat valt me 100% mee , ik had ergere bureaucratie verwacht.
ik moet met de 125 MV langs de RDW, nu ben ik weer een beetje gerust gesteld.

wat betreft banden, ik heb op mijn MV een setje pirelli city demon ( 3.00x18 en 3.50x18)
die bevallen prima , en zijn italiaans ( dat hoort een beetje bij zo'n fietsje )
 
Laatst bewerkt:
Yep, aankoopbewijs en bouwjaar/type verklaring. Je moet dus een keuring aanvragen voor import uit een land buiten de EU....

Heb je bewust voor een slag bredere banden gekozen?
20211009_221708.jpg
 
@elefant Dus je hebt een Morini 3 1/2? Heb er wel een stiekem boontje voor, lijnmotoren zijn toch altijd een tikje méh (zegt 4-in-lijn gek). Heb je daar toevallig een topic over?
bij laatste telling een stuk of 5 morini's....
het is begonnen in 1982 de eerste morini voor 500 gulden gekocht als wintermotor omdat ik het zonde vond met de norton in de winter te rijden.
blijkt zo'n morini absoluut feestelijk te rijden , en nog redelijk betrouwbaar ook.
Die 3 1/2 heb ik nog steeds , ik heb hem een paar jaar geleden een beetje opgeknapt
na jaren als wintermotor was het mooie er wel een beetje af.
20170816_180433.jpg


maar zoals dat meestal werkt het is niet bij één morini gebleven ,
morini 500 camel.jpg
 
Kan allebei, maar een verklaring met beschrijving van de MV club Nederland is wel handig..
Maar als je handleidingen, brochures, motorbladen etc hebt dan kan dat voldoende zijn om aan te tonen "wat het is en in welk jaar ie gemaakt is".
Maar zonder kentekenbewijs zorg je wel dat alles wat het moet doen ook doet.
En dan nog, ik hoor wel verhalen over keurmeesters die roomser dan de paus zijn en boven de eigen RDW regels gaan staan.



20211010_101718.jpg



20211010_101736.jpg


Vannacht was het best koud buiten. Maar 2 trappen en ze loopt :t
 
De Engelse mv club heeft ook een datering service, kost een paar tientjes.

Netjes dat hij meteen weer start, ik heb wel wat gedoe gehad met de dansi ontsteking.
Uiteindelijk opgelost met guzzi onderdelen!
 
Moet je thuis wel een "binnen" hebben...
Binnenstalling (voor 1 motor) is 15km weg.
Straks gaat ze in een speciale zak het tuinschuurtje in. Het is wat het is.
Het zijn motoren, geen olieverf schilderijen O-)
 
Moet je thuis wel een "binnen" hebben...
Binnenstalling (voor 1 motor) is 15km weg.
Straks gaat ze in een speciale zak het tuinschuurtje in. Het is wat het is.
Het zijn motoren, geen olieverf schilderijen O-)
Tsja, ik heb gelukkig een garage in m'n achtertuin, waar m'n motoren staan, 5 stuks. Maar dat tuinschuurtje is wel de betere dan gewoon aan de kant van de straat staan voor je mooie MV natuurlijk.
Je hebt gelijk, het is wat het is, maar ik schaal jouw MV best wel hoog in. Ik zou hem niet zo aan de straat laten.. Het is een echt pareltje. 🥰
 
Dankje!

Steeds de achtertuin is gezien de nul komma nul stuuruitslag geen sinecure.
Muuranker, dubbele ketting dan maar...
Mijn SP2 heeft er ook 5 jaar gestaan....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan